Skip to main content
Hallo,



Ik probeer poorten 25,80 en 443 te forwarden naar interne IP adressen.



Ik heb de poorten in de router geopend(ook aan een intern IP toegekend) en in myproximus account geactiveerd dat ik dit toesta.



Toch zodra ik naar mijn IPv4 adres surf van de modem (of naar mijn domein) kom ik steeds uit op de Bbox3. Het lijkt er dus op dat deze de forwarding niet gebeurd.



Kan iemand mij een document posten met de stappen die ik moet doorlopen? Het valt me ook op dat ik niet naar mijn IPv4 adres kan pingen.... lijkt me niet logisch?



Mvg,

Stief
Neem alvast eens een kijk hier: http://setuprouter.com/router/belgacom/b-box-3/port-forwarding.htm



ook nog : geblokkeerde poorten

waar je ook linken vindt naar Proximus site enz...

or onder vind je ook "# BBOX3 Port Mapping #"
Dag Elsa,



Die setup heb ik doorlopen en wanneer ik een poorttest doe op poort 443 krijg ik de melding dat deze open staat.



Maar zodra ik naar mijn IPv4 adres surf, kom ik uit op de modem en niet op het toestel. Daarnaast kan ik ook niet pingen naar mijn eigen IPv4 modem adres, is dit normaal?



Grts
Het is net alsof dit;

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html



Niet uitgevoerd wordt.
als je het wan ip4 adres invoert in je browser kom je inderdaad op je modem interface terecht

dus als je het ipv4 adres aanspreekt , dat je hier vindt: http://watismijnip.be/ dan gaat niet dus?

stel dat het 119.139.160.15 is dan kan je in je browser best eens proberen door 119.139.160.15:443 in te voeren om te zien of het dan lukt. dus zien of je server op poort 443 reageert



Eventueel eerst eens je bbox3 laten rebooten door 20 seconden zijn spanning te onderbreken
Klopt, als ik dit adres lokaal ingeef (of zelfs naar ping) krijg ik geen connectie.

Dit is volgens mij al probleem 1.



Probleem 2 is dat wanneer ik het extern probeer ik op het 192.168.1.1 inlog scherm van de bbox3 uitkom.



Volgens mij zijn deze 2 problemen gelinkt aan elkaar maar ik zie niet hoe. Herstarten heb ik al verschillende keren gedaan.
Misschien kunnen ze dit wel bij de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) nagaan of de poorten die je via myproximus open gezet hebt of dit wel daadwerkelijk uitgevoerd werden. Dat je tenminste daar al zeker van bent.
De "technische" dienst heb ik gebeld maar buiten wat flauwekul dat die poorten altijd open staan kwam ik niet. Met alle respect voor de mensen die op dit uur nog een telefoon opnemen natuurlijk.



In de bijlage heb ik een afbeelding geplaatst met de instelling van de portforward. Misschien is hier toch iets niet juist aan?
Je bent zeker dat je toestel die je via poort 443 aanspreekt op TCP reageert anders moet je nog eens de dezelfde regel er bij zetten maar nu met UDP I?

als je pingt op 192.168.1.18 komt er dan reactie.
Ik ben zeker dat het toestel op poort 443 reageert, ik werk er namelijk dagelijks mee. Vroeger ging ook poort 80 maar omwille van beveiliging nu niet meer.

Daarnaast ben ik ook zeker dat het TCP/IP is en niet UDP. Poort 443 is zover ik weet enkel TCP/IP.



Als ik lokaal 192.168.1.18 ping (of in de browser ingeef) kom ik uit in op het toestel. Dus dit functioneert. Maar ik blijf het raar vinden dat ik vanaf mijn lokaal netwerk niet kan pingen naar mijn IPv4 adres van de modem. Hier kon de jongen van de helpdesk ook geen antwoord op geven. Persoonlijk denk ik dat ik het in die richting moet zoeken.
ik vraag mij af of CGNAT dat Proximus uittest daar niks mee te maken heeft

Bij CGNAT heeft de Bbox geen publiek IPv4 adres,

maar krijgt een adres uit de CGNAT adrress space 100.64.0.0/10

Je kan in dit geval via https://proximus.be/MyProximus aangeven dat je geen CGNAT wil

Producten -> internet

en dan bij het kader diensten onder 'IP address vertaling' het vakje uitvinken

NB: zo is er bvb ook een probleem zoals dit hier ivm CGNAT:

Bij CGNAT zal de normale UPnP en portforwarding niet werken, want als klant heb je geen controle over de NAT.

Vandaar de problemen met inkomende verbindingen, zoals VoIP.
Ik vind die IP adress vertaling niet. Ik vind wel hoe ik mijn profiel kan aanpassen naar technisch.

Hier staat dan bij dat ik de poort 80 enzo open zet met eigen kennis.



Is het dit misschien dat je bedoelt?
Je test dit blijkbaar binnen je eigen netwerk.

Dit werkt echter niet, aangezien de bbox geen nat loopback ondersteuning heeft.

Vanop een extern netwerk (3g, netwerk buren, werk, ...) kan je dit wel even testen.
nee, maar het kan zijn dat er bij u geen CGNAT toegepast wordt want dan zou als kijkt op http://watismijnip.be/ iets moeten krijgen in de vorm van 100.64.x.x denk ik.

Ik kan het niet controleren bij mij want bij mij wordt CGNAT ook niet toegepast, dus als dit bij u niet toegepast wordt zal de reden daar ook al niet te zoeken zijn.

Als er hier op den duur niemand komt die je kan verder hejpen kan je altijd de vraag ook eens stellen op het bevriend forum http://userbase.be/forum want daar zitten toch ook enkele netwerkspecialisten die u mss beter zullen kunnen verder werken, enfin ik geef het je maar mee hoor.
axs, bij mijn weten ondersteunt de bbox3 wel nat loopback maar de bbox2 echter niet of anders zijn die UB netwerkspecialisten niet zo'n echte specialisten als ik dacht :-))) Dus zou je vanuit je eigen netwerk een server op poort 443 moeten kunnen aanspreken via http://bbox3Ipv4WanAdres:443



Edit staat hier trouwens ook vermeld: klik hier
Elsa, ik heb het probleem gevonden.



In de Remote Access instelling stond enable poort 443 aangevinkt.

En gaan de inkomende pakketjes naar de modem en niet naar de port.



Een vriend van mij die bij Eurosys Tongeren werkt heeft het probleem gevonden op basis van enkel bovenstaande afbeelding. Een bedrijf dat nota bene Telenet verdeler is.



Ik waardeer je hulp Elsa, maar ik heb 3 call center medewerkers aan de lijn gehad die mij enkel konden zeggen dat ze geen support geven op port forwarding. Dit vind ik zwaar ondermaats. Ze verwezen mij zelfs door naar websites als portforward.com en Google.



Enfin, het euvel is verholpen. En dit topic mag worden afgesloten 🙂.
@ Steven , bedankt voor de feedback,

je zegt: In de Remote Access instelling stond enable poort 443 aangevinkt.

je bedoelt op je bbox3 veronderstel ik toch.
Klopt, in de bbox 3.

Ik voeg een afbeelding van de correcte instelling toe.



Als dit aan staat, ga je naar de modem. Waarschijnlijk is dit gemaakt om vanop afstand service te kunnen geven aan de modem.



Groetjes

Reageer