Ontdek onze nieuwste app!

  • 2 October 2017
  • 41 reacties
  • 5932 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
Beste Forum vrienden 😉

Zijn jullie klaar … we gaan een nieuwe app testen 👊🏽
De eerste versie van onze Home Optimizer app is klaar en we rekenen op jullie feedback om later eventueel nog wat aanpassingen te doen.

BELANGRIJK: Om deze app te kunnen gebruiken moet je:
1) Over een Android smartphone of tablet beschikken
2) Thuis een Proximus internet (vaste lijn) hebben
3) Geconnecteerd zijn via WiFi op het WiFi-2.4-xxxx netwerk


Als je beschikt over bovestaande kan je
• De kwaliteit van uw WiFi verbinding analyseren bij je thuis in 1 of meerdere kamers
• De kwaliteit van uw WiFi verbeteren door door het optimale WiFi kanaal te kiezen, en dit door simpelweg op 1 toets te drukken
• De snelheid van uw WiFi verbinding meten met behulp van een speedtest

Deze app is gratis en beschikbaar in België voor alle Android toestellen.
Meld je aan met je MyProximus account om de voorgestelde verbeteringen uit te voeren (bijvoorbeeld beste WiFi kanaal te kiezen).
Downloaden dan door op deze link te klikken.

Dit topic zal gedurende 4 weken actief zijn dus je hebt nog veeeeel tijd om deze te testen!

Bijna vergeten, ook deze keer zullen we een cadeaubon weggeven. De winnaar zal gekozen worden door een onschuldige hand 😎

41 reacties

Ik merk dat mijn internet snelheid nu sterk verbeterd is.
Badge +1
De app is heel eenvoudig in gebruik maar een grote beperking vind ik dat je zelf manueel moet inloggen op de bbox.

Dus ik voer een analyse uit in verschillende ruimtes daarna stelt de app een channel voor waarop je het wifisignaal van je bbox best op staat. Als je zegt verander de channel maar naar deze die de app voorstelt dan wordt de browser geopend op de pagina van de bbox waar je vervolgens moet inloggen. Ik weet wel hoe je dit dan moet doen maar een doorsnee Proximus klant niet.
Je moet al inloggen met je myproximus account in de app. Dit account is gekoppeld aan je abonnement dus zou de app in theorie perfect zelf de channel waarop de wifi werkt van de bbox wijzigen.
Voor alle duidelijkheid ik was gekoppeld aan het 2.4GHz wifi netwerk op het vast internet van Proximus (dus geconnecteerd met de bbox) en ik was ook ingelogd in de app met de myproximus account van het desbetreffend proximus netwerk.

Hierna heb ik dezelfde app ook eens gebruikt met een opstelling van 2 wifi access points (1 bbox3, en een dlink).
De app heeft totaal niet door dat er 2 access point gebruikt worden en beschouwd deze als 1 toestel, dit wil zeggen dat het resultaat van de analyse dan ook niet correct is.

Ter info: ik heb de app getest met een smartphone op android 7.1.1
Dat doet de bbox3 al uit zijn eigen, zich op het goede kanaal zetten.
Beste,
Heb dit net getest met een OnePlus A5000 met Android 7.1.1.
Heb nog een bbox2
Kanaal stond goed. Speed test werkt goed.
John
Ook eens getest gisteren, app gaf aan dat ik al op het goeie kanaal stond, maar ik was niet ingelogd (omdat ik niet wilde dat de app al iets ging wijzigen in de modem).
Ik kon wel niet weg uit de app en moest op een andere manier de app sluiten of eruit gaan.


Bedankt voor de feedback, we nemen de opmerking over 'app sluiten' mee voor een volgende update.
De app gaat trouwens niets wijzigen op de modem tenzij je zelf op 'optimaliseren' klikt, gewoon analyses doen zonder de veranderingen door te voeren kan uiteraard ook.

Als je iets verkeerd doet dan worden er werd foutmeldingen in een andere taal, Engels of Frans gegeven . Dat is wel eens verwarrend.


We hebben inderdaad gemerkt dat de taal van de MyProximus login niet altijd klopt en nemen dit mee voor een volgende update, bedankt voor je feedback!
Ik heb het kanaal trouwens zelf verzet door met een wifi analyser eens te kijken welk kanaal het minst bezet is door naburige signalen en waar ik ook de hoogste wifi speed haal.

Hopelijk kunnen we je overtuigen om je wifi analyser te vervangen door de home optimizer 😉
Badge
Komt deze op termijn ook voor iOS ? Dat is de bedoeling ja 🙂 een exacte datum kan ik nog niet bevestigen
Ok bedankt.
Het was vooral ter info dat ik het vroeg, lijkt me gewoon een zeer handige app, daarmee dat ik het vroeg
Reputatie 2
De app geïnstalleerd en ons wifi kanaal staat al goed volgens de app.
@Martin @Arthur4

We nemen jullie feedback mee en bekijken of we een "terug naar automatische selectie" knop kunnen inbouwen in de app.

Het voordeel van de app is vooral dat deze het optimale kanaal kan bepalen gebaseerd op de wifi-analyse vanop je mobiel toestel. Als je de analyse in meerdere kamers hebt uitgevoerd is dit een meerwaarde. De b-box kiest het beste kanaal vanuit zijn eigen, en dus statische, positie.

