Beantwoord

Krijgen de v4 decoders ooit nog een update?


Reputatie 2
Badge
Ik volg het al een tijdje de veranderingen niet meer (ik zie er eigenlijk ook geen) van Proximus TV, dus mogelijk zijn mijn vragen niet meer up to date.
1. zou het niet mogelijk worden om te zappen met de proximus app?
2. zou er voor de V4 decoders nu ook geen software update komen?
icon

Beste antwoord door Elsa 16 July 2016, 13:58

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Of ze ooit nog een update krijgen: dat is duidelijk, ik heb er deze week nog een gekregen. Maar nog niet de nieuwe interface. Door de problemen met de v5's denk ik dat ze nu zeker willen zijn dat ze niet dezelfde problemen hebben op de v4.
Reputatie 6
Badge +3
leon-batch2_15.21.0.30
Reputatie 6
Badge +4
Valencia

IK merkte dat je nog met een bbox2 router staat,

heb een routering aangepast daarop die eventueel de oorzaak zou kunnen zijn geweest.

laat ons weten als je morgen na restart bbox2+ decoder nog dit probleem ondervindt

mvg sabine
Reputatie 5
Badge +2
dank u voor het vlugge antwoord, ik zal het zeker laten weten,
welke wijziging is het , verandert er veel?
Reputatie 6
Badge +4
Hi

De wjziging dat ik deed op de bbox2 zal je als klant niks van merken

de update van de decoder is grote verandering eenmaal je die hebt, totaal andere layout, meer mogelijkheden.. zal even wennen worden weer

mvg sabine
Reputatie 7
Badge +1
Dec(V4) SW-versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) heb ik er eerst van deze morgen opstaan. Alle zenders staan wél door mekaar nu. Moet nog nakijken wat de effecten zijn..
Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop alleen dat de communicatie tussen decoder en server wat verbeterd werd. Ik moest bijna dagelijks een herstart doen om mijn planning terug op de decoder te krijgen, terwijl die in de Proximus TV app. nog goed stond. Ook heeft het systeem er soms moeite met de juiste aanduiding in de opnamelijst van de decoder. Tijdens de opname brandt soms de rode REC in de display van de decoder, terwijl nà de opname het toch een nPVR-opname blijkt te zijn. Ook komen sommige opnames niet in de opnamelijst van de decoder, alhoewel er tijdens de opname een rood cirkeltje staat in de TV-gids. Vanuit de Px TV app. kan je ze dan wél afspelen op je tablet of smartphone, en sedert kort ook via casting naar de TV met GoogleCast. Rest ook nog TV replay natuurlijk, maar dan binnen de 36 uur.
De NTE-interface voor de V4 was eerst beloofd voor september, dan voor Q4/16, daarna weer gecorrigeerd naar einde augustus? We zien nog wel. Maar nu ze de Leon_batch interface deze maand nog een opfrisbeurt hebben gegeven, verwacht ik niet écht al een NTE-versie in augustus...Ik zal wél weer te wantrouwig zijn zeker?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb er één meer om mee te klappen met de anderen dan dat ik gebruik van maak, ik heb nog niet op straat rondgelopen om pokémon te gaan zoeken :-))))
Jij moet toch alles eens uitproberen hé Elsa?
Reputatie 7
Badge +1
Dec(V4) SW-versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) heb ik er eerst van deze morgen opstaan. Alle zenders staan wél door mekaar nu. Moet nog nakijken wat de effecten zijn..
Heb deze interface nu zowat een week gebruikt, en ik heb alleen maar positieve ervaringen: geen verandering in de bediening, maar de negatieve zaken zijn weg: geen planning meer die praktisch dagelijks verdwijnt op de decoder (waardoor een herstart nodig is). Ook geen opnames meer die verdwijnen uit de opnamelijst van de decoder. Ik kan hier dus nog wel even mee voort. Van de NTE-interface verwacht ik vooral dat je in de opname-instellingen dan een duidelijke keuze kunt maken tussen PVR en nPVR, waar dat nu zuiver door het systeem wordt bepaald. eender welke instelling je kiest: "automatisch met 60 dagen of meer" laat alles aan het systeem over. De enige mogelijkheid om zéker nPVR te krijgen, is programmeren met de TV Overal app. (niet meer downloadbaar, want geleidelijk vervangen door de PxTV app.) of met de nog lopende webapplicatie (nog altijd met Silverlight).
Reputatie 6
Badge +3
Sinjoor, de opties in NTE (op v5) zijn volledig gelijkaardig aan de huidige v4 software, ik denk niet dat daar iets aan zal veranderen. En nogmaals. Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn.

