Netflix via internet : laden, laden en altijd maar laden...


Hallo,


Ik heb sedert enkele maanden Netflix. Helaas heb ik bij mijn weten nog niet 1 film kunnen uitkijken zonder dat de film meermaals stilvalt en de boodschap 'laden' op het scherm verschijnt.


Dit zijn de technische gegevens :


- ik bekijk Netflix enkel op tv via de Netflix-app op een Samsung blu ray speler (BD-E6100).


- de blu ray speler is met een lan-kabel (cat 6E) rechtstreeks verbonden aan een Proximus b-box 3.


- ik betaal bij Proximus het 'internet maxi'-abonnement.


- ik betaal bij Netflix het '2 schermen + HD'-abonnement (8,99 EUR).


- ik kijk films meestal zonder ondertitels en altijd in 5.1 audio indien beschikbaar voor die film.


Kan iemand me op basis van deze gegevens vertellen wat het probleem zou kunnen zijn ? Want ik kan met toch niet inbeelden dat iedereen die Netflix kijkt zoals ik voortdurend zit te godver-en en te sakkeren... :-)


Dank bij voorbaat.



32 reacties

Laten we het dan maar over het weer hebben, want daar komt er tenminste nog zon na de regen knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Er is altijd nog de politiek!duivel
Daarom dat ze heel goed weten (en zeker Proximus niet alleen) dat de meeste mensen de kleine lettertjes niet gaan lezen , of om het in Internet site termen te zeggen, niet alle min of meer 'verstopte' submenu's (pijltjes) gaan openen of op klikken, waar de minder positieve dingen staan!

De reclamewereld is daar 100% het voorbeeld van, eigenlijk mensen in de val proberen te lokken, een loer draaien, zonder dat ze het direct beseffen..

Ik zou het ook liever allemaal anders willen zien maar wat gaat er wel 100% eerlijk op deze aardbol !

Ik zou zeggen er is nog veel maar heel veel werk aan de winkel en om dat nog mee te maken dat alles zal eerlijk verlopen op deze aardbol daar moet ik zeker niet meer op rekenen en valse illusies maken.


Het enigste wat je daar tegen kunt doen is zoveel mogelijk je laten informeren, bv. door mensen die al ervaring hebben of het al meegemaakt hebben, en dan nog zal je in veel gevallen voor verrassingen komen te staan.

Het onrecht aanklagen dat kunnen we wel, en zelf al hebben we 100% gelijk, dan is gelijk krijgen nog een veel grotere stap, en blijkbaar nog een stap te ver ;-)

Ja Marleen, ik weet één ding heel zeker, een mens kan je zo maar niet veranderen en moesten er alleen maar 100% eerlijke mensen bestaan dan zou het nooit zo ver komen, maar of het dan allemaal zoveel beter zou zijn weet ik ook niet, over wat moet een mens dan wel nog klagen, toch niet weeral over het slechte weer lach
Reputatie 7
Badge +6
Dat is allemaal goed en wel, maar als klant heb je daar geen boodschap aan. Om in de autosfeer te blijven: als ik een ferrari huur en ze sturen mij een 2 CV-ke voor de zelfde prijs, zal ik toch ook 'roespèteire' (Brussels voor klagen). Met die ferrari zal ik tenminste moeiteloos 120 km/uur halen en aanhouden, wat met dat 2 CV-ke een ander paar mouwen zal zijn.


Als je een maxi pack neemt en denkt dan probleemloos te kunnen Netflixen enz., ben je er dikwijls aan voor je moeite. Daar zit dus een groot probleem.
Voor hoogfrequent signalen (voor hoge data rates) is een coax een beter voorplantingsmedium dan een koperdraad en op zijn beurt is een glasvezel weer een nog veel beter medium dan coax.


Om het even simpel te vergelijken:


om even snel iets te kunnen vervoeren via een vaart (te vergelijken met koperdraad) als via een rijbaan (te vergelijken met coax), dat is niet zo evident en zeker nog minder evident om de snelheid van een 10 vakken autobaan te halen (te vergelijken met glasvezel)


Dus ideaal zou zijn de koperdraad en coax te kunnen vervangen door glasvezel, waar het vroeg of laat toch zal moeten naar evalueren.
Reputatie 7
Badge +6
Tja maar de 'auto's van TN mogen dan blijkbaar in vele gevallen 'sneller rijden', want hun downloadsnelheid ligt dikwijls wel veel hoger, of vergis ik mij? Voor mij maakt het niet veel uit, maar voor veel klanten toch wel.



