Project "Glasvezel tot in de huiskamer"



Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 3
Badge
PXMS is weer de hemel op aarde aan het beloven met hun glasvezel tot aan de woning zouden daarmee snelheden tot 1000Mbps (kunnen) halen kunnen hun theoretische snelheid nu nog niet waarmaken wat zal dat dan geven?????????:?
Kan Telenet dat dan wel? Ik woon in een nieuwbouwstraat (3j). Mijn buurman heeft Telenet en haalt toch de volledige 70mbps met Telenet Whoppa. Was dit geen 200mbps? Als je op de site van Telenet een check doet is het dan zelfs al maar 180mbps meer. Praktijk: met moeite de helft, bedraad. Cijfers zijn maar cijfers!
14 Tbits/s is een gangbare snelheid over een glasvezel (er werden snelheden bereikt van 100 Tbits/s).
Natuurlijk krijgt een particuliere aansluiting niet de volle bandbreedte aangezien er passieve splitters gebruikt worden op de fiber om de huizen aan te sluiten.
Pack Tuttimus voor glavezel
http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/r-orphans/verkavelingen-in-glasvezel/pack-tuttimus-voor-glasvezel.html
Badge +4
Ben benieuwd of Proximus ook nog gaat overgaan op die Vplus (35 mhz) , das toch weer een stapje hoger dan vectoring (17 mhz).
Intussen kunnen ze glasvezel leggen ......
Proximus-breidt-glasvezelnetwerk-in-heel-Antwerpen-uit

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3065810/2017/01/27/Proximus-breidt-glasvezelnetwerk-in-heel-Antwerpen-uit.dhtml
Reputatie 7
Badge +1
Op 03-02-2017: Proximus lanceert 'Glasvezel voor Namen' - https://www.proximus.com/nl/news/proximus-launches-fiber-namur#
Een ding snap ik niet. Kust is toch toeristen prio 1. Waarom wordt daar door PX ook geen prio aangegeven. Vakantieparken, Hotels, Huurappartementen etc. Namen is ook toeristisch maar voor mij is toch de kust waar de meeste naar toe gaan. En het blijkt dat bedrijven meer prio zijn dan klanten in de woningen. Snap ik ook niet goed.
Klanten maken toch Proximus
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik bedoel te zeggen. Ze geven nu steden en bedrijven de voorrang. Maar particuliere klanten hebben PX groot gemaakt. Die moeten nu ook voorrang krijgen beginnend aan de kust naar het oosten toe.
Het is volgens proximus toch eerst aan de bedrijven dat er gedacht wordt (fiber voorzien wordt) of heb ik het dan verkeerd gelezen 😉 ?
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb je goed gelezen. Eerst de bedrijven en dan de particuliere klanten. En als doel van PX was volgens mij gesteld van 55% van de particuliere klanten binnen de 10 jaar. En dan te bedenken dat veel klanten nog steeds geen VDSL2 hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb je goed gelezen. Eerst de bedrijven en dan de particuliere klanten.
Dat moet ik je tegenspreken, Antoon. Wat Namen betreft, maar ook de andere steden, doen we dit gelijktijdig.
"Vanaf het voorjaar van 2017 zal de uitrol van glasvezel in bestaande gebouwen gelijktijdig starten in het stadscentrum van Namen en op alle bedrijventerreinen in de Naamse rand."
Persbericht.
Mvg,

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.
Reputatie 7
Badge +1

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.

Heb je een link naar dat artikel? Op alle links die ik in dit topic kan terugvinden wordt gesproken over inwoners en bedrijven.


Datanews.knack.be. Artikel dd. 16 december 2016. Als je het niet vind stuur ik vandaag de link door. Zit nu achter mijn tabletje daarom.
Inderdaad we zullen wel zien hoe het verder uitdraait en wanneer er hier uiteindelijk een glasvezelken zal binnen komen in ons huisje:?.
Reputatie 7
Badge +1

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.