Deze "het systeem kiest" opties zijn er natuurlijk voor de 95% van de mensen die geen goesting hebben om hierover na te denken. Het moet gewoon werken. En sinds deze wijzigingen eind vorig jaar op mijn v4 heb ik nooit meer opnames gehad die absoluut niet gedaan waren. Dus voor mij mag het zeker zo blijven.

Enkel misschien een optie zoals bij de v5c dat je een opname van beperkte duur kan omzetten naar lange termijn. Dat zou ook wel nog handig zijn.
Reputatie 7
Badge +1
je zegt : Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn.

maar nogmaals, daar gaar de discussie nu al zo lang over, dat dit blijkbaar niet altijd klopt bij iedereen, en ik vraag mij af of het nu met de NTE...14.4 zou wel altijd zo zijn !
Want tussen theorie en praktijk is er hier al jaren lang een verschil zoals iedereen ondertussen al stilletje aan weet, of toch zeker die waarbij de theorie niet klopt :-))

Als dat waar is dat "Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn" dan gaat dat schijfken vlug volstaan!
Maar dat cPVR ook in nPVR opgenomen wordt vind ik ook een groot voordeel.

NB; ter info dit is de uitleg door engineer ivm met opnames
http://bgctv.skynetblogs.be/#CloudPVRSoftware

van PVR-opnames worden al een hele tijd nog een server-kopie (nPVR) gemaakt die dan afspeelbaar wordt op de Px TV app. (eventueel te casten naar TV) of op een 2e decoder.Voor harde schijf-decoders zal de mogelijkheid om nPVR 60 dagen opnames om e zetten naar langere opslag er wel nooit komen, omdat die dan maar op de harde schijf hadden moeten gebeuren. Maar daar wringt het schoentje: je kunt niet écht zelf bepalen dat iets in PVR moet opgenomen worden, tenzij je die avond niks anders opneemt. Al is dat zelfs in het week-end niet altijd zo. Het voorbije week-end is bv. weer alles in nPVR opgenomen, ook conflictvrije programma's...
1) Ja dat zal mogelijk zijn, is reeds mogelijk met de nieuwe interface met Prox tv app op android en iOS en windowsphone
2) is op komst was voorzien voor q3/2016 en naar verluid zou het zelf iets vroeger worden
Reputatie 2
Badge
1) "nieuwe interface" bedoel je de nieuwe interface die nu alleen op de v5 decoders beschikbaar is?
2) Q316? was dat niet eerst begin 2016?
Inderdaad de NTE (New Television Experience 😉 die ook later op de V4 zal uitgerold worden.
Het werd hier al op het forum door iemand van proximus gepost dat ze nog eerst op de NTE software bijkomend testen moesten uitvoeren voor de V4 en dit ongeveer voorzien was voor Q3/2016 (ben aan het twijfelen nu of het niet Q4 was, want ik denk dat ik daar op geantwoord heb, als het maar geen C4 wordt 😉 ) , Maar later heeft dan iemand van PX gezegd dat het al in augustus zou kunnen , enfin het is afwachten wat het in realiteit zal worden.
NB: NTE staat wel voor "New Television Extention"

