leds V5 decoder

  • 9 September 2014
  • 70 reacties
  • 912 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Vorige week V5 decoder aangesloten, wanneer toestel aan staat verschijnen er normaal onder de zender 2 led lampjes: HD als het een HD zender is, en het synchro ledje (een cirkeltje van 2 ronde pijltjes) wat betekent dat er een goede verbinding met de modem is, en eventueel nog een derde led deze van de opnames, REC.


Probleem: na een tijdje, paar dagen, verdwijnen plots deze leds, alsook wanneer er een opname bezig is komt enkel de R van REC te voorschijn. Wanneer ik een reset doe is alles terug in orde. Een bug?


mvg

70 reacties

Dit zou inderdaad om een bug gaan, de bug van de aansturing van de display werd hier onlangs nog aangehaald.



Is het signaal-icoontje ook slecht of niet zichtbaar, net zoals het HD-icoontje,

betreft een sw bug.

Reputatie 5
Badge +3
Bij welke post staat dit, heb dit blijkbaar, zeer uitzonderlijk, niet opgemerkt!


mvg
jdm reset of niet bug of niet ik was verleden week een stuk 6 kwijt.Heb ook een reset gedaan.Had die 6 dan terug voor enkele dagen tot ik drie dagen nadien terug een voetbalmatch wou zien was die 6 weer bijna helemaal weg.Dus heb ik weer een reset moeten doen.Dus het zal om een bug gaan zoals Elsa ook zegt.maar ik heb nog nooit een circeltje of iets dergelijkt gezien.op die vroegere decoders was het tenminste een beetje duidelijker.Ik heb het nog gezegd van de week,dat is achterstand bij belgacom tegenover andere operatores.Net een muis die tegen een olifant aan het vechten is.
Reputatie 5
Badge +3
OK, heb het ondertussen gevonden en gelezen, weeral zo een raar bugje, heb dit gemeld aan de eva dienst.


Aansturing display? Na de decoder te rebooten is het euvel terug hersteld.


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Tom, dit synchro icoontje staat onder de zendernaam helemaal rechts, dit moet er altijd staan, zie afbeelding van een V5.





ik heb daar allemaal geen last meer van, decoder staat in TV kast, en niet met open deuren zoals bij Tom ;-)


NB: Bug is al een tijdje bekend bij Belgacom
Ja,ok nu zie ik het, maar het valt gewoon niet op want in daglicht moet je met je neus er op zitten wil je iets lezen.Enkel s'avonds zie je iets.
Nee,ik ook niet Elsa die v5 is een zeer goede decoder en dat is zever wat roland daar vertelt dat die traag scrolt.Bij telenet zijn er evengoed problemen,maar nu over iets anders.De laatste tijd heb ik hier toch ook niets meer ondervonden.Ik heb nu de voorbije 2 dagen enkele opnames bekeken die ik via de gids had opgenomen en dit bleek perfect in orde.
Reputatie 5
Badge +3
Traag scrolt? In vergelijking met de V4 hemelsbreed verschil...dankzij de 3 keer sterkere processor is het zappen nu een plezier, voorheen had ik soms een hapering tijdens het zappen, het hdmi-signaal naar de TV werd verstoord, te traag waardoor ik soms paar sec. een zwart beeld kreeg.


Ook andere functies verlopen vlugger, dus m.a.w. sterke decoder. Mijn mislukte opnames verlopen de laatste dagen ook zonder problemen, maar volg alle dagen de lijst 'geprogrammeerd' op om na te gaan of er geen programma's zijn gewist.


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag antwoord Eva diensten: 'is inderdaad een gekende bug die bij de volgende releases zou moeten opgelost zijn'


mvg
waar heb ik dat nog gehoord ;-)
Ik zit hier al jaren op het forum met verschillenden aliassen.Enkel betrouwbare klanten en mensen die ik echt vertrouw weten dit en niet iemand anders maar ik pik ze er uit die hier wat zit over koeien en kalfjes komen klappen dan over de essentie de zaak.Er zitten er hier dan nog eens veel die niet eens klant zijn van belgacom omdat dit een open forum is.Dan zijn er ook nog klanten die beiden hebben;Maar het zijn juist de klanten van telenet die op dit forum zitten die dikwijls negatieve en verkeerde of onjuiste informatie geven.Al goed ken ik de meeste wel.
Ik had dit probleem al eerder (begin deze zomer) gemeld aan de telefoon-helpdesk. Omdat men op dat moment nog geen enkele gelijkaardige melding van niet-functionerende LEDjes op het scherm van de V5 decoder had ontvangen, dacht men aan een hardware-probleem (scherm gewoon defect). Ik was waarschijnlijk dus één van de eerste gebruikers die dit probleem had vastgesteld. Ik lees hier nu dat het om een software-probleem zou gaan.


