Netflix via internet : laden, laden en altijd maar laden...


Hallo,


Ik heb sedert enkele maanden Netflix. Helaas heb ik bij mijn weten nog niet 1 film kunnen uitkijken zonder dat de film meermaals stilvalt en de boodschap 'laden' op het scherm verschijnt.


Dit zijn de technische gegevens :


- ik bekijk Netflix enkel op tv via de Netflix-app op een Samsung blu ray speler (BD-E6100).


- de blu ray speler is met een lan-kabel (cat 6E) rechtstreeks verbonden aan een Proximus b-box 3.


- ik betaal bij Proximus het 'internet maxi'-abonnement.


- ik betaal bij Netflix het '2 schermen + HD'-abonnement (8,99 EUR).


- ik kijk films meestal zonder ondertitels en altijd in 5.1 audio indien beschikbaar voor die film.


Kan iemand me op basis van deze gegevens vertellen wat het probleem zou kunnen zijn ? Want ik kan met toch niet inbeelden dat iedereen die Netflix kijkt zoals ik voortdurend zit te godver-en en te sakkeren... :-)


Dank bij voorbaat.



32 reacties

Die verwarring bestaat al lang en daarin is Proximus eigenlijk nooit echt duidelijk geweest, alhoewel je het wel kunt terugvinden op hun site, namelijk dat de abonnementssnelheid alleen maar kan gehaald worden indien je afstand en verzwakking van je lijn niet groot is en je dus een VDSL lijnsnelheid kan halen die hoger is dan wat je abonnement toelaat.

Daarom is het in feite de laagst van de twee , tussen lijnsnelheid en opgegeven abonnement snelheid, die eigenlijk kunt halen .


Je kan het een beetje vergelijken met een autoverkoper die reclame maakt met een wagen die 200 km /u kan (te vergelijken met maxi abo), dan koop je hem omdat hij u overtuigd heeft maar dan kom je op de baan ermee en wat stel je vast er staat een snelheidsverkeersbord van max 70/u (te vergelijken met lijnsnelheid) !-)
Reputatie 7
Badge +6
Tja maar de 'auto's van TN mogen dan blijkbaar in vele gevallen 'sneller rijden', want hun downloadsnelheid ligt dikwijls wel veel hoger, of vergis ik mij? Voor mij maakt het niet veel uit, maar voor veel klanten toch wel.



Voor hoogfrequent signalen (voor hoge data rates) is een coax een beter voorplantingsmedium dan een koperdraad en op zijn beurt is een glasvezel weer een nog veel beter medium dan coax.


Om het even simpel te vergelijken:


om even snel iets te kunnen vervoeren via een vaart (te vergelijken met koperdraad) als via een rijbaan (te vergelijken met coax), dat is niet zo evident en zeker nog minder evident om de snelheid van een 10 vakken autobaan te halen (te vergelijken met glasvezel)


Dus ideaal zou zijn de koperdraad en coax te kunnen vervangen door glasvezel, waar het vroeg of laat toch zal moeten naar evalueren.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is allemaal goed en wel, maar als klant heb je daar geen boodschap aan. Om in de autosfeer te blijven: als ik een ferrari huur en ze sturen mij een 2 CV-ke voor de zelfde prijs, zal ik toch ook 'roespèteire' (Brussels voor klagen). Met die ferrari zal ik tenminste moeiteloos 120 km/uur halen en aanhouden, wat met dat 2 CV-ke een ander paar mouwen zal zijn.


Als je een maxi pack neemt en denkt dan probleemloos te kunnen Netflixen enz., ben je er dikwijls aan voor je moeite. Daar zit dus een groot probleem.
Daarom dat ze heel goed weten (en zeker Proximus niet alleen) dat de meeste mensen de kleine lettertjes niet gaan lezen , of om het in Internet site termen te zeggen, niet alle min of meer 'verstopte' submenu's (pijltjes) gaan openen of op klikken, waar de minder positieve dingen staan!

De reclamewereld is daar 100% het voorbeeld van, eigenlijk mensen in de val proberen te lokken, een loer draaien, zonder dat ze het direct beseffen..

Ik zou het ook liever allemaal anders willen zien maar wat gaat er wel 100% eerlijk op deze aardbol !

Ik zou zeggen er is nog veel maar heel veel werk aan de winkel en om dat nog mee te maken dat alles zal eerlijk verlopen op deze aardbol daar moet ik zeker niet meer op rekenen en valse illusies maken.


Het enigste wat je daar tegen kunt doen is zoveel mogelijk je laten informeren, bv. door mensen die al ervaring hebben of het al meegemaakt hebben, en dan nog zal je in veel gevallen voor verrassingen komen te staan.

Het onrecht aanklagen dat kunnen we wel, en zelf al hebben we 100% gelijk, dan is gelijk krijgen nog een veel grotere stap, en blijkbaar nog een stap te ver ;-)

Ja Marleen, ik weet één ding heel zeker, een mens kan je zo maar niet veranderen en moesten er alleen maar 100% eerlijke mensen bestaan dan zou het nooit zo ver komen, maar of het dan allemaal zoveel beter zou zijn weet ik ook niet, over wat moet een mens dan wel nog klagen, toch niet weeral over het slechte weer lach
Reputatie 7
Badge +6
Er is altijd nog de politiek!duivel
Laten we het dan maar over het weer hebben, want daar komt er tenminste nog zon na de regen knipoog

Reageer