Beantwoord

Modem vervangen

  • 25 January 2017
  • 16 reacties
  • 4288 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Motivator
  • 156 reacties
Dag,
bij vervanging van een modem die stuk is, worden die nog alleen vervangen via een post punt? Vroeger kon je toch met het toestel dat stuk is naar een winkel gaan, mits een code die je telefonisch kreeg en een nieuwe halen! De zelfde dag!! Een vriend van me heeft een woensdag voor 17.00 uur het antwoord gekregen dat deze nieuwe modem pas donderdag in het postpunt zou zijn en ze telefonisch contact opnemen als hij daar is. Waarom zijn er dan nog Proximus winkels???? Alleen voor verkoop? Wordt nu de service bij Proximus ook veel slechter, zo zie ik het toch! Mensen een paar dagen zonder TV telefoon of internet! Onbegrijpelijk....
icon

Beste antwoord door Wim 25 January 2017, 11:09

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Cel,
Sinds kort is de procedure voor de vervanging van modem of decoder inderdaad gewijzigd: enkel nog via Kiala-punt. Meer info op deze pagina
Mvg,
Reputatie 2
Badge
Hey Wim, Nu heeft deze persoon al vandaag de modem kunnen gaan halen en installeren! Ik heb die samen gaan halen! Nu op de website van Proximus staat duidelijk ( Hoe uw bestelling op te halen?
1.Van zodra de modem beschikbaar is, ontvangt u een sms’je om de nieuwe modem af te halen bij het afgesproken afhaalpunt. Om het pakket in ontvangst te nemen dient u een identiteitsbewijs voor te leggen.
2.Installeer de nieuwe modem: sluit hem rechtstreeks aan volgens de bijgevoegde instructies.
3.Stuur uw oude modem samen met de voedingskabel terug via het gekozen afhaalpunt. Volg hiervoor de instructies die meegeleverd worden met het nieuw apparaat ). Natuurlijk had ik de oude modem en stroomkabel niet bij! Normaal kregen we het pakket niet mee! De oude modem en stroomkabel moet m'n afleveren en dan pas krijgen we de nieuwe modem normaal zegde ze op het Bpost punt! Dit staat niet zo vermeld op de website, dat klopt totaal niet! Maar gelukkig ken ik de persoon van Bpost en mocht ik ze onmiddellijk meenemen en de oude later binnen brengen! Geliefde dat aan te passen op de website! Ook wou ze een klacht indienen daarover maar nergens vind je bij klachten, andere.... zoals vroeger! Twee punt die niet correct zijn!
prettige dag nog en bedankt voor de info Marcel
Reputatie 6
Badge +3
Nog altijd stom dat bij defect de modem niet meer onmiddellijk kan vervangen worden!
Badge +4
Nog altijd stom dat bij defect de modem niet meer onmiddellijk kan vervangen worden!
Vind ik ook, als nu je modem defect is dan ging je naar een shop en kreeg een nieuwe mee, nu moet je wachten en intussen zonder internet en TV zitten tot die modem toekomt in een kiala punt 😕
Kan je eigenlijk nog een B-box kopen want een decoder kopen kan je nu al niet meer.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Marcel,

Dit is zeer goede feedback van jou, waarvoor dank. Ik heb dit doorgegeven aan de bevoegde dienst en gevraagd om dit aan te passen op onze website.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 2
Badge
Dag Antonella,
Graag gedaan...alles voor een betere klantenservice.
Groetjes
Marcel
Reputatie 7
Badge +3
Een bbox is toch gratis in huur bij de klant ? waarom wil je die kopen ?

decoder zijn inderdaad nu enkel in huur tegen vergoeding (meestal inbegrepen in pack)

groeten

tina
Klopt, maar die waren ook te koop, alleen weet ik niet of dit nog altijd mogelijk is?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Martin,

Een b-box 3 kopen is nog mogelijk:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_for_your_internet/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/voor-uw-internet.html

Groetjes,

Antonella
Hey Antonellea,
bedankt voor de informatie, maar ik heb nog een vraagje, of je ook kunt kiezen bij de bestelling tussen een B-box3 van Technicolor of één van Sagemcom?
Mvg,
Martin.
Ik blijf dit een klantonvriendelijke manier vinden.
Nu al een paar avonden zonder internet en TV en ook geen idee of er nu al een nieuwe bbox onderweg is.
Volgen van pakket via kiala punt werkt niet zoals beschreven. Ofwel is er niets onderweg.
En dan te bedenken dat ik vlakbij een Proximus winkel woon die tot 20:00 open is.

Een factuur van Proximus zat ook in de brievenbus. Maar dat is simpel: geen internet, dus geen interetbankieren en dus geen betaling.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martin

Wanneer je een bestelling doet sturen we je een B-box3.

Nu kunnen we niet zeggen of dit eentje van Sagemcom of Technicolor is.

Mvg,


Koen
Hallo KoenN,

Dat is dan wel een probleem want ik zou 100 procent moeten zeker zijn dat het een Sagemcom is.
Mvg,
Martin
Reputatie 7
Badge +3
Birgit,

kan je ons in een privébericht je klantennummer laten weten aub ?

dan laten we dit nakijken.

Groeten

tina

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Martin, we maken in principe geen onderscheid tussen de 2 fabrikanten. Bij het leveringsproces wordt hier dus ook geen rekening gehouden. We raden het eigenlijk ook niet echt aan om een bbox te kopen. Deze is gratis bij je pack. Dit heeft als voordeel dat we deze eenvoudig kunnen vervangen wanneer defect.

Reageer