Ik was er de afgelopen maanden altijd in geslaagd om hetzij via een 'gewone' herstart van de V5 decoder hetzij via een 'factory reset' het scherm weer normaal te laten functioneren (d.w.z. alle LEDjes werken terug en verschijnen dus volledig en niet meer gedeeltelijk). Maar na een aantal dagen, soms zelfs na een aantal uren, kwam het probleem gewoon terug. Daarom had ik sedert een week niet meer de moeite gedaan om een herstart te doen of een totale reset van het toestel, maar was van plan terug contact op te nemen met de telefonische helpdesk. Gisteren bleken tot mijn verwondering opnieuw alle LEDjes te werken (d.w.z. alle ontbrekende LEDjes van bepaalde icoontjes en van het zendernummer) *zonder* dat ik een reset of herstart had uitgevoerd.


Mijn vraag: betekent dit dat er gisteren een update is geweest van de software van de decoder waarin het probleem met de LEDs is verholpen?
Het kan zijn,verleden week had ik het nog.Ik weet niet of jij voetbal ziet maar bij mij was de 6 op kanaal 663 enkel een heel klein streepje achteraan;Dus een stukje van die zes.Het eigenaardige van de zaak is wel als je nu bv de zender 2be opzet die op 6 staat daan staat die 6 er volledig;En die staat juist op de zelfde plaats;Als jij dat kan verklaren ?Ben je de tovenaar van Oz.
Kanaal 663 heb ik niet maar ik zie wel dat het kanaalnummer 6 van 2be niet op dezelfde plaats staat als bijv. andere zenders die in de getallen boven de 600 (6nn) zitten. De cijfers van de tientallen en honderdtallen worden links van de eenheden geplaatst op het schermpje van de V5 decoder, niet rechts.


Bij mij kwam het dus net zoals bij jou voor dat het eerste cijfer van een honderdtal (gedeeltelijk) ontbrak. Tot gisteren. Nogmaals: ik heb deze keer geen reboot of reset gedaan. Als er een software-update is geweest gisteren, dan is het probleem waarschijnlijk daardoor opgelost.


Getekend: The Wizard of Oz... 🙂
Jij hebt dat heel goed op gemerkt.Je komt toch ook niet toevallig uit West Vlaanderen?Bij mij is het dus een streepje en is er zeker geen software update voor dit probleem geweest.Ook ben ik niet van plan om voor 1 zender telkens op die knop te gaan duwen voor die leds weer even voor een paar uur te laten gaan.
Patrick,


Welke software versie staat er nu op bij u
gen3000_4.4.0.52
dan is het nog altijd de software van mei dit jaar, dus zal het probleem van de leds nog niet opgelost zijn veronderstel ik !
Dat is toch de laatste of is er nieuwe?
Ik denk ook dat er nieuwe software komt dat dit niet enkel gaat zijn voor die leds maar ook voor mogelijk andere doeleinden.

Dat is toch de laatste of is er nieuwe?



Dit is inderdaad de laatste en nieuwe moet nog komen , maar wanneer !?
Software word wel sneller geïnstalleerd. op die decoders dan de filmware.Want.Want dit zou eens vlug moeten gebeuren om die bugs uit het systeem te halen.Want dit gebeurt niet gewoon door een software update.
Ik hoor ook bij de eerste gebruikers Led probleempje voor de zomer 2014 toen ik ong. laatste software kreeg V5, alleen heb ik het niet gemeld hier of klantendienst. Het is alleen vervelend bij opnames series bv. en je die afl. nog geen titel staat. Bij bekijken is dan raden titeltje, als 1ste letter ontbreekt. Maar bij zappen, let ik er niet meer op dat 1ste led niet werkt. Zal pas terug opmerken als het terug werkt.
Ja Ik hoop ook dat het vlug gemaakt word.En ook die bug in die zender-gids,maar deze staat wel los van deze met die ledlampjes.Want de zender-gidsbug komt voor bij alle decoders.De v5 is tot nog toe de beste op de markt met dat gekende mankement van die ledlapen en die zender-gids.Voor de rest werkt die bij mij perfect.En ik heb hem toch al een tijdje.

Reageer