Heb je een link naar dat artikel? Op alle links die ik in dit topic kan terugvinden wordt gesproken over inwoners en bedrijven.


Weet niet waar je gezocht hebt maar hier de links. Heb er 4 en allemaal hetzelfde. Bedrijfsleven krijgt Prio.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/achtergrond-alles-over-de-glasvezelplannen-van-proximus/article-normal-790899.html
https://www.computable.be/artikel/nieuws/telecom/5903534/5440850/proximus-versnelt-brede-uitrol-glasvezel.html
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161216_02629974
http://www.tijd.be/tech_media/telecom/Proximus_bedient_steden_in_miljardenuitrol_van_glasvezel.9842857-3125.art
Dus je hebt nu genoeg leeswerk. En Wim je zij dat je mij moest tegenspreken maar bovenstaand is de bevestiging.
Zeg al vaker wordt tijd dat er binnen PX een betere communicatie ontstaat dit zou veel problemen oplossen. Voorbeeld een PX medewerker zei begin deze week tegen mij op dit forum dat CAZ nog niet in HD is. Sinds afgelopen weekend is dat wel. En zo zijn er meer dingen. Zorg eerst dat iedereen bij PX op een lijn zit en breng de goede info naar de klanten toe.
Hangt er van af wie die artikels leest, net zoals voor de ene het glas al half leeg is zal het voor de andere nog half vol zijn 😃
Reputatie 7
Badge +1
Ben benieuwd. Denk dat hier niet veel reactie op komt. Dit staat gewoon vast. Weet nu al dat ik over 5 jaar geen glasvezel zal hebben in Wenduine laat staan over 10 jaar. Alleen de steden waar geld te verdienen valt worden eerst gedaan. Zeg dat die op het platteland wonen blij mogen zijn als ze VDSL2 krijgen. Dat krijgt PX voor 2020 ook niet klaar. En dit is toch de doelstelling van de regering.
Reputatie 6
Badge +3
Bedankt voor de links, is inderdaad een andere focus dan in hun persbericht.
Antoon1,
ge moet hier toch alles eerst wit op zwart kunnen bewijzen voor je gegloofd wordt:8:), daarentegen zou ik eerder aan een uitleg van Proximus (persbericht enz..) twijfelen want zijn moeten het verkocht krijgen door het voor de klant zo mooi mogelijk te laten uitkomen en dit geldt ook niet alleen voor Proximus. Daarom is ook reclame nooit voor honderd procent eerlijk!
Reputatie 7
Badge +1
Beste leden,
voor een meer gedetailleerd overzicht van onze fiber plannen, voor bedrijven én gezinnen, verwijs ik naar volgende video:


Hallo Wim. Bedankt voor het snelle antwoord. Begin tekst is al niet goed, moet zijn " voor gezinnen en bedrijven". Heb al een stukje van de video gezien maar de prioriteit blijft bij de bedrijven. Doel 85 % van de bedrijven en 50 % van de gezinnen. De percentages hadden andersom moeten zijn. En dan worden de steden wel meegenomen maar daar ook eerst de bedrijven en de gezinnen worden erbij gepakt. Snap ook dat er bij de steden begonnen wordt. Er is daar veel bedrijfsleven en veel gezinnen. 2 vliegen in een klap. Nog steeds kunnen klanten geen HD zenders zien omdat ze nog geen VDSL hebben. De gezinnen hebben PX groot gemaakt, dus doe daar wat voor terug. Weet zeker dat ik over 5 jaar geen glasvezel, heb al VDSL2, zal hebben laat staan de mensen op het platteland. Glasvezel is nu prio bij PX maar vergeet ook de klanten niet die nog steeds geen VDSL hebben.
Mvg, Antoon


.... Doel 85 % van de bedrijven en 50 % van de gezinnen. De percentages hadden andersom moeten zijn. ........ De gezinnen hebben PX groot gemaakt, dus doe daar wat voor terug. .....