Tijdens het optimaliseren van je wifi-kanaal wordt de verbinding inderdaad even verbroken. Indien je ook ingelogd bent op andere wifi-netwerken in de omgeving kan dat er dus voor zorgen dat je verbinding maakt met een ander netwerk en daar ook blijft. Bekijk dus even met welk wifi-netwerk je verbonden bent voor je test of de verandering van kanaal verbetering heeft gebracht.

Bedankt voor jullie feedback!
Schitterende android-app.
Enig minpunt: ik moet steeds opnieuw inloggen via myproximus ondanks online te zitten.
Leuk om te testen en aan te passen naar het 'beste' kanaal.
super!


Bedankt voor je feedback, de MyProximus login in de app wordt inderdaad nog niet opgeslaan zoals het hoort, we werken eraan!
Apple laat niet toe om via andere apps de wifi gegevens uit te lezen van het iOS toestel (vandaar ook geen wps op een Apple toestel) er zijn wel tools van Apple zelf waar je de wifi mee kan monitoren. Dus een HO versie voor iOS is zeer onwaarschijnlijk.

Er komt wel een iOS versie van de app, maar de functionaliteiten zullen inderdaad deels verschillen van deze van de Android versie.
App results:
All fine, I'm already on the best channel.

I'll start some wifi Access points later on to see if it then would decide to change ..
Dag Swimmer4, bedankt voor deze nuttige feedback!

Eerst en vooral is het niet normaal dat je naar de modem pagina wordt doorverwezen wanneer je correct bent ingelogd. In dat geval zou de app volledig automatisch het kanaal moeten wijzigen. Zou je mij je lijnnummer in een privé bericht kunnen bezorgen zodat we dit verder kunnen laten onderzoeken?

De app heeft vandaag inderdaad nog wat problemen wanneer je meerdere access points gebruikt, zeker indien het geen access points van Proximus zelf zijn. Dit wordt verder bekeken voor de volgende release. Zou je ons nog iets meer info kunnen verschaffen over welk stuk van de analyse er bij jou niet klopte? Was dit het voorgestelde kanaal en/of de gemeten signaal sterktes?
Ik hoop maar dat het niet de bedoeling wordt om stilletjes aan de bbox interface (http://192.168.1.1) helemaal dicht te timmeren, want je kan dit alles even goed via de zovele wifi analyser applicaties (zelf gratis) die bestaan voor verschillende platforms ....
Dag Martin, ik kan je gerust stellen, het is niet de bedoeling om de b-box interface dicht te timmeren of af te schaffen. Door gebruik te maken van applicaties willen we wel bepaalde functionaliteiten toegankelijker maken voor onze gebruikers.
Reputatie 5
Badge +1
Heeft iemand nog getest?
Zelfde ervaringen als Swimmer4? Zijn er jullie nog zaken opgevallen?
Badge +4
Ik had ook eerst al een wifi analyser laten lopen zodat ik mijn eigen kanaal kon instellen op de modem, ik doe dat al paar jaar zo inloggen op de modem, heb ook uren ingesteld voor de kinderen dat ze geen internet meer hebben s' avonds (rond 21 uuur) als ze weer eens niet zelf de pc willen afsluiten 😛
Reputatie 6
Badge +3
Getest door eerst zelf van goed kanaal (9) naar een slecht kanaal (3) te veranderen.
Resultaat: app kiest inderdaad het beste kanaal, dat nu opnieuw 9 is.

Als je iets verkeerd doet dan worden er werd foutmeldingen in een andere taal, Engels of Frans gegeven . Dat is wel eens verwarrend.

Als ik een verkeerd emailadres opgaf dan kwam er "désormais ce ...."


Ik heb eigenlijk nog een vraag voor de mensen van proximus of de bbox3 wel degelijk het beste wifi-2.0 kanaal kiest of dat het enkel gebeurt na een herstart van de bbox3 ?
Want er bestaat nog altijd twijfel over of het ook gebeurt zonder heropstarten van de bbox3, sommigen beweren van wel en anderen weer van niet?
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan je helaas geen antwoord geven op die vraag Martin. Echter raad ik aan handmatig van wifi kanaal te veranderen om te zien wat het beste is voor de huidige situatie ter plaatse.
Bedankt voor je antwoord, en inderdaad Wim VL, ik zou het zelf kunnen testen voor mijn type (merk) bbox3 maar ik vrees er weer voor dat het zal verschillend zijn aangezien er beweren dat het wel gaat zonder heropstart en dan anderen het omgekeerde beweren, enfin voor mijn type zou ik het wel zeker kunnen uitvissen uiteraard.
Reputatie 6
Badge +3
Bij mij was het aanpassen direct zonder herstart van bbox 3.
Sowieso stel ik mijn wifi altijd manueel in op het beste kanaal want die automatische keuze is toch niet betrouwbaar.
Dat is al goed nieuws, maar is het een Bbox3/S (Sagemcom) die je hebt of een Bbox3/T (Technicolor)
Even verduidelijken, wanneer je de Home Optimizer gebruikt om een kanaal aan te passen dan staat uw wifi vast op dit kanaal. De automatische kanaal selectie werkt dan niet meer. Terug keren naar de automatische functie kan alleen handmatig door of een factory reset van uw modem te doen of door in te loggen in uw modem en daar terug de auto functie te selecteren. Wanneer je twijfelt aan uw wifi kanaal best eerst de modem herstarten zodat hij een analyze kan doen en zo het betere kanaal kan gekozen worden door de modem zelf. Indien dit niet beter is dan pas kan je de HO gebruiken. Dit voorkomt dat je te pas en te onpas moet inloggen in uw modem om de automatische selectie weer actief te maken.

Reageer