leds V5 decoder

  • 9 September 2014
  • 70 reacties
  • 912 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Vorige week V5 decoder aangesloten, wanneer toestel aan staat verschijnen er normaal onder de zender 2 led lampjes: HD als het een HD zender is, en het synchro ledje (een cirkeltje van 2 ronde pijltjes) wat betekent dat er een goede verbinding met de modem is, en eventueel nog een derde led deze van de opnames, REC.


Probleem: na een tijdje, paar dagen, verdwijnen plots deze leds, alsook wanneer er een opname bezig is komt enkel de R van REC te voorschijn. Wanneer ik een reset doe is alles terug in orde. Een bug?


mvg

70 reacties

Lily gij gaat nu toch nog niet slapen zeker?Het is hier nog zo plezant,en zeker als ik hier ben.Ik hoe hier de poppen wel aan het dansen.
Lily kan ook een straffe Illy koffie drinken om weer wakker te worden, want als ze moet wachten tot die leds terug in orde zijn, zal het een lange winterslaap worden ;-)


Hopelijk kan er nog iemand lachen op dit forum , in ieder geval zever of gene zever aan iedereen een prettig en zonnig weekend gewenst


grtz,


Elsa
Ik ben efkes op mijne knop gaan duwen want ik zag hier mijn toetsen niet meer staan.Een beetje licht af en toe doet ook eens goed want voor dat ge het weet kunt ge binnenkort met kaarsen zitten aan uwe pc.Elsa die koffie die ken ik niet.En lachen dat heb ik eens gehoord op één of ander begrafenis.Hier is het nog stiller dan de dood die ik heb gezien in het ziekenhuis.Al heb ik er hier ook al minstens 2 zien passeren.
Ja ik vrees er voor dat er binnenkort gas boetes zullen staan op lachen, je mag op je foto van je paspoort ook al niet meer lachen , waar gaan we naar toe besluiteloos


Voor die boetes heb ik gene schrik,maar het is voor dat gas.Want dan kan je ontploffingsgevaar door krijgen.Misschien ga ik hier toch eens wat speciale foto's van mij moeten gaan plaatsen voor die aan het lachen te krijgen,maar eerst ga ik aan Eva een applicatie vragen zodat wij ook het hilarische resultaat kunnen horen.Anders hebben we er ook niets aan.
Reputatie 5
Badge +3
Is nog steeds niet opgelost met de nieuwe proximus SW...zou het aan de modem kunnen liggen? De V5 is aangekoppeld met een bbox2 modem...


Is het technisch aan te raden om de V5 te koppelen met een bbox3 modem?


Mvg
Dat zou misschien nog kunnen uit te leggen zijn als er iets scheelt met je bbox2 maar in principe maakt het op dit gebied niet veel uit of het modem gedeelte nu van een bbox2 is of van een bbox3 !


surf naar ►Wat de Bbox2 en Bbox3 doet
Ik heb er toch geen probleem mee.Dacht nadat ik op mijn knop had gedrukt dat het opgelost was maar de dag nadien was het terug zo.Maar ik heb hem nooit meer heropgestart en hij is toch al dagen terug in orde,dus veronderstel ik dat die problemen met die software opgelost zijn.Als er nu nog mensen zijn die problemen met leds hebben raad ik aan eens eerst te informeren hoe dat zit met die leds.En dan best rechtstreeks via de technische dienst want via de medewerkers ga je ook maar het zelfde horen van stekker uit trekken en dan werkt dat even,maar dan scheelt er volgens mij iets aan die decoder want anders snap ik niet dat ik elk weekeinde wedstrijden kan zien op de 630 pagina's met een volledige 6.
'k heb nochtans al de oplossing gegeven, neem een decoder zonder display zoals ik, of stop uw v5 in een kast dan zie je de display ook niet meer en heb je er nooit meer last van ja
@jdm ik heb eebBbox3 en een v5.Misschien zit daar het verschil,maar moest je ooit bellen naar die technische diens vergeet dit dan niet te vermelden.Dan kan je ook altijd een overschakeling vragen naar een Bbox 3.
Elsa ik denk dat die dan niet meer werkt.Want voor zo ver ik weet hoef je toch een rechtstreekse verbinding te hebben met je afstandsbediening?
Aangezien ze overal de vectoring aan het uitrollen zijn krijgen meer en meer mensen een bericht dat ze hun bbox2 mogen gaan omruilen voor een bbox3, dus zullen we automatisch een bbox3 krijgen en eerlijk gezegd ik sta er niet voor te springen, gezien de vele meldingen van bbox3 gebruikers die klagen omtrent het niet kunnen instellen van veel zaken en ook het uitlezen ervan dat al dikwijls niet meer mogelijk is , maar natuurlijk wil ik ook niet overdraven en zal een modale gebruiker daar geen last van ondervinden.
Met de V5 afstandsbediening werkt dit wel, want die moet de decoder niet zien, aangezien hij via Radio golven de codes doorstuurt naar de decoder.