Werkelijk ? Ge weet niet waar ge het over hebt ... Als "klein" instituut hadden wij 25 jaar geleden al een 2Gb directe internet lijn bij Belgacom, gecap's op 1Gb, en ja, over koper ! .. denkt ge dat ge die toendertijd kreeg voor een luizige 100 € per maand ... "Gezinnen hebben Belgacom/PX groot gemaakt"? ... jaja dat zal wel .. dream on ! Ze zijn bij PX niet achterlijk hoor !
Reputatie 6
Badge +3
Antoon1,
ge moet hier toch alles eerst wit op zwart kunnen bewijzen voor je gegloofd wordt:8:), daarentegen zou ik eerder aan een uitleg van Proximus (persbericht enz..) ... twijfelen


Dus om te weten wat Proximus wil doen luister je niet naar Proximus, maar naar iedereen anders? Het gaat hier over de intenties van Proximus, dan lijkt het me toch logisch dat de persberichten die 10 keer intern zijn gecontroleerd correcter de intenties van Proximus weergeven dan gelijk wat anders?

Ik ga er wel mee akkoord dat in de interviews die ze gegeven hebben (op de links die zijn gepost) er een andere toon wordt aangeslagen dan in het persbericht.

En dat je bronnen moet geven bij wat je beweert vind ik ook maar logisch. Ik snap ook wel dat dat niet altijd mogelijk is, ik heb ook niet altijd bronnen liggen om naar te linken, maar dan mag je je niet gekwetst voelen als iemand je niet op je woord gelooft. (eigen ervaringen en meningen zijn uiteraard iets anders)
Hoe komt het dan dat je in zo'n krantenartikels dikwijls meer te weten komt door wat sommige Proximus vertegenwoordigers daar aan uitleg geven hebben, dus het is niet altijd in het persbericht dat je details of meer uitleg direct te weten komt, juist omdat door wat je zegt het daar eerst goed gewikt en gewogen wordt......
Je kan zelf op sommige forums nog meer details te weten komen door sommige insiders dan in persberichten en krantenartikels en dit is ook logisch, je moet maar eens twee minuten nadenken en je zal zelf wel weten waarom ;)
en dat ze bij Proximus niet achterlijk zijn dat zal zeker niet, het zijn tenslotte geen goede doel instellingen :)
Ieder zijn gedacht uiteraard!
Is er een mogelijkheid om te weten wanneer er glasvezel beschikbaar zal zijn in een bepaalde wijk?

Aangezien ik nu door technische problemen beperkt ben tot een downloadsnelheid van 7Mbs, is het voor mij wel belangrijk. Komt dit er op korte termijn (binnen 6 maanden), dan kan ik nog even verderdoen. Anders is het uitkijken naar een andere oplossing.
@Martin: ik krijg hetzelfde, maar daarmee heb ik nog steeds geen idee hoe lang het gaat duren vooraleer er wel glasvezel komt. Proximus heeft al aangekondigd dat de plaats waar ik woon bij de eerste is. Dus ik zou vermoeden dat er dan toch wel een planning is.

Maar bon, gewoon binnen 6 maanden zien, en als het er niet is, de nodige maatregelen terffen.
Als het er dan wel is binnen 7 maanden, dan zal dat jammer zijn voor mij, maar dan zal ik er geen gebruik meer van maken.
Reputatie 7
Badge +6
Birgit,
Dan zou ik eens een Privébericht sturen naar Proximus team
klik hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Met vraag of ze even willen natrekken voor een eventuele planningsdatum.
Mvg,

Dat kun je inderdaad doen, Birgit.

Andere infokanalen vind je hier:



Glasvezel voor Antwerpen.

Goeie suggestie van Martin.
Ik zal eens een bericht sturen naar het team.
Bedankt!

Reageer