Vraag

Proximus nieuwe Cloud

  • 8 December 2016
  • 4 reacties
  • 410 Bekeken

Sedert gisteren is de nieuwe Cloud actief.
Maar inloggen in de Cloud via de geüpdate app lukt niet, noch met de oude aanmeldgegevens (maar dat is normaal want zo aangekondigd in de communicatie) noch met de MyProximus aanmeldingsgegevens. Wanneer ik probeer in te loggen met de nieuwe gegevens kom ik steevast op een scherm dat me een nieuwe Cloud wil doen activeren.
Ik wil geen 'nieuwe' Cloud, ik wil de Cloud met mijn gegevens terug en ik vrees dat, eens ik kies voor de nieuwe Cloud, de oude gegevens onherroepelijk verloren zullen gaan.
Via www.belgacomcloud.be kan ik nog tot 31 december in de oude Cloud, maar ik kan er niets meer aan wijzigen.
Gevolg: ik betaal voor mijn Cloud, maar kan er niets meer mee doen.
Via 080022800 gisteren proberen oplossing zoeken: na heel lang wachten en een zeer bereidwillige luisteraar toen ik het probleem uit de doeken deed, kreeg ik koudweg de mededeling dat voor Proximus Cloud er geen telefonische ondersteuning werd gegeven. Mijn probleem moest ik maar loggen via Support op de Proximus-site.
Wat ik dan ook prompt deed, met een ontvangstbevestiging tot gevolg.
Daarna werd ik zelf teruggebeld door Proximus, ik legde het probleem opnieuw uit, de man aan de andere kant van de lijn pleegde tot 3 x toe overleg met zijn manager, om tot het antwoord te komen dat er telefonisch geen ondersteuning wordt gegeven voor de Cloud. Maar men had me zelf gebeld, gedurende 15' ...
Wordt iemand met hetzelfde probleem geconfronteerd? En heb jij al een oplossing gevonden?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Jan,
Sinds de invoering van de nieuwe cloud omgeving zijn er een aantal zaken veranderd.
Je vindt alle nieuwigheden van de nieuwe cloud op deze link.

De meest gestelde vragen over cloud vind je hier.
Mvg,
Beste Wim,
Al deze pagina's werden al van voor naar achter en van achter naar voor gelezen en alle raadgevingen en instructies werden uitgetest.
Nergens is een oplossing voor mijn vraag te vinden.
Zonet een heel frustrerend bezoek (>45') aan een Proximus klantencenter Gent Hoogpoort achter de rug. De zeer voorkomende medewerkers hadden er zelfs nog nooit gehoord van wijzigingen in de Cloud, ze hebben heel vriendelijk al deze pagina's met mij overlopen en vonden ook geen oplossing.
Daarna heb ik iemand van de technische dienst aan de lijn gekregen, die ook het probleem niet snapte, maar die me wel wist te vertellen dat ik toch best op een fysieke schijf een backup maakte, want dat Proximus niet aansprakelijk was voor het goed bijhouden van de bestanden en dat dit zeker in de algemene voorwaarden stond.
Hij raadde me aan om via één van bovenvermelde pagina's een nieuwe Cloud te registreren via MYProximus en daar zouden dan hopelijk mijn bestanden in zitten. Mocht dit niet zo zijn, dan zou ik in de nieuwe Cloud al mijn gegevens van mijn fysieke backup terug moeten uploaden. En dat terwijl in de mails en sms'en stond dat Proximus alles zou overzetten.
Toen ik dit probeerde, kreeg ik een foutmelding, dat de Cloud niet kon geconfigureerd worden.
Logisch toch, want ik heb al een bestaande Cloud, waarin ongetwijfeld al mijn bestanden zijn overgezet.
Alleen kan ik er niet op inloggen, noch met mijn oude aanmeldingsgegevens noch met mijn MY Proximus gegevens.
Maar ik kreeg een ticket, nummer werd me NIET meegedeeld, en men zou me binnen het half uur terug bellen.
We zijn inmiddels meer dan 45' later.
Ondertussen blijf ik wel geabonneerd op de Cloud service, maar kan ik hoegenaamd niet aan mijn bestanden....
Heeft iemand hetzelfde probleem en/of al een oplossing?
Bij Proximus werd immers voorlopig nog niemand gevonden die het wel weet, of die de Cloud gebruikt.
Vermoedelijk werken Proximusmedewerkers allemaal zelf met persoonlijke fysieke schijven en andere niet-Proximus cloud systemen, omdat ze weten dat die wel de garantie bieden dat de bestanden bereikbaar zijn.
Intussen blijf ik hopen op een oplossing ...
Reputatie 1
Hier precies hetzelfde probleem... :(
Maar... ik ga er niet wakker van liggen en ga gewoon Cloud niet meer gebruiken.
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem van Jan is opgelost. Zijn cloud was aangemaakt op een andere myproximus account.

Mvg, Robrecht
Het Proximus Team

Reageer