Beantwoord

Nieuwe decoder: afstandsbediening koppelen

  • 15 April 2016
  • 7 reacties
  • 4394 Bekeken

ik heb vandaag mijn oude decoder vervangen. Met de nieuwe afstandsbedienng kan ik mijn tv niet meer bedienen - aan/uit en volume. hoe komt dit?
icon

Beste antwoord door Wim VL 15 April 2016, 21:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Savanne,

je dient je nieuwe afstandsbediening te koppelen met de televisie. Deze link legt je alles goed uit:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html#section1

MVG,

Wim
bedankt voor de link ik probeer het straks
Reputatie 3
Badge +1
Hey, hieromtrent nog een vraagje. Het is gelukt om de afstandsbediening te koppelen, maar nu zie ik in de handleiding iets staan dat je ook kan koppelen via radiofrequenties, zodanig dat je de afstandsbediening niet meer moet richten naar de decoder.
Heeft iemand dit al geprobeerd, werkt dit even goed? Het is misschien stom, maar er zijn toch geen storingen op die radiofrequenties, he? 😛
Bij mij werkt die even goed op RF maar zoals ik reeds beschreven heb eerst na tussenkomst van PX engineering die settings veranderd heeft , maar dan was het probleem dat ieder keer ik een factory reset deed dat het probleem terug kwam en dan later zonder dat ik nog iets van prox gehoord heb en met de zelfde software NTE ...116 mocht ik zelf een factory reset doen en bleef alles onder RF werken.
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor de info, Elsa!
Dan ga ik er nog maar even af blijven. Eenmaal ik begin te prutsen, is er veel risico dat ik het helemaal om zeep help, en geen goesting om lang aan de lijn te hangen met proximus voor zoiets.
Je kan altijd direct terug schakelen naar Infra Rood eens je in RF staat door de "MENU"+"1" toets van je afstandsbediening een vijftal seconden samen indrukt, in geval je in RF vastloopt
FYI -> V5-C RF MODE
♦-> Remote procedures

Reageer