Beantwoord

PPPOE Activeren

  • 16 February 2016
  • 13 reacties
  • 1648 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje in verband met PPPoE.

Ik heb deze al enige tijd draaiend op een DD-WRT Router, dat werkte tot voor kort perfect.

Echter heb ik sinds enkele dagen regelmatig disconnects , lijn-test uitgevoerd - alles ok.

Alleen blijf de connectie niet op, PPPoE op de BBOX-3 ook al uit gezet denkende dat er teveel connecties werden gelegd.

Iemand een idee, ik ga vandaag proberen nieuwe firmware en opnieuw instellen van de DD-WRT router kijken of dit het probleem verhelpt.

met vriendelijke groeten,

Xtremegamer
icon

Beste antwoord door xtremegamer 18 February 2016, 21:27

Bekijk origineel

13 reacties

Heb je de pppoe disconnects ook op je bbox3.
Ik heb dit ook al gelezen op userbase.be waar er ook gesproken wordt van disconnects wanneer er langs een bijkomende router een ppoe sessie gebeurt.
Beste Elsa,

Helaas heb ik niet echt een apparaat aan de BBOX3 hangen om dit te testen , dan behalve de desbetreffende router.

Ik zal daar straks een client bijhangen kijken of deze steeds kan pingen naar google.

Nu heb ik wel PPPoE uitgeschakeld op de BBOX3 voor de interne router en verkreeg nog steeds disconnects.

Dus in weze heb ik maar 1 PPPOE sessie gaande naar de VDSL modem in de BBOX3.

Alvast bedankt voor je antwoord.
Disconnects van bbox3 kan je ook in je MyProximus zien onder internet/ verbindingstijden
Elsa,

Daar was ik nog niet opgekomen om daar te kijken !

Ik zie het volgende :
code:

07/02/2016 02:13:07 15h 9m 2s 63 659 Kb 3 131 540 Kb Vast Internet
07/02/2016 03:36:08 13h 45m 40s 0 Kb 108 Kb Vast Internet
07/02/2016 17:26:50 8h 0m 48s 159 846 Kb 5 226 801 Kb Vast Internet
08/02/2016 01:27:38 24h 0m 7s 390 187 Kb 12 689 862 Kb Vast Internet
09/02/2016 01:27:45 16h 9m 58s 59 928 Kb 2 120 288 Kb Vast Internet
09/02/2016 17:39:45 8h 0m 46s 192 088 Kb 6 409 811 Kb Vast Internet
10/02/2016 01:40:31 14h 2m 28s 35 283 Kb 746 218 Kb Vast Internet
10/02/2016 16:36:47 8h 0m 47s 332 382 Kb 11 127 612 Kb Vast Internet
11/02/2016 00:37:34 24h 0m 15s 107 478 Kb 3 550 343 Kb Vast Internet
12/02/2016 00:37:49 23h 59m 35s 386 944 Kb 20 938 470 Kb Vast Internet
13/02/2016 00:37:24 24h 0m 9s 589 896 Kb 22 529 132 Kb Vast Internet
14/02/2016 00:37:33 13h 53m 38s 268 276 Kb 9 417 245 Kb Vast Internet
14/02/2016 14:31:18 0h 4m 0s 368 Kb 1 282 Kb Vast Internet
14/02/2016 14:36:02 12h 0m 48s 648 097 Kb 18 887 847 Kb Vast Internet
15/02/2016 02:36:50 21h 20m 42s 390 725 Kb 23 068 144 Kb Vast Internet
15/02/2016 23:57:38 0h 3m 0s 590 Kb 1 364 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:00:44 0h 1m 32s 376 Kb 1 430 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:06:00 0h 0m 19s 2 Kb 5 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:06:26 0h 6m 14s 740 Kb 2 227 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:11:36 0h 1m 52s 290 Kb 780 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:13:36 0h 2m 53s 204 Kb 427 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:18:25 0h 0m 53s 26 Kb 135 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:19:26 0h 3m 9s 39 Kb 157 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:23:19 0h 19m 7s 3 930 Kb 55 692 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:42:33 0h 0m 1s 0 Kb 0 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:42:42 0h 9m 57s 17 645 Kb 1 121 860 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:52:48 0h 0m 2s 0 Kb 2 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:54:24 0h 0m 1s 1 Kb 11 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:56:26 0h 0m 1s 1 Kb 11 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:56:51 0h 0m 2s 0 Kb 2 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:58:24 0h 0m 1s 0 Kb 0 Kb Vast Internet
16/02/2016 00:58:54 0h 0m 1s 0 Kb 2 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:02:25 0h 30m 45s 2 447 Kb 9 986 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:04:53 0h 0m 1s 0 Kb 0 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:21:03 0h 0m 1s 0 Kb 1 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:23:10 0h 0m 0s 0 Kb 0 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:35:52 0h 0m 1s 0 Kb 0 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:37:34 0h 9m 49s 10 294 Kb 33 904 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:47:33 0h 0m 0s 0 Kb 0 Kb Vast Internet
16/02/2016 01:48:31 0h 0m 1s 0 Kb 0 Kb Vast Internet


