Vraag

Oproepen van vreemde nummers

  • 3 June 2016
  • 1 reactie
  • 229 Bekeken

Ik ben sinds 12 uur overgestapt op het proximus network en werd ondertussen al 3 x opgebeld door een "exotisch" nummer:
+495384887435
+496669407913
+446084887496
Voorheen was ik een mobile Vikings en daarvoor een Base klant.
Dit is de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg.

Gebeld naar de helpdesk en de dame aan de lijn vertelde me dat Proximus hier niets mee te maken heeft. Het zou er nog moeten aan mankeren.
Het lijkt mij echter wel een zeer merkwaardig toeval dat dit allemaal gebeurt binnen de 12hr na omschakeling.
Die link wou ze echter niet leggen.
Ze wou ook niet gezegd hebben dat mijn telefoonnummer op één of andere publieke database was terecht gekomen.
Ze bleef beweren dat mijn nummer out of the blue ad random werd gedraaid.

Dus is mijn vraag: beschermt Proximus mijn persoonlijke gegevens wel genoeg?
Of blokkeren de andere telefonieproviders standaard een groter aantal "exotische" telefoonnummers?

En wat is de oplossing voor dit probleem?

Het voorstel van Proximus was klacht neerleggen bij de politie .... right :8

1 reactie

Troost u GregoryB ik ben ingeschreven op de Robinsonlist http://www.robinsonlist.be/
Gisteren telefoon gehad van Luminus elektriciteit met reclame om daar klant te worden ondanks dat ik op die lijst staat.

En klopt wel het antwoord van PX dat zij onschuldig zijn op dat gebied je heb pech gehad met de overstap. PX kan er niets aan doen dat zulke firma's je opbellen.

Oplossing is nochtans simpel in mijn ogen, laat ons als klant een mogelijk hebben om aan te vinken dat wij geen buitenlandse telefoonnummers willen ontvangen. 95% van de klanten verwachten geen telefoon vanuit het buitenland gewoon omdat ze niemand kennen daar. En weten intussen wel via forums en tv dat die telefoonnummers puur oplichting is.

En in geval van je iemand kent zoals ik, mijn dochter die in Washington woont gebruik ik zeker niet de telefoon die kost geld en Skype is gratis en wij zien elkaar via de cam.

Reageer