Edit: het was inderdaad eerst Q4 en niet Q3, oef mijn geheugen liet mij even in de steek 😉
Reputatie 2
Badge
de "new television experience" zou wat overdreven zijn voor dingen die al een paar jaar met AppleTV en om het even welk ander platform kunnen:-)
"new extension" is altijd juist en daar staat zelf geen datum op:-)
Reputatie 2
Badge
Met die nieuwe interface zijn ze nu toch al een dik jaar bezig niet?
ja maar de v4 is nu ook weer geen v5 en ze hebben ondertussen al problemen genoeg over hun kop gekregen ! beter dat ze het grondig uittesten en dan zal er waarschijnlijk wel nog hier en daar wat problemen opduiken.
(ik wou niet zeggen er zullen heel zeker dan nog hier en daar problemen opduiken omdat dit te depressief kan werken :-))))
Of ze ooit nog een update krijgen: dat is duidelijk, ik heb er deze week nog een gekregen

aan welke versie zitten ze ondertussen al?
Reputatie 5
Badge +3
leon-batch2_15.21.0.30

Die SW is op zich nog niet zo slecht en verouderd, vind ik, mijn V4 op de slaapkamer werkt op deze feilloos.


mvg
Er werden inderdaad meer problemen gemeld met de V5 , iets minder met v5-mini , maar nu afwachten wat NTE zal brengen op de V4 voor verassingen, al zullen ze toch al heel wat opgestoken hebben uit de problemen met de v5, allee hoop ik toch 😉
Reputatie 5
Badge +2
goeie middag, ik heb ook al enige dagen leon-batch2_15.21.0.30, maar ik heb nu al enige dagen enkele problemen voorgehad. Op 14 juli waren al mijn opgenomen programma's weg van het scherm die 60 dagen blijven staan. Na herstarten opgelost. Gisteren was er een programma die bleef opnemen, na herstart opgelost. Vandaag steek ik de tv eens aan en was er een grijs scherm, ook herstart en ik had weer beeld Maar nu komt erop dat de installatie van de nieuwe proximus tv ervaring mislukt is. Voor info moest ik met de pijl omhoog gaan voor info. Die info was dat ik de modem en decoder moest afzetten, en dan eerst de modem en daarna de decoder moest herstarten.
Het probleem was niet opgelost, maar alles werkt nog. Zal morgen nog eens proberen want ik wil nu een film opnemen voor mijn kleinzoon. Ik heb een v4 decoder. Heeft nog iemand dit probleem?
Als ik u was zou ik de decoder zonder spanning zetten en dan de modem een factory reset laten uitvoeren en wachten tot hij volledig opgestart is
(DSL lampje continu oplicht en je terug kunt surfen)
Indien je ook plc's of wifi bridge gebruikt om je decoder te verbinden met bbox modem deze ook eerst eens zonder stroom zetten en enkele minuten wachten
en dan pas je decoder terug onderspanning zetten
en eventueel ook deze dan een factory reset laten doen.
Valencia

IK merkte dat je nog met een bbox2 router staat,

heb een routering aangepast daarop die eventueel de oorzaak zou kunnen zijn geweest.

laat ons weten als je morgen na restart bbox2+ decoder nog dit probleem ondervindt

mvg sabine

Wat ik wel eigenaardig vind is dat dit een rol speelt voor nieuwe proximus tv ervaring (en mislukt) want volgens ik van anderen weet die met hun bbox2 in bridged mode staan daar geen probleem mee gehad hebben om de NTE software op de decoder te krijgen!
Reputatie 6
Badge +4
bij rechte eind 🙂
dank u voor het vlugge antwoord, ik zal het zeker laten weten,
welke wijziging is het , verandert er veel?

Daar ga je tenslotte niks van merken:
wat is anders in full routed mode tov bridged mode:
- Netflix mogelijk via decoder
- Wifi bridge kan geconfigureerd worden van op afstand (als je die gebruikt tenminste tussen modem en decoder)
- je vier uitgangen op de bbox TV1,TV2,INT1 en INT2 bevatten nu alle vier de twee signalen = IP-TV en IP-Internet
voordien bevatten TV1 en TV2 enkel het IP-TV signaal en INT1 en INT2 enkel het IP-Internet signaal.

Reageer