Beste Forum vrienden 😉
Zijn jullie klaar … we gaan een nieuwe app testen 👊🏽
De eerste versie van onze Home Optimizer app is klaar en we rekenen op jullie feedback om later eventueel nog wat aanpassingen te doen.
BELANGRIJK: Om deze app te kunnen gebruiken moet je:
1) Over een Android smartphone of tablet beschikken
2) Thuis een Proximus internet (vaste lijn) hebben
3) Geconnecteerd zijn via WiFi op het WiFi-2.4-xxxx netwerk
Als je beschikt over bovestaande kan je
• De kwaliteit van uw WiFi verbinding analyseren bij je thuis in 1 of meerdere kamers
• De kwaliteit van uw WiFi verbeteren door door het optimale WiFi kanaal te kiezen, en dit door simpelweg op 1 toets te drukken
• De snelheid van uw WiFi verbinding meten met behulp van een speedtest
Deze app is gratis en beschikbaar in België voor alle Android toestellen.
Meld je aan met je MyProximus account om de voorgestelde verbeteringen uit te voeren (bijvoorbeeld beste WiFi kanaal te kiezen).
Downloaden dan door op deze link te klikken.
Dit topic zal gedurende 4 weken actief zijn dus je hebt nog veeeeel tijd om deze te testen!
Bijna vergeten, ook deze keer zullen we een cadeaubon weggeven. De winnaar zal gekozen worden door een onschuldige hand 😎
Bladzijde 2 / 2
Ja dat is ook logisch want normaal is stand automatisch voor de bbox de beste oplossing (zou toch moeten de beste oplossing zijn want wat vandaag het beste kanaal is, is dit mss enkele tijd later het niet meer) , dat is trouwens net wat de HO overneemt het beste kanaal uitzoeken en als deze een andere kiest dan deze wat de bbox als beste heeft gekozen, moet hij wel de box uit automatisch wegduwen want anders zet de bbox weer net kanaal in dienst wat hij eerst als best gekozen had , wat eigenlijk totaal tegenstrijdig is of beter gezegd totaal overbodig is wat de HO doet, (tenzij de HO betere beslissingen kan nemen in dit verband dan de bbox zelf).
Maar dat wil dan weer zeggen dat je geregeld eens zou de HO moeten laten checken, en daarom vind ik het beter dat je de bbox dit automatisch laat checken.
Ik heb het al geprobeerd door de bbox3 eerst op een druk bezet kanaal te zetten en dan door hem terug automatisch te zetten en inderdaad zet hij het terug op beter kanaal, dus nog eens een reden te meer waarvoor moet je de HO dan gebruiken voor deze toepassing, of zie ik iets totaal over het hoofd?
NB: ik vermoed zelf dat het ook kan zijn dat mijn wifi op mijn laptop heel sporadisch even wegvalt om deze dat de bbox een ander kanaal heeft gekozen, normaal zou dat wel geen probleem mogen geven maar toch moet ik dan even opnieuw connect doen op wifi-2.4 en is direct weer on orde, enfin 100% zeker ben ik niet dat dit de reden is!
Maar dat wil dan weer zeggen dat je geregeld eens zou de HO moeten laten checken, en daarom vind ik het beter dat je de bbox dit automatisch laat checken.
Ik heb het al geprobeerd door de bbox3 eerst op een druk bezet kanaal te zetten en dan door hem terug automatisch te zetten en inderdaad zet hij het terug op beter kanaal, dus nog eens een reden te meer waarvoor moet je de HO dan gebruiken voor deze toepassing, of zie ik iets totaal over het hoofd?
NB: ik vermoed zelf dat het ook kan zijn dat mijn wifi op mijn laptop heel sporadisch even wegvalt om deze dat de bbox een ander kanaal heeft gekozen, normaal zou dat wel geen probleem mogen geven maar toch moet ik dan even opnieuw connect doen op wifi-2.4 en is direct weer on orde, enfin 100% zeker ben ik niet dat dit de reden is!
Inderdaad de intelligentie om het beste kanaal te kiezen moet en zit in de modem, alhoewel dit beter zou kunnen voor de bbox3 want het is zeer basic. Het is niet aan de klant om dit te doen, want er zijn nog meer zaken waar je mee moet rekening houden om een betere wifi surf ervaring te hebben. Als iedereen nu de HO massaal gaan gebruiken dan staan alle modems binnen kort op een vast kanaal en verliezen we een belangrijke automatische functie. Zo gaan we steeds meer en meer de HO moeten bovenhalen om het kanaal aan te passen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn en dit zal zeker het geval zijn in druk bezette omgevingen.
