Netflix via internet : laden, laden en altijd maar laden...


Hallo,


Ik heb sedert enkele maanden Netflix. Helaas heb ik bij mijn weten nog niet 1 film kunnen uitkijken zonder dat de film meermaals stilvalt en de boodschap 'laden' op het scherm verschijnt.


Dit zijn de technische gegevens :


- ik bekijk Netflix enkel op tv via de Netflix-app op een Samsung blu ray speler (BD-E6100).


- de blu ray speler is met een lan-kabel (cat 6E) rechtstreeks verbonden aan een Proximus b-box 3.


- ik betaal bij Proximus het 'internet maxi'-abonnement.


- ik betaal bij Netflix het '2 schermen + HD'-abonnement (8,99 EUR).


- ik kijk films meestal zonder ondertitels en altijd in 5.1 audio indien beschikbaar voor die film.


Kan iemand me op basis van deze gegevens vertellen wat het probleem zou kunnen zijn ? Want ik kan met toch niet inbeelden dat iedereen die Netflix kijkt zoals ik voortdurend zit te godver-en en te sakkeren... :-)


Dank bij voorbaat.



32 reacties

Wat is je synchronisatie snelheid van je modem, als je die niet weet anders eens de resultaten posten als je suft naar ▬► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank

heb je het probleem ook als je netflix via uw decoder bekijkt

 


druk op de knop « on demand » van uw afstandsbediening, kies « films » of « series », kies vervolgens Netflix.

Ook via het kanaal 57 krijgt u toegang tot Netflix.

Gebruik de knop OK van uw afstandsbediening om Netflix te starten.
 
Hallo Elsa.


Bedankt voor je reacties.


1/ Hieronder vind je het resultaat van de test.


2/ Ik heb geen decoder. Enkel een internet maxi-abonnement (geen tv, geen vaste lijn, niets anders).


Bedankt,


FV




Uw internetabonnement


Internet Overal Maxi

Piekuren tussen 19 u en 23 u :



Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload


Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload


Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :



Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload


Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload


Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Daaraan kan het dus zeker niet liggen want je synchronisatiesnelheid van 70up/10down Mbps upload beperkt door maxi abo tot 6Mbps.


Nu is de vraag of je modem wel in werkelijkheid die snelheid wel haalt je zou dit kunnen uitvissen door een speedtest te doen door te surfen naar


▬►http://speedtest.net" target="_blank (terwijl er geen andere toestellen aan het downloaden zijn want die zullen natuurlijk uw snelheidstest naar beneden halen)


Best de test doen via een pc/laptop aangesloten met een utp netwerkkabel want via Wifi ben je nooit zeker , maar je kan eventueel eerst deze test doen via wifi en als het resultaat slecht is kan je nog altijd via een utp kabel proberen.
Dag Elsa,


Ziehier de resultaten van de speedtest :


1/ laptop verbonden met kabel aan b box 3 :


ping 26 ms, downloadspeed 27,98 Mbps, uploadspeed 5,75 Mbps


2/ draadloos :


ping 25 ms, downloadspeed 28,17 Mbps, uploadspeed 5,66 Mbps


Allemaal Latijn voor mij hoor... frons


Reputatie 7
Badge +6
Ik neem aan dat je al gekeken hebt in het Helpcentrum van Netflix bij Problemen Oplossen? Daar kan je per probleem en per merk een aantal probleemoplossingen vinden. Ik heb daar voor mij al oplossingen gevonden. Misschien kan je ook online contact met hen opnemen.


Wij hebben hetzelfde Netflix abo en kijken soms tegelijkertijd via de decoder EN een verouderde laptop met een Comfort Pack en 'draadloos' wat normaal toch meer problemen zou moeten geven en het ergste dat er al ooit gebeurt, is dat het op de Proximus decoder eens is vastgelopen. Wordt er misschien tgl ook veel gegamed of gedownload?
Dag Marleen,


Ook dank voor jouw reactie.


Ik heb inderdaad al de oplossingen van Netflix uitgeprobeerd en zelfs contact genomen met Netflix via de chat. Zij zeggen dat er wat hen betreft geen probleem is.


