Project "Glasvezel tot in de huiskamer"



Toon eerste bericht

107 reacties

Ter verder info: hier vind je ook nog beknopte info en linken > klik hier
Reputatie 7
Badge +1
https://www.proximus.be/nl/id_cr_optical_fiber_brownfield/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html

onderaan de pagina vind je:
Komt glasvezel naar je toe?
Check het nu!......

Even op ons adres hier gecontroleerd en krijg dit als resultaat :



@martin. Het berichtje van Het spijt ons klopt ook niet helemaal. Syndicus maakt dit niet uit. De eigenaars zelf maken dit uit. Syndicus krijgt bericht hierover en koppelt dit terug naar de eigenaars. Die beslissen dan. Als ik hoor dat hij dit bij onze appartementen zou doen las ik achter mekaar een vergadering hierover in. Maar de glasvezel is een langdurig project. PX zegt zelf al dat over 10 jaar 50 % van de gezinnen dit moeten hebben, artikels hierover heb ik al op dit item gezet. En over de andere 50 % wordt niet gesproken. Er zijn nog steeds heel veel klanten die nog steeds geen VDSL2 hebben en hoe is de planning daarover. Lees eens dit artikel in Totaal TV van gisteren.
KPN maakt internet via koperdraad weer sneller
KPN gaat in Hillegom voor het eerst de Vplus-techniek via het koperdraadnetwerk aanbieden. Vplus is de technische opvolger van VDSL2 en kan uiteindelijk internetsnelheden tot 400Mbps leveren.
.http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-internet-via-koperdraad-weer-sneller/
KPN doet dit als antwoord op aanbieden hoger snelheden Ziggo. En als Ziggo hiermee begint zal Telenet vlug volgen:
Ziggo begint later dit jaar met de uitrol van de nieuwe DOCSIS 3.1 techniek. Het kan door efficiënter gebruik van bandbreedte de internetsnelheden verhogen. Hierdoor komt 1Gbps internetsnelheid voor Ziggo-klanten uiteindelijk binnen handbereik.
We zullen zien hoe het evolueert maar ik zelf verwacht zeker de eerste 5 tot 10 jaar geen glasvezel bij mij in Wenduine.
Heb geluk dat ik al VDSL2 heb. Wachten dus af, heb al de 2 aansluitingen, PX en Telenet, liggen in mijn appartement.
Ter verder info ivm Gent:
Proximus lanceert ‘Glasvezel voor Gent’
23/03/2017
https://www.proximus.com/nl/news/20170323fibergent
Leuk dat px glasvezel eindelijk gaat gebruiken. Voor mij zal het spijtig genoeg jaren duren alvorens het aan mijn huisje komt. Gezien de huidige traagheid, lijkt het of ik competitie doen tussen een fiets en auto. Je raadt direct welk verplaatsingsmiddel ik moetgebruiken...
Als het is zoals met digitale tv, dan lig ik eerder op het kerkhof alvorens ik hiervan gebruik kan van maken zoqls bij dig. tv.
Sorry px, maar soms komen fustratie boven als ik op internet ga. Denk dan maar eens aan alle trouwe klanten die jullie gesteund hebben sinds de "vaste telefoon"....en ondanks alles klant bleven...
Reputatie 7
Badge +4
@ Gio 14758

Ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang

De vaste breedband dekkingskaarten van het BIPT zijn voor verbetering vatbaar (bv. info per operator & 10 Mbps toevoegen), maar geven toch een idee van wat of via de telefoondraad of via teledistributie op dit ogenblik grosso mogelijk op jouw locatie mogelijk is
Indien je via Proximus bv. geen 30 Mbps kan krijgen en via Telenet/Orange bv. 50 Mbps voor circa dezelfde kost is het aan jou om te beslissen welke keuze je neemt (1 vogel in de hand 1 in de lucht)
Het is wel zo dat voor velen die op een erbarmelijke lage snelheid zitten ook niet op een ander operator moeten rekenen en ook niet op TN (Orange dan natuurlijk ook niet, is zelfde netwerk)
Die gegevens komen niet van mij maar van anderen die wel vertrouwt zijn met deze materie hoor, want als je info haalt door googelen moet je inderdaad oppassen wat er allemaal te lezen staat zeker als je geen inside info hebt.

dit van orange is toch iets waar proximus ook al tijd mee bezig is (vast + mobiel combineren) maar of het al allround toegepast wordt door proximus is nog een andere vraag !
mss juist dankzij de concurrentie zoals orange enz dat er spoed zal achter gezet worden.
"blijft er enkel de "4G Orange easy@home" oplossing"

Wie zegt dat proximus zijn projest met 4G ook niet gaat verder doorvoeren, (en hopelijk drijven ze hun fiber project ook op dat zou nog veel beter zijn, maar spijtig genoeg kan dat niet in één twee drie, zoals die 3g of 4g oplossing wel veel vlugger kan)

