Ontdek onze nieuwste app!

  • 2 October 2017
  • 41 reacties
  • 5932 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Bedankt voor je antwoord, en inderdaad Wim VL, ik zou het zelf kunnen testen voor mijn type (merk) bbox3 maar ik vrees er weer voor dat het zal verschillend zijn aangezien er beweren dat het wel gaat zonder heropstart en dan anderen het omgekeerde beweren, enfin voor mijn type zou ik het wel zeker kunnen uitvissen uiteraard.
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan je helaas geen antwoord geven op die vraag Martin. Echter raad ik aan handmatig van wifi kanaal te veranderen om te zien wat het beste is voor de huidige situatie ter plaatse.
Ik heb eigenlijk nog een vraag voor de mensen van proximus of de bbox3 wel degelijk het beste wifi-2.0 kanaal kiest of dat het enkel gebeurt na een herstart van de bbox3 ?
Want er bestaat nog altijd twijfel over of het ook gebeurt zonder heropstarten van de bbox3, sommigen beweren van wel en anderen weer van niet?
frank, en heb je ook al getest of je je bbox3 dit ook automatisch na een tijd terugzet op het beste kanaal of zeker na een herstart?
Want dan is die app eigenlijk een beetje zinloos, toch specifiek voor dit doeleinde, aangezien je toch die app maar zal gebruiken voor een probleem waar je wifi gestoord is bv. en wat deed je vroeger als de app nog niet bestond was de bbox3 even heropstarten wat op het zelfde eigenlijk neerkomt.
Al heb je nu een app die kan controleren of de bbox3 wel zijn keuze van kanaal goed uitgevoerd heeft 😉
Reputatie 6
Badge +3
Getest door eerst zelf van goed kanaal (9) naar een slecht kanaal (3) te veranderen.
Resultaat: app kiest inderdaad het beste kanaal, dat nu opnieuw 9 is.

Als je iets verkeerd doet dan worden er werd foutmeldingen in een andere taal, Engels of Frans gegeven . Dat is wel eens verwarrend.

Als ik een verkeerd emailadres opgaf dan kwam er "désormais ce ...."


Badge +4
Ik had ook eerst al een wifi analyser laten lopen zodat ik mijn eigen kanaal kon instellen op de modem, ik doe dat al paar jaar zo inloggen op de modem, heb ook uren ingesteld voor de kinderen dat ze geen internet meer hebben s' avonds (rond 21 uuur) als ze weer eens niet zelf de pc willen afsluiten 😛
zelf al wijzigt die het kanaal dan kan je die terugzetten door in te loggen op de bbox interface 192.168.1.1 (default staat die automatisch dus kiest hij zelf al het optimale kanaal).
Ik heb het kanaal trouwens zelf verzet door met een wifi analyser eens te kijken welk kanaal het minst bezet is door naburige signalen en waar ik ook de hoogste wifi speed haal. Ik heb nogal graag alles een beetje (onder controle) in eigen handen 😉
Badge +4
Ook eens getest gisteren, app gaf aan dat ik al op het goeie kanaal stond, maar ik was niet ingelogd (omdat ik niet wilde dat de app al iets ging wijzigen in de modem).
Ik kon wel niet weg uit de app en moest op een andere manier de app sluiten of eruit gaan.
Dat doet de bbox3 al uit zijn eigen, zich op het goede kanaal zetten.
Ik heb de app getest en deze werk prima.
De app gaf als resultaat dat ik op een goed kanaal zit.
Reputatie 5
Badge +1
Heeft iemand nog getest?
Zelfde ervaringen als Swimmer4? Zijn er jullie nog zaken opgevallen?
Dag Martin, ik kan je gerust stellen, het is niet de bedoeling om de b-box interface dicht te timmeren of af te schaffen. Door gebruik te maken van applicaties willen we wel bepaalde functionaliteiten toegankelijker maken voor onze gebruikers.
Ik hoop maar dat het niet de bedoeling wordt om stilletjes aan de bbox interface (http://192.168.1.1) helemaal dicht te timmeren, want je kan dit alles even goed via de zovele wifi analyser applicaties (zelf gratis) die bestaan voor verschillende platforms ....
Dag Swimmer4, bedankt voor deze nuttige feedback!

Eerst en vooral is het niet normaal dat je naar de modem pagina wordt doorverwezen wanneer je correct bent ingelogd. In dat geval zou de app volledig automatisch het kanaal moeten wijzigen. Zou je mij je lijnnummer in een privé bericht kunnen bezorgen zodat we dit verder kunnen laten onderzoeken?

De app heeft vandaag inderdaad nog wat problemen wanneer je meerdere access points gebruikt, zeker indien het geen access points van Proximus zelf zijn. Dit wordt verder bekeken voor de volgende release. Zou je ons nog iets meer info kunnen verschaffen over welk stuk van de analyse er bij jou niet klopte? Was dit het voorgestelde kanaal en/of de gemeten signaal sterktes?
Badge +1
De app is heel eenvoudig in gebruik maar een grote beperking vind ik dat je zelf manueel moet inloggen op de bbox.

Dus ik voer een analyse uit in verschillende ruimtes daarna stelt de app een channel voor waarop je het wifisignaal van je bbox best op staat. Als je zegt verander de channel maar naar deze die de app voorstelt dan wordt de browser geopend op de pagina van de bbox waar je vervolgens moet inloggen. Ik weet wel hoe je dit dan moet doen maar een doorsnee Proximus klant niet.
Je moet al inloggen met je myproximus account in de app. Dit account is gekoppeld aan je abonnement dus zou de app in theorie perfect zelf de channel waarop de wifi werkt van de bbox wijzigen.
Voor alle duidelijkheid ik was gekoppeld aan het 2.4GHz wifi netwerk op het vast internet van Proximus (dus geconnecteerd met de bbox) en ik was ook ingelogd in de app met de myproximus account van het desbetreffend proximus netwerk.

Hierna heb ik dezelfde app ook eens gebruikt met een opstelling van 2 wifi access points (1 bbox3, en een dlink).
De app heeft totaal niet door dat er 2 access point gebruikt worden en beschouwd deze als 1 toestel, dit wil zeggen dat het resultaat van de analyse dan ook niet correct is.

Ter info: ik heb de app getest met een smartphone op android 7.1.1
App results:
All fine, I'm already on the best channel.

I'll start some wifi Access points later on to see if it then would decide to change ..

Reageer