Verder wordt hier op de laptops nooit gegamed en worden er zelden bestanden gedownload.
Reputatie 7
Badge +6
Tja, we proberen te helpen, hé. 🙂 Onze downloadsnelheid ligt lager, ook normaal natuurlijk en toch minder problemen. Heeft Samsung een ondersteuningssite, om ook eventuele problemen daar te elimineren?



@FV,


dat ziet er inderdaad allemaal goed uit dus daar zal het al niet aan liggen


Heb je geen ander apparaat waarmee je netflix kunt bekijken of je het daarmee ook voor hebt.


Kan je netflix ook eens bekijken via een lagere resolutie of je het dan nog voor hebt.
Reputatie 7
Badge +6
Heb je het probleem ook als je Netflix kijkt op een laptop?
Dat is wat ik hem inderdaad ook vraag, daarom dat hij mss op een heel hoge resolutie werkt via zijn samsung of al hij kan moet hij eens de resolutie verlagen, (bv SD) want bij deze hoogste resoluties (ik denk bv aan 25Mbps) zou het wel kunnen dat hij problemen heeft of dat de bbox3 niet meer kan volgen in full routed mode (nog gemeld geweest door anderen die dan een probleem hebben, de bbox2 sloeg nog veel vlugger tilt in full routed mode)
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk ook dat het eerder daaraan ligt hoor.



@FV,


ter info:



Instellingen voor gegevensverbruik aanpassen

Je kunt eenvoudig minder bandbreedte verbruiken wanneer je Netflix kijkt door de instellingen voor gegevensverbruik aan te passen in je account. Je kunt kiezen uit vier instellingen voor gegevensverbruik (elke onderstaande schatting geldt per stream):


  • Laag (0,3 GB per uur)
  • Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur)
  • Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD)
  • Automatisch (wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding)

Selecteer de beste instelling voor je internetabonnement door naar https://movies.netflix.com/YourAccount" target="_blank (Your Account) te gaan en in de sectie Je profiel (Your Profile) de optie Instellingen voor afspelen (Playback settings) te selecteren. Het kan tot acht uur duren voordat deze wijzigingen van kracht zijn. Als je het gegevensverbruik beperkt, kan dit van invloed zijn op de beeldkwaliteit wanneer je Netflix kijkt.


Instellingen voor dataverbruik zijn alleen van toepassing op het Netflix-profiel waarin je deze hebt geconfigureerd. Je kunt dus andere instellingen voor dataverbruik hebben voor elk profiel. Wijzig deze instelling voor elk profiel als je je zorgen maakt over de totale hoeveelheid data die Netflix gebruikt.

Dag Elsa en Marleen,


1/ Ik kijk nooit Netflix (of films op DVD) op de laptop (ben nog van de tv-scherm-generatie...).


2/ Als ik de settings op de Netflix-site wijzig naar 'medium' in mijn account, dan komen de films niet meer in HD door, als ik het goed begrijp ? Ook als ik enkel kijk via een app op de Samsung blu ray-speler ? Of hebben die settings enkel invloed wanneer op een laptop wordt gegkeken ?


verdrietig






Inderdaad maar dat is maar gewoon om de test te doen om te zien of het daaraan ligt, je kan de instelling dan terug veranderen naar hogere resolutie als je de test een tijd uitgevoerd hebt.


Wat je ook nog kan proberen, is van je bbox3 eens te laten rebooten door de stekker 15 seconden uit te trekken.


Je kan ook nog eens de raad vragen aan de helpdesk 0800 22 800 kan nu nog tot 22u, mss kennen ze daar het probleem, want die hebben een database met de problemen die reeds voorgekomen zijn.
Bedankt.


Ik ga dit even grondig uittesten en ik laat jullie de volgende dagen dan iets weten.


Voor nu van harte bedankt voor alle hulp !! ja
Reputatie 6
Badge +2
FV, je kan je laptop nog altijd met een HDMI kabel verbinden met je TV toestel zodanig dat je nog Netflix via je TV kan bekijken.


Vroeger deed ik dat ook zo maar nu bekijk ik Netflix via Apple TV.
Even voor Elsa en Marleen,dit heeft niets te maken FV, met je vraag.