Wat betreft van geduld die op is enz... als ik dat tegen mijn pa zeg dan schiet hij in een grote lach en vraagt hij aan mij manneke weet je gij wel hoe dikwijls ik dat al gehoord en gelezen heb, en heb je dan al eens goed gekeken naar hun aan tal klanten in verhouding met andere zo gezegde grote concurrenten!
Er wordt inderdaad heel veel gezegd en geïnsinueerd maar als je de werkelijkheid niet uit het oog verliest dan kan je pas van boerenverstand spreken 😉
Ja de toekomst brengt raad zeggen ze dan, we zien wel of de één of de ander iemand de nek gaat kunnen omwringen 😉
Iets wat ik toch niet goed begrijp?
Een paar jaar terug heb ik nog in de krant gelezen dat Telenet zijn kabelnetwerk ging moeten toegankelijk maken voor Proximus, indien dit zo is dan zal het Proximus toch in de toekomst ook zijn glasvezelnetwerk moeten toegankelijk maken.
Dan kan proximus er toch geen grote voordelen uithalen; ook niet op snelheidswinst enz... t.o.v. Telenet?
Reputatie 7
Badge +1
Dat is zo. Maar ik denk niet dat TN dit gaat doen. Misschien had PX beter het geld kunnen besteden om ook op de kabel te gaan. In Nederland heb je ook KPN, glasvezel maar daar komen ze van terug en investeren daar niet meer in, en ZIGO, kabel en dochter van TN. En die blijven ook waar ze nu op zitten. Kabel is meer stabieler.
Succes. Ik wacht al vijf jaar op proper HD beeld en zowel voor Nederlandse,Engelse, en Duitse zenders. Franstalige HD zenders zijn er al genoeg.
Reputatie 7
Badge +1
Iets wat ik toch niet goed begrijp?
Een paar jaar terug heb ik nog in de krant gelezen dat Telenet zijn kabelnetwerk ging moeten toegankelijk maken voor Proximus, indien dit zo is dan zal het Proximus toch in de toekomst ook zijn glasvezelnetwerk moeten toegankelijk maken.
Dan kan proximus er toch geen grote voordelen uithalen; ook niet op snelheidswinst enz... t.o.v. Telenet?


Heb net het VTM nieuws gezien en daar werd gezegd dat TN al een glasvezelnetwerk heeft en deze gaat uitbreiden ?
Dat verklaart dan waarom Proximus op dezelfde kar springt.
Reputatie 7
Badge +1
Heb mijn postcode '8420' ingevoerd. Helaas dus geen glasvezel in mijn appartement. Is wel nieuwbouw. Maar heb wel een TN aansluiting in mijn appartement. Dus kan kiezen indien nodig.
PXMS is weer de hemel op aarde aan het beloven met hun glasvezel tot aan de woning zouden daarmee snelheden tot 1000Mbps (kunnen) halen kunnen hun theoretische snelheid nu nog niet waarmaken wat zal dat dan geven?????????:?
Heb toch serieuze bedenkingen bij die snelheden zou normaal 70Mbps moetn halen (in theorie afhankelijk van) haal amper 30Mbps en daar kan niets aan gedaan worden dit is mijn maximum woon op 250 meter van de ROP mijn buren vijf huizen verder in de straat staan aan gesloten op een andere ROP en halen snelheden tot 95Mbps voor hetzelfde geld.
Ik veronderstel dat Proximus dan zal werken met passieve splitters, iedere klant zijn eigen aparte glasvezel zal wel niet het geval zijn
Reputatie 6
Badge +3
Nee, inderdaad. Volgens de presentatie hier uit 2015 gebruiken ze voor hun FTTH GPON. Wat inderdaad passief is.
Reputatie 7
Badge +1
Weet niet of iemand dit artikel in Het Nieuwsblad van gisteren heeft gelezen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161216_02629974.
Glasvezelnetwerk voor de happy few. Proximus rolt supersnel internet uit... maar nog niet voor iedereen.
Het aanbod van Proximus is op korte termijn maar beschikbaar voor een beperkte groep residentiële klanten. Bedrijven krijgen voorrang bij de uitrol. Bedrijven eerst. Hebben meer prio dan bestaande klanten.
De focus blijft in de komende jaren liggen op het aansluiten van bedrijven. Wie hoopt dat Proximus het snelle netwerk binnenkort ook bij hem thuis komt leggen, zal geluk moeten hebben. Over drie jaar wil Proximus bij 7 procent van de gezinnen glasvezel tot in huis gelegd hebben. Over tien jaar moet dat 40 procent zijn en over 15 jaar ruim 50 procent.
Dus als het tegenzit heb je over 10 jaar nog geen glasvezel.
Zo kan men de prijsverhogingen voor de volgende jaren rechtvaardigen terwijl de helft over 10 jaar nog geen glasvezel heeft.
blijf erbij dat het weer een kat in een zak zal zijn prxms kan nu nog hun theoretische snelheid niet garanderen wat zal het dan met glasvezel geven, de binnenbekabeling niet in orde waardoor ge een lagere snelheid haalt of weer iets anders?Zoals Antoon zegt zal het maar weer voor de happy few zijn die hogere snelheid en de gewone man zal wel betalen maar niet krijgen.:@
Badge +4
Dus er gaan veel voetpaden open liggen in het stad de komende jaren, opletten waar je stapt 😉
als ik het goed lees zullen enkel tuttimus klanten snelheidswinst halen de rest blijft bij wat het is, ikzelf heb enkel internet comfort en haal dus max. 30Mbps en thats it en een aanpassing van mijn lijn is in de nabije toekomst niet voorzien ,
Ik dien u helaas mee te delen dat er momenteel niets kan gewijzigd worden aan de internetsnelheid.
Reputatie 7
Badge +1
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
had al gehoopt dat men op het einde van het jaar ging geupdate hebben naar vectoring maar zelfs dat komt er dus niet en zal er waarschijnlijk nu ook niet meer komen aangezien men overschakeld naar glasvezel. Heb al lang genoeg moeten aandringen om mijn snelheid te krijgen wat het nu is. Heb inderdaad ook gezien dat de prijzen vanaf 1 januari verhoogd worden zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen.

Reageer