Daarom dat ik ook denk dat Proximus minder en minder belang stelt aan die display aan gezien er veel mensen liever de decoder niet zien staan op hun kast en die ofwel in de kast of achter het tv toestel op de kast zetten, wat ik bvb ook doe.


Maar soit ieder zijn mening daarover, ik kan die display gerust missen en blijkbaar zijn er die dit niet kunnen missen, ieder heeft zijn eigen goestingen en smaken ;-)
Klagen en zagen ken ik hier al genoeg dat is waar.Buiten 1 kapotte Bbox3 die ze hier geïnstalleerd hadden heb ik voorts nog nooit problemen daarmee gehad.Het zijn natuurlijk ook altijd dezelfde met de problemen en we zullen ook nooit begrijpen waarom ze blijven.Ik ben nog nooit in Geel geweest of in een ander zothuis.Maar ik denk dat ze daar meer verstand hebben dan,dan hier.Want zoiets versta ik dan toch niet,of anders mag jij me dit is proberen wijs te maken wat daar volgens jou nog normaal aan is.
Elsa niet vergeten dat dit over een hele tijd terug mijn uitvinding was om dit op de decoders te zetten.Ben blij dat ik het nog niet gegraveerd heb.En daarbij er moet toch minstens die zendernummering opstaan dus of die zendernaam er op staat.Wie heeft daar last van?Trouwens ik ga toch terug naar telenet denk ik.misschien houd ik tv voor 2de klasse en streamen via satelliet.Dat kost niets.En dan kan ik via hdmi dit via mijn pc doorlussen naar tv;Kan ik ook beerschot zien in vierde klasse.
Reputatie 7
Badge +1
Het voordeel vanaf de V4 was juist dat de zendernaam, en bij het afspelen de programmanaam op de display komt. En inderdaad Elsa, bij mij staat dat niet in een kast maar in een rek onder de TV, waar ook mijn DVD-recorders en mijn audio-installatie staat. Dat wordt allemaal behoorlijk warm, en staat dus best niet in een kast of je moet die bij het kijken (of luisteren) en ook een tijd daarna openzetten....Op mijn audio staat ook een display met nuttige info. In je auto heb je ook een dashbord en tegenwoordig ook een display voor GPS en audio enz. Maar ieder zijn mening inderdaad.brutaal
Ja daaraan zie je dat smaken verschillen, persoonlijk heb ik mijn display nog geen seconde gemist, maar wat niet wil zeggen dat ik de anderen niet begrijp die hem wem missen, en het is tenslotte ook enkel de v5-mini die geen display heeft, dus iedereen heeft tenslotte de keuze decoder met display of geen display, ook nog decoder in de kast, achter het TV toestel of decoder zichtbaar.
Ja dat is zoals met alles hé sinjoor,ik heb het op sommige plaatsen ook erg warm,vooral onder de gordel.brutaal




Maar je kan er ook zo een koeler onder zetten zoals bij een pc.Ik vind het nuttig dat er een zendernaam op die decoders staat.En het is er ook niet van de eerste keer door geraakt omdat er dan weer te weinig plaats beschikbaar was op de decoder,maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.Zelfs op de v5 staat alles er volledig op enkel zou die weergave wel iets duidelijker mogen zijn.Misschien andere ledds fellere ledds.
Reputatie 7
Badge +1
Wij zitten ca. 3.5m van de TV (37') en ik kan nog altijd de display van mijn V4 lezen. Ik heb ook de digicorder (zwart model) van Telenet, maar daarop slechts het zendernummer en wat lichtjes (die op de V4 ook staan) en bij het afspelen staat daar HDD en in standby een klok. Alle info kan natuurlijk ook op het scherm via de infoknop of OK knop bij Telenet. Maar dat stoort dan soms ook weer andere kijkers. Over digicorder en de Yelo-interface, die zéér duidelijk is, heb ik wel geen klagen.
Mijn oude v5 decoder stond bij mij ook te ver om nog de display te kunnen lezen, zonder uit mijn luie zetel te komen, en daarom heb ik eigenlijk nooit nog naar het display omgekeken.

Reageer