Dus zoals ik zei voor jullie,valt het ook niet op dat je nu die individuen die ik zal bekend maken allemaal in November.Hier er al enigen hun hier vandaag en gisteren hebben getoond niet ziet.En ook niet op eenvoudige berichten antwoorden kunnen geven.Zelf posten ze hier bijna niets maar enkel geven ze maar liever comentaar op een ander.Om dat die volgens hen het niet volgens de regels doen.Als zij dan maar eerst naar de privecy regels gaan zoeken van proximus.Krijg ik gisteren hier dan nog op mijn neus dat ik niets gek niet meer zou mogen doen omdat het forum voor andere dingen bestaat.Ja inderdaat andere dingen zoals grappen en vragen stellen aan medewerkers;Maar ik zal eens één ding duidelijk maken dat beslist nog altijd niemand van een forum.En ook hebben de medewerkers duidelijk gemaakt dat grappen mogen want al die lijke prikkers die enkel iets op anderen aan te merken hebben en steeds er op zitten te vitten en naar medewerkers mails versturen om klanten en niet klanten van een forum te gooien zouden dit jaar wel eens een averechts efect kunnen verwachten,als ze zo blijven voort doen.Je weet mischien ook hoe het over enkele jaren begonnen is met pesten op het werk.
Waarschijnlijk zal dat niet de bedoeling zijn en zal TS liever via zijn samsung BR kijken die al bij het tv toestel staat,


Het is alleen voor de test dat TS eens kan proberen via laptop ipv samsung BR.
@ Alexander : bedankt voor je tip (heb dit vroeger nog gedaan, maar ik vond het feit van met een kabel verbonden te zijn een stap terug).


knipoog


Inderdaad dat heb ik ook nog gedaan maar praktisch of esthetisch is het zeker niet lach


Het was dan wel niet voor Netflix, maar om beelden van de laptop op het TV scherm te krijgen, nu werk ik via een hdmi chrome cast wifi dongle , al heb ik dat ook niet zo frequent nodig .
Reputatie 7
Badge +6
Het is toch ook alleen maar om te kijken wat de oorzaak kan zijn. Wij hebben hier ook effe moeten zoeken naar de geschikte instellingen. Succes ermee en, zoals Elsa al zei, hou ons op de hoogte, want altijd interessant voor andere gebruikers. Laat er wel je slaap niet voor. ;-)))
Hallo terug,


Na grondig te hebben getest is het resultaat 100% duidelijk : op de website van Netflix moet ik de instelling voor 'gegevensverbruik per scherm' instellen op 'medium' en dan moeten de films die ik op de smart-TV bekijk via de Netflix-app op de Samsung blu ray-speler OP GEEN ENKEL moment opnieuw 'laden' tijdens het afspelen.


Ben verrast en ook wel vrij ontgoocheld omdat al mijn dure apparaten en dure abonnementen blijkbaar niet zonder problemen films in HD kunnen streamen. Ik weet niet of ik in die omstandigheden mijn Netflix-abonnement verderzet.


Bedankt aan iedereen die mij hier gisteren geholpen heeft en op enkele uren tijd de juiste oplossing heeft aangereikt (wat noch Netflix en noch de Proximus-klantendienst konden!!).


Beste groeten,


FV


Als je bbox3 eens van Vectoring gebruik zal kunnen maken, dus als je de glasvezelstraatkast waarop je bbox3 aangesloten is, op vectoring zal staan dan zal je wel een hoge lijnsnelheid hebben en dan zou het wel moeten lukken, want dan zal je zeker 63 Mbps kunnen halen en kan zelf oplopen tot 90 Mbps, als de DLM ook nog zijn werk doet.
Reputatie 7
Badge +6
Als ik de resultaten v/d speedtest van FV bekijk ( die testen kunnen nogal variëren, maar toch) dan is zijn downloadsnelheid toch laag i.vgl.m. dat wat beloofd wordt voor een abo maxi. Ik weet wel dat die snelheden de 'theorie' zijn voor ideale omstandigheden, maar als klant reken je er toch op. Ik haal die snelheden via mijn WP via bbox 3 (wifi 5.0) met een abo comfort. Als je meer betaalt , zou je toch ook meer mogen verwachten.



Reageer