Vraag

Probleem met ontvangen van signaal bij digitale tv

  • 14 November 2016
  • 6 reacties
  • 214 Bekeken

Mag ik hier even een vraag stellen voor een probleem dat zich bij mijn ouders stelt en waarbij ondanks meermaals contact met het helpcenter geen verbetering is.
Het probleem is begonnen toen we voor mijn pa een tweede decoder installeerden zodat hij apart tv kon kijken.
Met de oude PLC adapters kregen we geen verbinding, de lampjes bleven rood. In de Proximus winkel verkocht men ons 3 nieuwe plc adapters. Hiermee heb ik een paar uur geprobeerd maar wanneer ik 2 lichtjes wit kreeg bleef het derde rood. Ondertussen hadden we al 2 personen via de helpdesk aan de lijn gehad. Maar zonder veel succes.
Aangezien ze een bbox modem hebben (witte) werd ons gezegd dat via de helpdesk een nieuwe zou worden besteld en dat we die dan dienden te vervangen ... een aantal weken later hebben we hierover nog steeds geen nieuws.
Ondertussen valt één van beide tv's of allebei meermaals uit tijdens het kijken.
Vandaar dat ik zaterdag een happy house bezoek had aangevraagd, want ze zijn beiden 70+ en mijn pa zit in een rolstoel dus het is allemaal niet zo evident voor hen om ten eerste alle techniek te begrijpen en op te lossen.
Blijkbaar werden ze vanmorgen gebeld met de melding dat ze in de winkel 3 nieuwe plc adapters dienden te halen en opnieuw te proberen ??
Wanneer heb je dan eigenlijk recht op een happy (whats in a name) house bezoek ? Ik dacht dat dit net was om mensen verder te helpen en uitleg te geven ?

Ik had erg graag dat mijn ouders geholpen worden, iemand een idee hoe ?

groetjes
Karine

6 reacties

Beste
Als plc niet werkt kan u beste ruckus gebruiken of wifi bridge, of indien mogelijk lan kabel.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou toch blijven aandringen dat men hiervoor een gratis technieker stuurt. Waarom dat bij de ene vlugger gebeurt dan bij de andere? Misschien de regio?
Hoe hebt u dat Happy House bezoek aangevraagd?
Ik zou toch blijven aandringen dat men hiervoor een gratis technieker stuurt. Waarom dat bij de ene vlugger gebeurt dan bij de andere? Misschien de regio?
Hoe hebt u dat Happy House bezoek aangevraagd?


Ik heb dit via de site aangevraagd, je moet dan een formulier invullen. Vandaag heeft ze 2 verschillende mensen aan de lijn gehad van de helpdesk die haar dan zeggen wat ze moet doen (stekkers terug uit en insteken enz) maar ze willen blijkbaar niemand sturen. Ik vind dit zeer triest qua klantvriendelijkheid. Probleem is dat ik op mijn werk ben en ze tegen die mensen kunnen zeggen wat ze willen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop voor jullie dat er hier vlug reactie komt van Proximus zelf.
Ik had één panne en de dag daarna stond hier al een technicus, dus hoe men dat bepaalt?
Reputatie 7
Badge +1
Het succes van PLC's is in grote mate afhankelijk van het eigen electriciteitsnet en eventueel storingen door apparaten op dezelfde lus of stroomkring. Best eens een ander stopcontact in de buurt proberen waar zoweinig mogelijk stroomafnemers op staan.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Karine, jammer om dit te moeten horen. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Een technicus, zeker bij een 'happy house' interventie, heeft steeds apparatuur bij zich zoals PLC adapters die hij zal installeren wanneer dit nodig is. Kan je me even de telnr of klantid van je ouders doorsturen via een privébericht naar Het Proximus Team. Dan kijk ik dit voor je na en stuur ik, indien nodig, alsnog een technicus langs om een oplossing te zoeken.

Reageer