Beantwoord

mini setupbox

  • 12 January 2016
  • 46 reacties
  • 1508 Bekeken

mijn oude setupbox is vervangen door Proximus door een mini setup box.
Vroeger was mijn setupbox voor audio aangesloten op mijn versterker via rca-kabel wit/rood.
Op mijn nieuwe setupbox heb ik deze stekker niet, zie wel een sp/dif optische aansluiting maar is niet aanwezig op mijn versterker.
Hoe kan ik mijn audio(radio over setupbox) aansluiten op mijn versterker?
icon

Beste antwoord door ThomasP 12 January 2016, 11:45

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Indien je versterker geen optische aansluiting heeft kan je eventueel nakijken of deze HDMI Audio Return Channel ondersteunt om je geluid via HDMI door te sturen.

Binnenkort komt er ook een mini din to rca cable beschikbaar waardoor je terug je analoge versterker kan aansluiten op de V5-mini. Dit wordt verwacht februari 2016.
@frmerckx,
hier werd een gelijkaardige vraag gesteld :
https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/radio-luisteren-op-tv-33427
als HDMI audio return channel ondersteunt wordt dit aangegeven door


zie ook => HDMI versies
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de verduidelijking Elsa. 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan dus ook niks doen met een V5 compact. Zal bij mij (voorlopig) dus zeker nog niet in huis komen. Voor een scartaansluiting heb je trouwens ook al een adapter nodig vlgs. mij.
die is bijgeleverd zie => V5-mini doos inhoud
Reputatie 7
Badge +1
die is bijgeleverd zie => V5-mini doos inhoud
OK, bedankt.:D
Tegen dat ik er een nodig heb, zal het weer allemaal anders zijn denk ik.
Reputatie 2
Badge
Indien je versterker geen optische aansluiting heeft kan je eventueel nakijken of deze HDMI Audio Return Channel ondersteunt om je geluid via HDMI door te sturen.

Binnenkort komt er ook een mini din to rca cable beschikbaar waardoor je terug je analoge versterker kan aansluiten op de V5-mini. Dit wordt verwacht februari 2016.
Reputatie 2
Badge
Indien je versterker geen optische aansluiting heeft kan je eventueel nakijken of deze HDMI Audio Return Channel ondersteunt om je geluid via HDMI door te sturen.

Binnenkort komt er ook een mini din to rca cable beschikbaar waardoor je terug je analoge versterker kan aansluiten op de V5-mini. Dit wordt verwacht februari 2016.
Ik kom zonet terug van een Proximus Center en de bediende claimde dat dit in geen enkel Proximus center aangeboden wordt. Hij verwees me door naar Van Den Borre en wist me er nog bij te vertellen dat zo'n kabel liefst een 100-tal euro kost ! 😠
die "mini din to rca" is wel gratis te verkrijgen in een Prox Center.
Reputatie 2
Badge
Bedankt Elsa. Maar wat baat het als je het herhaaldelijk vriendelijk vraagt en zelfs aantoont met een afgedrukt exemplaar van deze forumdiscussie, en dan nog wordt wandelen gestuurd ? Eerlijk gezegd ik was teleurgesteld ! 😞
Ja dat heeft hier iemand "Techno Turlinckx" op het forum gepost die technieker is bij proximus dat dit "din kabeltje" gratis te verkrijgen is in een Prox Center, dus die gaat dit toch niet uit zijn duim zuigen.
Misschien eens in een ander proximus center proberen, want wat dikwijls bij de één niet kan dan wel bij de andere, heb ik zelf ook al ondervonden hoor !!
Toch droevig dat je als klant speciaal naar een PX winkel gaat ticket nemen en je beurt afwachten om dan te horen sorry meneer je moet deze kabel kopen. Terwijl PX klaar en duidelijk zegt dat het gratis is en te verkrijgen in de PX winkel.

Snap de frustratie van frmerckx en de fout ligt niet bij u maar bij PX. In PX winkel moet je zoals bij de helpdesk geluk hebben dat je een medewerker hebt die komt werken met het gedacht ik wil mijn klanten helpen en heb je pech dat je er een heb die gewoon komt werken omdat het moet dan loop je met je kop tegen de muur.

Ook al meegemaakt in PX winkel dat ik zit te smeken meneer ga naar die url van PX en daar zal je het lezen dat ik er recht op hebt, maar als de medewerker nietwil,tja dan sta je machteloos
Reputatie 2
Badge
Toch droevig dat je als klant speciaal naar een PX winkel gaat ticket nemen en je beurt afwachten om dan te horen sorry meneer je moet deze kabel kopen. Terwijl PX klaar en duidelijk zegt dat het gratis is en te verkrijgen in de PX winkel.

Snap de frustratie van frmerckx en de fout ligt niet bij u maar bij PX. In PX winkel moet je zoals bij de helpdesk geluk hebben dat je een medewerker hebt die komt werken met het gedacht ik wil mijn klanten helpen en heb je pech dat je er een heb die gewoon komt werken omdat het moet dan loop je met je kop tegen de muur.