Die verwarring bestaat al lang en daarin is Proximus eigenlijk nooit echt duidelijk geweest, alhoewel je het wel kunt terugvinden op hun site, namelijk dat de abonnementssnelheid alleen maar kan gehaald worden indien je afstand en verzwakking van je lijn niet groot is en je dus een VDSL lijnsnelheid kan halen die hoger is dan wat je abonnement toelaat.

Daarom is het in feite de laagst van de twee , tussen lijnsnelheid en opgegeven abonnement snelheid, die eigenlijk kunt halen .


Je kan het een beetje vergelijken met een autoverkoper die reclame maakt met een wagen die 200 km /u kan (te vergelijken met maxi abo), dan koop je hem omdat hij u overtuigd heeft maar dan kom je op de baan ermee en wat stel je vast er staat een snelheidsverkeersbord van max 70/u (te vergelijken met lijnsnelheid) !-)
Reputatie 7
Badge +6
Als ik de resultaten v/d speedtest van FV bekijk ( die testen kunnen nogal variëren, maar toch) dan is zijn downloadsnelheid toch laag i.vgl.m. dat wat beloofd wordt voor een abo maxi. Ik weet wel dat die snelheden de 'theorie' zijn voor ideale omstandigheden, maar als klant reken je er toch op. Ik haal die snelheden via mijn WP via bbox 3 (wifi 5.0) met een abo comfort. Als je meer betaalt , zou je toch ook meer mogen verwachten.



Als je bbox3 eens van Vectoring gebruik zal kunnen maken, dus als je de glasvezelstraatkast waarop je bbox3 aangesloten is, op vectoring zal staan dan zal je wel een hoge lijnsnelheid hebben en dan zou het wel moeten lukken, want dan zal je zeker 63 Mbps kunnen halen en kan zelf oplopen tot 90 Mbps, als de DLM ook nog zijn werk doet.
Hallo terug,


Na grondig te hebben getest is het resultaat 100% duidelijk : op de website van Netflix moet ik de instelling voor 'gegevensverbruik per scherm' instellen op 'medium' en dan moeten de films die ik op de smart-TV bekijk via de Netflix-app op de Samsung blu ray-speler OP GEEN ENKEL moment opnieuw 'laden' tijdens het afspelen.


Ben verrast en ook wel vrij ontgoocheld omdat al mijn dure apparaten en dure abonnementen blijkbaar niet zonder problemen films in HD kunnen streamen. Ik weet niet of ik in die omstandigheden mijn Netflix-abonnement verderzet.


Bedankt aan iedereen die mij hier gisteren geholpen heeft en op enkele uren tijd de juiste oplossing heeft aangereikt (wat noch Netflix en noch de Proximus-klantendienst konden!!).


Beste groeten,


FV


Reputatie 7
Badge +6
Het is toch ook alleen maar om te kijken wat de oorzaak kan zijn. Wij hebben hier ook effe moeten zoeken naar de geschikte instellingen. Succes ermee en, zoals Elsa al zei, hou ons op de hoogte, want altijd interessant voor andere gebruikers. Laat er wel je slaap niet voor. ;-)))
Inderdaad dat heb ik ook nog gedaan maar praktisch of esthetisch is het zeker niet lach


Het was dan wel niet voor Netflix, maar om beelden van de laptop op het TV scherm te krijgen, nu werk ik via een hdmi chrome cast wifi dongle , al heb ik dat ook niet zo frequent nodig .
@ Alexander : bedankt voor je tip (heb dit vroeger nog gedaan, maar ik vond het feit van met een kabel verbonden te zijn een stap terug).


knipoog


Waarschijnlijk zal dat niet de bedoeling zijn en zal TS liever via zijn samsung BR kijken die al bij het tv toestel staat,


Het is alleen voor de test dat TS eens kan proberen via laptop ipv samsung BR.
Even voor Elsa en Marleen,dit heeft niets te maken FV, met je vraag.


Dus zoals ik zei voor jullie,valt het ook niet op dat je nu die individuen die ik zal bekend maken allemaal in November.Hier er al enigen hun hier vandaag en gisteren hebben getoond niet ziet.En ook niet op eenvoudige berichten antwoorden kunnen geven.Zelf posten ze hier bijna niets maar enkel geven ze maar liever comentaar op een ander.Om dat die volgens hen het niet volgens de regels doen.Als zij dan maar eerst naar de privecy regels gaan zoeken van proximus.Krijg ik gisteren hier dan nog op mijn neus dat ik niets gek niet meer zou mogen doen omdat het forum voor andere dingen bestaat.Ja inderdaat andere dingen zoals grappen en vragen stellen aan medewerkers;Maar ik zal eens één ding duidelijk maken dat beslist nog altijd niemand van een forum.En ook hebben de medewerkers duidelijk gemaakt dat grappen mogen want al die lijke prikkers die enkel iets op anderen aan te merken hebben en steeds er op zitten te vitten en naar medewerkers mails versturen om klanten en niet klanten van een forum te gooien zouden dit jaar wel eens een averechts efect kunnen verwachten,als ze zo blijven voort doen.Je weet mischien ook hoe het over enkele jaren begonnen is met pesten op het werk.
Reputatie 6
Badge +2
FV, je kan je laptop nog altijd met een HDMI kabel verbinden met je TV toestel zodanig dat je nog Netflix via je TV kan bekijken.