Vanaf 15/02 is er dus iets misgegaan en vanaf dan alleen maar berg af.

Nu heb wel enkele keren stroom-panne gehad ivm renoveren, misschien dat router of de BBOX3 wat vreemde kuren krijgt.

Ik ga zowiezo router eens opnieuw configureren, kijken of dat beterschap brengt.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Je kan altijd je decoder een factory reset geven en als het nog voorvalt toch eens de helpdesk opbellen 0800 22 800 (7/7 tot 22 u) zodat ze kunnen vaststellen of er onderbrekingen zijn.
Aaangezien je het zowel hebt met je router en met bbox, zou ik eerder denken dat het problem bij prox zit.
Reputatie 7
Badge +6
De verbindingstijden zien er alvast niet super uit.
Als je me even je telefoonnr of klantnenr kan geven kijk ik eventjes na of je internetlijn zelf stabiel blijft en dat hier geen technische problemen zijn. Je mag deze gegevens sturen naar Het Proximus Team.

Nu, als je privénetwerk wenst te gebruiken raad ik het volgende aan:

- Laat de PPPoe sessie in de bbox3. DHCP laat je uiteraard ook actief.
- In je privérouter schakel je de PPPoe uit en zet je de DHCP aan.
- wijzig je IP range van je privérouter naar bijvoorbeeld het subnet 192.168.0.x met als default gateway 192.168.0.1

Zo heb je steeds een eigen privénetwerk met eigen IP range en kan je steeds zowel naar de gateway van je privérouter als naar die van de bbox3.
Apparaten op de bbox3 zullen ook blijven werken.

Vermijd inderdaad steeds 2 dezelfde PPPoe sessies.
@ThomasP
je zegt: Vermijd inderdaad steeds 2 dezelfde PPPoe sessies

Is daar dan een reden voor waarom je dit moet vermijden?
Als ik op userbase kijk wordt daar massaal gedaan en aangeraden net zoals dit ook gedaan wordt met de PS4
Reputatie 7
Badge +6
@ThomasP
je zegt: Vermijd inderdaad steeds 2 dezelfde PPPoe sessies
Is daar dan een reden voor waarom je dit moet vermijden? ...

Het kan in principe geen kwaad maar meestal doe je er ook niet veel goeds mee. Als je 2 routers achter elkaar gebruikt kan je meer fout doen met 2 zelfde PPPoe sessies dan dat je er goed mee doet.

Verder maakt dit troubleshooting er ook niet makkelijker op. 😉
Reputatie 1

Het kan in principe geen kwaad maar meestal doe je er ook niet veel goeds mee. Als je 2 routers achter elkaar gebruikt kan je meer fout doen met 2 zelfde PPPoe sessies dan dat je er goed mee doet.

Verder maakt dit troubleshooting er ook niet makkelijker op. ;-)


Ik zou niet weten wat je hier fout mee zou kunnen doen...

Wat het troubleshooting verhaal betreft heb je dan weer wel gelijk.
In de opstelling dat ThomasP geeft heb je dan ook weer dubbele nat.
Reputatie 1
Ja klopt, maar dan nog zie ik niet in wat daar verkeerd mee is. + bijkomend, waarom is er een mogelijkheid voorzien om dit te doen moest dit dan effectief zo "slecht" zijn?
Volgens mij is daar totaal niks verkeerd mee zoals je zegt is de bbox pppoe passtrough.
Allen,

Het probleem is opgelost !

Na nieuwe firmware van DD-WRT en Hard-Reset, PPPoE ingesteld en meteen verbonden en stabiel tot op heden.

PPPoE functie van BBox3 uitgeschakeld.

Bleek toch wat aan de vorige versie van DD-WRT te schorten, 5Ghz beamforming gaat nu pak beter.

Speedtest wijst 54Mbps/4,3Mbps op een abbo van 50Mbps/4Mbps

Toch bedankt voor de tips!

Mvg,

Xtremegamer

Reageer