Ook al meegemaakt in PX winkel dat ik zit te smeken meneer ga naar die url van PX en daar zal je het lezen dat ik er recht op hebt, maar als de medewerker nietwil,tja dan sta je machteloos

Het draait hem inderdaad om service, en deze nog vrij jonge bediende vergeet wel dat hij het imago van een firma vertegenwoordigd.
Betalend of niet ik had al blij geweest om dit kabeltje te bemachtigen.
De frustratie was des te groter omdat ik me al had voorbereid door dit forumbericht af te drukken, een kwestie om te informeren.
Dit specifiek kabeltje vind je absoluut niet gemakkelijk terug in de groothandel. Kabeltje wel teruggevonden op internet (kostprijs 2,5 tot 5 euro afhankelijk van de lengte).
Het zou wel mooi zijn dat er op dit topic een medewerker toegeven dat die winkel in fout was betreffende dat kabeltje en wat Proximus gaat doen om die klant te helpen?
Hem een kabeltje opsturen bijvoorbeeld.
Reputatie 2
Badge
Dag Elsa, Patrick, in het verleden heb ik altijd al een goede dienstverlening gekregen in de Prox Centers. Zelfs onlangs bij het verwisselen van een bbox 2 met een bbox 3 omwille van vectoringacivatie op mijn lijn deed men niet moeilijk. Mag ook gezegd worden, niet ? Het hangt af welke medewerker jouw bedient. Alleen vraag ik me af of er geen dienst bestaat waar ik terecht kan met klachten. Ik verwijt niet iemand die niet op de hoogte staat, maar als arrogantie en onwil de bovenhand krijgt dan is niet alleen de klant er niet mee gediend maar ook op zijn de organisatie die hij vertegenwoordigt !

Misschien moet men daar eens een ander topic worden voor geopend ?
Ik had wel graag een reactie gekregen vanuit Proximus zelf wat dit kabeltje betreft want je vind ook nergens informatie terug op hun support website.
Nogmaals dank aan Elsa en Patrick !
We houden vol en als er nieuws uit de bus komt dan zal ik het zeker op dit forum laten weten.
🙂
Dacht intussen wel hier op dit topic al woordje te lezen van PX betreffende dat kabeltje maar ze blijven bij stilzwijgen.

Is toch geen lastige vraag die wij stellen. Jullie zeggen zelf dat dit kabeltje gratis af te halen is in PX winkel en in de winkel vallen ze uit de lucht. Met wat ik lees zeggen jullie zelf wij hebben die kabel niet in stock, waar zit de logica?

dus PX graag antwoord
thx

En tip voor Px stuur die man via post dat kabeltje op of moet die mens nogmaals naar een PX winkel gaan in de hoop dat hij het dan zal krijgen, is maar een tip PX
Ik heb hem al één laten opsturen, seffens ontvangt hij er twee 😉 :lol:
Je laat mij glimlachen ELsa hoop het voor hem, maar droevig dat PX maar niet antwoord
Reputatie 2
Badge
Beste Proximus-medewerkers op dit forum,

Kunnen jullie bevestigen dat kabeltje met volgende specificaties ’ mini-DIN naar RCA L/R geschikt voor aansluiting op een V5/b mini decoder verkrijgbaar is in de Prox Centers ? J/N.
Indien ja, hebben we als klant de mogelijkheid om dit kabeltje te kopen of gratis te krijgen in één van deze winkels ? J/N.

Namens de klanten die met dezelfde vraag zitten dank voor een kort en duidelijk antwoord !
Faingng,
Het is zeker en vast te verkrijgen in een Proximus center, is hier al bevestigd geweest door personen die erom geweest zijn in een Proximus center.
Je bent gewoon in de verkeerde proximus winkel of bij de verkeerde persoon terecht gekomen !!
Dus zelf als je nogmaals hier een bevestiging krijgt ga je best naar een ander proximus center 😉
@ Faingng,
Nogmaals een bevestiging op twitter gelezen van een Proximus medewerker

▬ Op de vraag of het "mini din naar rca" kabeltje gratis te verkrijgen was in een Proximus center?
Heeft deze medewerker geantwoord:
▬ Ja idd, kan je daar afhalen.

Dus ik denk dat je niet meer moet twijfelen :-))
Reputatie 2
Badge
Elsa,

Stel je voor dat ik braafjes naar een ander Proximus Center ga, en dat de geschiedenis zich opnieuw herhaald ?
Het is natuurlijk psychologisch maar kan je me adviseren hoe ik mijn koelbloedigheid in de hand moet houden ?:)

En Proximuswinkels situeren zich bij mij ook niet op de hoek van de straat hé.

Ah, ja er zijn natuurlijk ergere dingen in een mensenleven.
Maar jouw voorstel om eventueel zo’n kabeltje op te sturen zou ik geweldig appreciëren als trouwe klant.

Aan Proximus zelf kan ik de raad geven om zorg te dragen voor hun klanten, want een verloren klant kan ook andere klanten meetrekken.
Niet ik weet heel goed dat het gras aan de ander kant niet altijd groener is.
Tot dusver altijd tevreden P-Klant geweest en laat het a.u.b. zo houden, want persoonlijk hou ik niet zo van de felle gele kleur van de concurrentie.
Dus laat me in de toekomst zeker promotie blijven maken voor jullie.

Ik sluit me aan bij de slogan van Elsa Eerlijkheid en openheid !
Als dit geen pleidooi is ?:D
Echt droevig forums lezers volgen deze topic en wij zijn allemaal in goede hoop dat er een antwoord komt van PX, zijn al woensdag en nog niets.

Jullie antwoorden wel andere topic's maar hier een groot stilzwijgen voor stom kabeltje, die voor die klant wel belangrijk is.

Reageer