Beantwoord

mini setupbox

  • 12 January 2016
  • 46 reacties
  • 1508 Bekeken

mijn oude setupbox is vervangen door Proximus door een mini setup box.
Vroeger was mijn setupbox voor audio aangesloten op mijn versterker via rca-kabel wit/rood.
Op mijn nieuwe setupbox heb ik deze stekker niet, zie wel een sp/dif optische aansluiting maar is niet aanwezig op mijn versterker.
Hoe kan ik mijn audio(radio over setupbox) aansluiten op mijn versterker?
icon

Beste antwoord door ThomasP 12 January 2016, 11:45

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Mijn excuses voor de vruchtloze trip. De beruchte 'mini din to RCA' is echter wel degelijk gratis verkrijgbaar in een Proximus center. Ik raad wel aan naar een Proximus center te gaan en geen partner voor deze specifieke vraag.
Kijk even op deze pagina voor het dichtstbijzijnde Proximus center.
Reputatie 2
Badge
Thomas, bedankt voor deze bevestiging en de verontschuldiging namens jouw collega.

Ik zal (waarschijnlijk) vanavond een tweede poging wagen in een ander Proximus center.
We laten nog iets weten op dit topic over het verdere verloop.

Indien alles meezit laat ik ook nog iets weten of de aansluiting tussen de (analoge) versterker en de mini decoder effectief werkt ?

Overigens heb ik nog een aantal aandachtspunten met betrekking tot de mini decoder waar ik graag aan zou willen meewerken.

Een bijzondere dank gaat uit naar de aandachtige forumleden Elsa en Patrick !

Je zal me zeker nog op ander topics terugvinden, maar eerst dient deze te worden afgesloten.
Nog een prettige dag voor iedereen !:D
je zegt: Indien alles meezit laat ik ook nog iets weten of de aansluiting tussen de (analoge) versterker en de mini decoder effectief werkt ?

Ter info: Dat hebben er anderen hier ook al op het forum bevestigd dat het met dit kabeltje werkt.
Reputatie 2
Badge
Wat in Prox Aalst vorige week zaterdag met veel uitleg niet kon, kon vanavond in Prox Ninove met weinig woorden zonder problemen op een 2-tal minuten.
Zo zie je maar !
Kabeltje is zoals de supportmedewerker ThomasP reeds aanhaalde in alle Prox Centers verkrijgbaar sinds eind februari 2016.
Om af te sluiten wil ik er nog bijvermelden dat de lengte van de kabel 1,5 meter bedraagt voor geïnteresseerden.
Tof dat het opgelost is.
Reputatie 2
Badge
En wat hebben we vandaag geleerd ?:D
Wat ik je gezegd had, als het in het ene centrum niet lukt ga dan naar een ander waar het wel lukt 🆒
Eigenlijk hebben we niet veel bijgeleerd want het was te lezen in de link die ik reeds meegegeven had
-> hier
Hopelijk hebben ze dan in Aalst wel iets bijgeleerd :-)))
Reputatie 6
Badge +2
En wat hebben we vandaag geleerd ?:D

Je bent zeker een fan van Piet Huysentruyt? :8
Reputatie 2
Badge
Wat ik je gezegd had, als het in het ene centrum niet lukt ga dan naar een ander waar het wel lukt 🆒
Eigenlijk hebben we niet veel bijgeleerd want het was te lezen in de link die ik reeds meegegeven had
-> hier
Hopelijk hebben ze dan in Aalst wel iets bijgeleerd :-)))
Ik hoop dat deze winkelbediende in Aalst tot inkeer komt als hij dit leest (wat ik sterk betwijfel aangezien ik hem alles al eens zwart op wit gedrukt voor zijn neus had geduwd !!! Vraag me dermate zelfs af of hij niet stiekem voor de concurrentie werkt ?)
Positief is wel dat ik dankzij deze man dit forum heb leren ontdekken 😃
Reputatie 2
Badge
En wat hebben we vandaag geleerd ?:D

Je bent zeker een fan van Piet Huysentruyt? :8
neen, ben zijn dubbelganger 😃
Reputatie 7
Badge +6
De enige die we in dit spannende vervolgverhaal niet meer gehoord of gelezen hebben is de TS.
Hopelijk is die niet verloren gelopen in een zoektocht naar het juiste Proximus center. 😉
Denk dat hij meer geluk gehad heeft en van de eerste keer het goede Proximus center binnen gestapt is, anders had TS hier wel van zich laten horen ;-)) 🙂
Ik denk dat ik weet waar de fout ligt in de winkel.

PX geeft zijn eigen Proximus center en enkel daar kan je zonder discussie het kabeltje krijgen. Reden is simpel die mensen werken onder contract bij PX.

Ga je binnen in zelfstandige zaak die werkt voor PX en daar ligt het probleem die willen geen klanten die komen zagen achter kabeltje waar ze recht op hebben. Ze hebben geen winst erop wel kosten dat hun personeel er tijd in moet steken.

Maar hou weet je nu in godsnaam als klant als je binnenstap in PX winkel als dit een winkel is van PX of van zelfstandige?
En had graag uitleg gehad erover van PX?????
Reputatie 2
Badge
Patrick, ik wil geen discussie voeren op dit topic want uiteindelijk is mijn probleem opgelost.
Maar in mijn geval was het wel degelijk een officieel Proximus Center dat ik in Aalst bezocht heb !
Maar het zou me niet verwonderen dat ook in de Proximus Centers veel gewerkt wordt met tijdelijke contracten !
En dan kan het inderdaad voorkomen dat je bedient wordt door een onervaren persoon.
Je mag die mensen dat ook niet altijd kwalijk nemen !
Je ziet daar inderdaad regelmatig andere gezichten.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick,
Als je de link van ThomasP volgt, die trouwens ook zeer gemakkelijk te vinden is op de Support site van Proximus, dan staat daar met symbooltjes mooi aangeduid, waar het Proximus centers zijn, waar het centers zijn met Bizz experts zelfs en waar het partners zijn.

Nu, in Aalst was het een Proximus center. Het zal daar zijn zoals elders: er zijn overal meer en minder geïnspireerde werknemers en er zijn er altijd die de klant blijven behandelen als onmondigen en onwetenden, ook al komt men, zoals hier met bewijzen in de hand. Dat is niet alleen een Proximus euvel.
Hopelijk heeft die Aolstjenoar nu het licht gezien en liggen daar binnenkort een heleboel van die kabeltjes. ;-)))
Ik heb in elk geval een uitstekend Proximus center in de buurt.

Het voornaamste; probleem, dank zij de 'Proximus community', opgelost.
Inderdaad ik heb al bij beide gevallen goed bediend geweest en omgekeerd ook, hangt veel af op wie je valt, je mag zeker nooit veralgemenen.
Reputatie 7
Badge +6
Sorry, blijkbaar werd een opmerking 2 x opgeslagen. Dit mag verwijderd worden.
Je bent weer veel te ijverig hé Marleen 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Ijveriger dan in daar in Aolsjt?Grapje !!! 😉
Reputatie 2
Badge
Kabeltjes zijn voortaan ook verkrijgbaar op mijn privé adres !
Ze hebben me daarnet een hele camion geleverd.
En als ik ze nu eens doorverkoop aan de helft van de prijs (50 euro) i.p.v. de 100 euro die men bij 'Goed gekozen' moet neertellen (prijs volgens de winkelbediende in P-Aalst)
Ik denk ondertussen dat betrokken bediende als hij dit leest uiteraard wel 2 keer zal beginnen nadenken vooraleer hij nog klanten te wandelen stuurt ?:D

Reageer