Komt deze op termijn ook voor iOS ?
Daarom ga ik ook altijd op wifi-5.0, toch met de toestellen die 5.0 ondersteunen en er nog genoeg wifi-5.0 signaal binnen komt wel te verstaan, aangezien dit wifi-5.0 ook veel vlugger verzwakt.
Inderdaad de intelligentie om het beste kanaal te kiezen moet en zit in de modem, alhoewel dit beter zou kunnen voor de bbox3 want het is zeer basic. Het is niet aan de klant om dit te doen, want er zijn nog meer zaken waar je mee moet rekening houden om een betere wifi surf ervaring te hebben. Als iedereen nu de HO massaal gaan gebruiken dan staan alle modems binnen kort op een vast kanaal en verliezen we een belangrijke automatische functie. Zo gaan we steeds meer en meer de HO moeten bovenhalen om het kanaal aan te passen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn en dit zal zeker het geval zijn in druk bezette omgevingen.
Apple laat niet toe om via andere apps de wifi gegevens uit te lezen van het iOS toestel (vandaar ook geen wps op een Apple toestel) er zijn wel tools van Apple zelf waar je de wifi mee kan monitoren. Dus een HO versie voor iOS is zeer onwaarschijnlijk.
Schitterende android-app.
Enig minpunt: ik moet steeds opnieuw inloggen via myproximus ondanks online te zitten.
Leuk om te testen en aan te passen naar het 'beste' kanaal.
super!
Enig minpunt: ik moet steeds opnieuw inloggen via myproximus ondanks online te zitten.
Leuk om te testen en aan te passen naar het 'beste' kanaal.
super!
TIP: kontroleer dan maar af en toe of het je "beste" wifi-2.0 kanaal blijft , want nu kiest je bbox3 niet meer automatisch het beste kanaal!
Hallo,
We hebben heel wat testers over de vloer gehad.
Tijd nu om dit te evalueren en te verwerken.
Eerstdaags maak ik de winnaar bekend. 🙏🏿
We hebben heel wat testers over de vloer gehad.
Tijd nu om dit te evalueren en te verwerken.
Eerstdaags maak ik de winnaar bekend. 🙏🏿
Ik heb de app getest en deze werk prima.
De app gaf als resultaat dat ik op een goed kanaal zit.
De app gaf als resultaat dat ik op een goed kanaal zit.
Ook eens getest gisteren, app gaf aan dat ik al op het goeie kanaal stond, maar ik was niet ingelogd (omdat ik niet wilde dat de app al iets ging wijzigen in de modem).
Ik kon wel niet weg uit de app en moest op een andere manier de app sluiten of eruit gaan.
Ik kon wel niet weg uit de app en moest op een andere manier de app sluiten of eruit gaan.
zelf al wijzigt die het kanaal dan kan je die terugzetten door in te loggen op de bbox interface 192.168.1.1 (default staat die automatisch dus kiest hij zelf al het optimale kanaal).
Ik heb het kanaal trouwens zelf verzet door met een wifi analyser eens te kijken welk kanaal het minst bezet is door naburige signalen en waar ik ook de hoogste wifi speed haal. Ik heb nogal graag alles een beetje (onder controle) in eigen handen 😉
Ik heb het kanaal trouwens zelf verzet door met een wifi analyser eens te kijken welk kanaal het minst bezet is door naburige signalen en waar ik ook de hoogste wifi speed haal. Ik heb nogal graag alles een beetje (onder controle) in eigen handen 😉
frank, en heb je ook al getest of je je bbox3 dit ook automatisch na een tijd terugzet op het beste kanaal of zeker na een herstart?
Want dan is die app eigenlijk een beetje zinloos, toch specifiek voor dit doeleinde, aangezien je toch die app maar zal gebruiken voor een probleem waar je wifi gestoord is bv. en wat deed je vroeger als de app nog niet bestond was de bbox3 even heropstarten wat op het zelfde eigenlijk neerkomt.
Al heb je nu een app die kan controleren of de bbox3 wel zijn keuze van kanaal goed uitgevoerd heeft 😉
Want dan is die app eigenlijk een beetje zinloos, toch specifiek voor dit doeleinde, aangezien je toch die app maar zal gebruiken voor een probleem waar je wifi gestoord is bv. en wat deed je vroeger als de app nog niet bestond was de bbox3 even heropstarten wat op het zelfde eigenlijk neerkomt.
Al heb je nu een app die kan controleren of de bbox3 wel zijn keuze van kanaal goed uitgevoerd heeft 😉
Bladzijde 2 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.