Ontdek onze nieuwste app!

  • 2 October 2017
  • 41 reacties
  • 5932 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
Beste Forum vrienden 😉

Zijn jullie klaar … we gaan een nieuwe app testen 👊🏽
De eerste versie van onze Home Optimizer app is klaar en we rekenen op jullie feedback om later eventueel nog wat aanpassingen te doen.

BELANGRIJK: Om deze app te kunnen gebruiken moet je:
1) Over een Android smartphone of tablet beschikken
2) Thuis een Proximus internet (vaste lijn) hebben
3) Geconnecteerd zijn via WiFi op het WiFi-2.4-xxxx netwerk


Als je beschikt over bovestaande kan je
• De kwaliteit van uw WiFi verbinding analyseren bij je thuis in 1 of meerdere kamers
• De kwaliteit van uw WiFi verbeteren door door het optimale WiFi kanaal te kiezen, en dit door simpelweg op 1 toets te drukken
• De snelheid van uw WiFi verbinding meten met behulp van een speedtest

Deze app is gratis en beschikbaar in België voor alle Android toestellen.
Meld je aan met je MyProximus account om de voorgestelde verbeteringen uit te voeren (bijvoorbeeld beste WiFi kanaal te kiezen).
Downloaden dan door op deze link te klikken.

Dit topic zal gedurende 4 weken actief zijn dus je hebt nog veeeeel tijd om deze te testen!

Bijna vergeten, ook deze keer zullen we een cadeaubon weggeven. De winnaar zal gekozen worden door een onschuldige hand 😎

41 reacties

Reputatie 5
Badge +1
And the winner is ...
Reputatie 5
Badge +1
Hallo,
We hebben heel wat testers over de vloer gehad.
Tijd nu om dit te evalueren en te verwerken.
Eerstdaags maak ik de winnaar bekend. 🙏🏿
Ik merk dat mijn internet snelheid nu sterk verbeterd is.
Apple laat niet toe om via andere apps de wifi gegevens uit te lezen van het iOS toestel (vandaar ook geen wps op een Apple toestel) er zijn wel tools van Apple zelf waar je de wifi mee kan monitoren. Dus een HO versie voor iOS is zeer onwaarschijnlijk.

Er komt wel een iOS versie van de app, maar de functionaliteiten zullen inderdaad deels verschillen van deze van de Android versie.
Schitterende android-app.
Enig minpunt: ik moet steeds opnieuw inloggen via myproximus ondanks online te zitten.
Leuk om te testen en aan te passen naar het 'beste' kanaal.
super!


Bedankt voor je feedback, de MyProximus login in de app wordt inderdaad nog niet opgeslaan zoals het hoort, we werken eraan!
@Martin @Arthur4

We nemen jullie feedback mee en bekijken of we een "terug naar automatische selectie" knop kunnen inbouwen in de app.

Het voordeel van de app is vooral dat deze het optimale kanaal kan bepalen gebaseerd op de wifi-analyse vanop je mobiel toestel. Als je de analyse in meerdere kamers hebt uitgevoerd is dit een meerwaarde. De b-box kiest het beste kanaal vanuit zijn eigen, en dus statische, positie.

Tijdens het optimaliseren van je wifi-kanaal wordt de verbinding inderdaad even verbroken. Indien je ook ingelogd bent op andere wifi-netwerken in de omgeving kan dat er dus voor zorgen dat je verbinding maakt met een ander netwerk en daar ook blijft. Bekijk dus even met welk wifi-netwerk je verbonden bent voor je test of de verandering van kanaal verbetering heeft gebracht.