Vroeger deed ik dat ook zo maar nu bekijk ik Netflix via Apple TV.
Bedankt.


Ik ga dit even grondig uittesten en ik laat jullie de volgende dagen dan iets weten.


Voor nu van harte bedankt voor alle hulp !! ja
Inderdaad maar dat is maar gewoon om de test te doen om te zien of het daaraan ligt, je kan de instelling dan terug veranderen naar hogere resolutie als je de test een tijd uitgevoerd hebt.


Wat je ook nog kan proberen, is van je bbox3 eens te laten rebooten door de stekker 15 seconden uit te trekken.


Je kan ook nog eens de raad vragen aan de helpdesk 0800 22 800 kan nu nog tot 22u, mss kennen ze daar het probleem, want die hebben een database met de problemen die reeds voorgekomen zijn.
Dag Elsa en Marleen,


1/ Ik kijk nooit Netflix (of films op DVD) op de laptop (ben nog van de tv-scherm-generatie...).


2/ Als ik de settings op de Netflix-site wijzig naar 'medium' in mijn account, dan komen de films niet meer in HD door, als ik het goed begrijp ? Ook als ik enkel kijk via een app op de Samsung blu ray-speler ? Of hebben die settings enkel invloed wanneer op een laptop wordt gegkeken ?


verdrietig






@FV,


ter info:



Instellingen voor gegevensverbruik aanpassen

Je kunt eenvoudig minder bandbreedte verbruiken wanneer je Netflix kijkt door de instellingen voor gegevensverbruik aan te passen in je account. Je kunt kiezen uit vier instellingen voor gegevensverbruik (elke onderstaande schatting geldt per stream):


  • Laag (0,3 GB per uur)
  • Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur)
  • Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD)
  • Automatisch (wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding)

Selecteer de beste instelling voor je internetabonnement door naar https://movies.netflix.com/YourAccount" target="_blank (Your Account) te gaan en in de sectie Je profiel (Your Profile) de optie Instellingen voor afspelen (Playback settings) te selecteren. Het kan tot acht uur duren voordat deze wijzigingen van kracht zijn. Als je het gegevensverbruik beperkt, kan dit van invloed zijn op de beeldkwaliteit wanneer je Netflix kijkt.


Instellingen voor dataverbruik zijn alleen van toepassing op het Netflix-profiel waarin je deze hebt geconfigureerd. Je kunt dus andere instellingen voor dataverbruik hebben voor elk profiel. Wijzig deze instelling voor elk profiel als je je zorgen maakt over de totale hoeveelheid data die Netflix gebruikt.

Reputatie 7
Badge +6
Ik denk ook dat het eerder daaraan ligt hoor.



Dat is wat ik hem inderdaad ook vraag, daarom dat hij mss op een heel hoge resolutie werkt via zijn samsung of al hij kan moet hij eens de resolutie verlagen, (bv SD) want bij deze hoogste resoluties (ik denk bv aan 25Mbps) zou het wel kunnen dat hij problemen heeft of dat de bbox3 niet meer kan volgen in full routed mode (nog gemeld geweest door anderen die dan een probleem hebben, de bbox2 sloeg nog veel vlugger tilt in full routed mode)
Reputatie 7
Badge +6
Heb je het probleem ook als je Netflix kijkt op een laptop?
@FV,


dat ziet er inderdaad allemaal goed uit dus daar zal het al niet aan liggen


Heb je geen ander apparaat waarmee je netflix kunt bekijken of je het daarmee ook voor hebt.


Kan je netflix ook eens bekijken via een lagere resolutie of je het dan nog voor hebt.
Reputatie 7
Badge +6
Tja, we proberen te helpen, hé. 🙂 Onze downloadsnelheid ligt lager, ook normaal natuurlijk en toch minder problemen. Heeft Samsung een ondersteuningssite, om ook eventuele problemen daar te elimineren?



Reageer