Bedankt voor jullie feedback!
dan heeft de bbox3 zijn automatische kanaalkeuze zelf goed verricht 😉
Reputatie 2
De app geïnstalleerd en ons wifi kanaal staat al goed volgens de app.
TIP: kontroleer dan maar af en toe of het je "beste" wifi-2.0 kanaal blijft , want nu kiest je bbox3 niet meer automatisch het beste kanaal!
Schitterende android-app.
Enig minpunt: ik moet steeds opnieuw inloggen via myproximus ondanks online te zitten.
Leuk om te testen en aan te passen naar het 'beste' kanaal.
super!
maar apple laat ik bij mij ook niet toe hoor 😉 😄 😃
Apple laat niet toe om via andere apps de wifi gegevens uit te lezen van het iOS toestel (vandaar ook geen wps op een Apple toestel) er zijn wel tools van Apple zelf waar je de wifi mee kan monitoren. Dus een HO versie voor iOS is zeer onwaarschijnlijk.
Badge
Komt deze op termijn ook voor iOS ? Dat is de bedoeling ja 🙂 een exacte datum kan ik nog niet bevestigen
Ok bedankt.
Het was vooral ter info dat ik het vroeg, lijkt me gewoon een zeer handige app, daarmee dat ik het vroeg
Daarom ga ik ook altijd op wifi-5.0, toch met de toestellen die 5.0 ondersteunen en er nog genoeg wifi-5.0 signaal binnen komt wel te verstaan, aangezien dit wifi-5.0 ook veel vlugger verzwakt.
Inderdaad de intelligentie om het beste kanaal te kiezen moet en zit in de modem, alhoewel dit beter zou kunnen voor de bbox3 want het is zeer basic. Het is niet aan de klant om dit te doen, want er zijn nog meer zaken waar je mee moet rekening houden om een betere wifi surf ervaring te hebben. Als iedereen nu de HO massaal gaan gebruiken dan staan alle modems binnen kort op een vast kanaal en verliezen we een belangrijke automatische functie. Zo gaan we steeds meer en meer de HO moeten bovenhalen om het kanaal aan te passen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn en dit zal zeker het geval zijn in druk bezette omgevingen.
Komt deze op termijn ook voor iOS ? Dat is de bedoeling ja 🙂 een exacte datum kan ik nog niet bevestigen
Badge
Komt deze op termijn ook voor iOS ?
Inderdaad de intelligentie om het beste kanaal te kiezen moet en zit in de modem, alhoewel dit beter zou kunnen voor de bbox3 want het is zeer basic. Het is niet aan de klant om dit te doen, want er zijn nog meer zaken waar je mee moet rekening houden om een betere wifi surf ervaring te hebben. Als iedereen nu de HO massaal gaan gebruiken dan staan alle modems binnen kort op een vast kanaal en verliezen we een belangrijke automatische functie. Zo gaan we steeds meer en meer de HO moeten bovenhalen om het kanaal aan te passen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn en dit zal zeker het geval zijn in druk bezette omgevingen.
Ja dat is ook logisch want normaal is stand automatisch voor de bbox de beste oplossing (zou toch moeten de beste oplossing zijn want wat vandaag het beste kanaal is, is dit mss enkele tijd later het niet meer) , dat is trouwens net wat de HO overneemt het beste kanaal uitzoeken en als deze een andere kiest dan deze wat de bbox als beste heeft gekozen, moet hij wel de box uit automatisch wegduwen want anders zet de bbox weer net kanaal in dienst wat hij eerst als best gekozen had , wat eigenlijk totaal tegenstrijdig is of beter gezegd totaal overbodig is wat de HO doet, (tenzij de HO betere beslissingen kan nemen in dit verband dan de bbox zelf).
Maar dat wil dan weer zeggen dat je geregeld eens zou de HO moeten laten checken, en daarom vind ik het beter dat je de bbox dit automatisch laat checken.
Ik heb het al geprobeerd door de bbox3 eerst op een druk bezet kanaal te zetten en dan door hem terug automatisch te zetten en inderdaad zet hij het terug op beter kanaal, dus nog eens een reden te meer waarvoor moet je de HO dan gebruiken voor deze toepassing, of zie ik iets totaal over het hoofd?

NB: ik vermoed zelf dat het ook kan zijn dat mijn wifi op mijn laptop heel sporadisch even wegvalt om deze dat de bbox een ander kanaal heeft gekozen, normaal zou dat wel geen probleem mogen geven maar toch moet ik dan even opnieuw connect doen op wifi-2.4 en is direct weer on orde, enfin 100% zeker ben ik niet dat dit de reden is!
Even verduidelijken, wanneer je de Home Optimizer gebruikt om een kanaal aan te passen dan staat uw wifi vast op dit kanaal. De automatische kanaal selectie werkt dan niet meer. Terug keren naar de automatische functie kan alleen handmatig door of een factory reset van uw modem te doen of door in te loggen in uw modem en daar terug de auto functie te selecteren. Wanneer je twijfelt aan uw wifi kanaal best eerst de modem herstarten zodat hij een analyze kan doen en zo het betere kanaal kan gekozen worden door de modem zelf. Indien dit niet beter is dan pas kan je de HO gebruiken. Dit voorkomt dat je te pas en te onpas moet inloggen in uw modem om de automatische selectie weer actief te maken.
Ik heb het kanaal trouwens zelf verzet door met een wifi analyser eens te kijken welk kanaal het minst bezet is door naburige signalen en waar ik ook de hoogste wifi speed haal.

Hopelijk kunnen we je overtuigen om je wifi analyser te vervangen door de home optimizer 😉

Als je iets verkeerd doet dan worden er werd foutmeldingen in een andere taal, Engels of Frans gegeven . Dat is wel eens verwarrend.


We hebben inderdaad gemerkt dat de taal van de MyProximus login niet altijd klopt en nemen dit mee voor een volgende update, bedankt voor je feedback!
Ook eens getest gisteren, app gaf aan dat ik al op het goeie kanaal stond, maar ik was niet ingelogd (omdat ik niet wilde dat de app al iets ging wijzigen in de modem).
Ik kon wel niet weg uit de app en moest op een andere manier de app sluiten of eruit gaan.


Bedankt voor de feedback, we nemen de opmerking over 'app sluiten' mee voor een volgende update.
De app gaat trouwens niets wijzigen op de modem tenzij je zelf op 'optimaliseren' klikt, gewoon analyses doen zonder de veranderingen door te voeren kan uiteraard ook.
Beste,
Heb dit net getest met een OnePlus A5000 met Android 7.1.1.
Heb nog een bbox2
Kanaal stond goed. Speed test werkt goed.
John
Dat is al goed nieuws, maar is het een Bbox3/S (Sagemcom) die je hebt of een Bbox3/T (Technicolor)
Reputatie 6
Badge +3
Bij mij was het aanpassen direct zonder herstart van bbox 3.
Sowieso stel ik mijn wifi altijd manueel in op het beste kanaal want die automatische keuze is toch niet betrouwbaar.

Reageer