Beantwoord

Krijgen de v4 decoders ooit nog een update?


Reputatie 2
Badge
Ik volg het al een tijdje de veranderingen niet meer (ik zie er eigenlijk ook geen) van Proximus TV, dus mogelijk zijn mijn vragen niet meer up to date.
1. zou het niet mogelijk worden om te zappen met de proximus app?
2. zou er voor de V4 decoders nu ook geen software update komen?
icon

Beste antwoord door Elsa 16 July 2016, 13:58

Bekijk origineel

37 reacties

of je moet via smartphone met de "Proximus TV app" chromecasten.
Reputatie 5
Badge +2
dank je voor de tip, maar ben nog wat ouderwets , ik heb nog geen smartphone, komt er ooit nog wel eens van
Ik heb er één meer om mee te klappen met de anderen dan dat ik gebruik van maak, ik heb nog niet op straat rondgelopen om pokémon te gaan zoeken :-))))
nu komt erop dat de installatie van de nieuwe proximus tv ervaring mislukt is.
Voor info moest ik met de pijl omhoog gaan voor info.

Ter info: naar verschillende V4 decoders werd dit verkeerdelijk gestuurd en was dit (nog) niet voor de v4 decoders bedoelt!
Edit: Werd dus ook bevestigd door proximus medewerker:
Het systeem maakte een verwarring met de update die voor de v4 decoders werd gepushed ( pvr cloud) en de nieuwe interface push.. de v4 decoders momenteel enkel een update software pvr cloud.Onze excuses hiervoor.mvg sabine
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb er één meer om mee te klappen met de anderen dan dat ik gebruik van maak, ik heb nog niet op straat rondgelopen om pokémon te gaan zoeken :-))))
Jij moet toch alles eens uitproberen hé Elsa?
Ja en dan zou ik kunnen op straat rondlopen om te pokémonnen met drie toestellen in mijn hand een iPhone, S4-Mini, en Windows Phone :-)))
(al zal je wel niet kunnen pokémonnen met de windows phone want die lopen altijd met alles achterop)

Ze kunnen mss ook nog "pokémonnen" uitroepen tot het woord van het jaar 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Dec(V4) SW-versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) heb ik er eerst van deze morgen opstaan. Alle zenders staan wél door mekaar nu. Moet nog nakijken wat de effecten zijn..
Heb deze interface nu zowat een week gebruikt, en ik heb alleen maar positieve ervaringen: geen verandering in de bediening, maar de negatieve zaken zijn weg: geen planning meer die praktisch dagelijks verdwijnt op de decoder (waardoor een herstart nodig is). Ook geen opnames meer die verdwijnen uit de opnamelijst van de decoder. Ik kan hier dus nog wel even mee voort. Van de NTE-interface verwacht ik vooral dat je in de opname-instellingen dan een duidelijke keuze kunt maken tussen PVR en nPVR, waar dat nu zuiver door het systeem wordt bepaald. eender welke instelling je kiest: "automatisch met 60 dagen of meer" laat alles aan het systeem over. De enige mogelijkheid om zéker nPVR te krijgen, is programmeren met de TV Overal app. (niet meer downloadbaar, want geleidelijk vervangen door de PxTV app.) of met de nog lopende webapplicatie (nog altijd met Silverlight).
Ik hoop het voor u Sinjoor, dat de problemen niet groter worden eens de NTE versie op je v4 zal gezet worden,
maar er is zeker hoop want sedert de laatste NTE versie zijn de klachten toch minder geworden, zeker voor de V5-c die wel al minder waren tov de v5, wat ook wel logisch is aangezien er ook maar alleen cloudopnames mogelijk zijn dus kunnen er al geen problemen gemeld worden met PVR opnames en conflicten.
Reputatie 6
Badge +3
Sinjoor, de opties in NTE (op v5) zijn volledig gelijkaardig aan de huidige v4 software, ik denk niet dat daar iets aan zal veranderen. En nogmaals. Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn.

Deze "het systeem kiest" opties zijn er natuurlijk voor de 95% van de mensen die geen goesting hebben om hierover na te denken. Het moet gewoon werken. En sinds deze wijzigingen eind vorig jaar op mijn v4 heb ik nooit meer opnames gehad die absoluut niet gedaan waren. Dus voor mij mag het zeker zo blijven.

Enkel misschien een optie zoals bij de v5c dat je een opname van beperkte duur kan omzetten naar lange termijn. Dat zou ook wel nog handig zijn.
je zegt : Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn.

maar nogmaals, daar gaar de discussie nu al zo lang over, dat dit blijkbaar niet altijd klopt bij iedereen, en ik vraag mij af of het nu met de NTE...14.4 zou wel altijd zo zijn !
Want tussen theorie en praktijk is er hier al jaren lang een verschil zoals iedereen ondertussen al stilletje aan weet, of toch zeker die waarbij de theorie niet klopt :-))

Als dat waar is dat "Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn" dan gaat dat schijfken vlug volstaan!
Maar dat cPVR ook in nPVR opgenomen wordt vind ik ook een groot voordeel.

NB; ter info dit is de uitleg door engineer ivm met opnames
http://bgctv.skynetblogs.be/#CloudPVRSoftware
Reputatie 7
Badge +1
je zegt : Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn.

maar nogmaals, daar gaar de discussie nu al zo lang over, dat dit blijkbaar niet altijd klopt bij iedereen, en ik vraag mij af of het nu met de NTE...14.4 zou wel altijd zo zijn !
Want tussen theorie en praktijk is er hier al jaren lang een verschil zoals iedereen ondertussen al stilletje aan weet, of toch zeker die waarbij de theorie niet klopt :-))

Als dat waar is dat "Als je nu een opname aanmaakt zou die zowiezo in nPVR moeten komen te staan + eventueel in cPVR indien er geen conflicten zijn" dan gaat dat schijfken vlug volstaan!
Maar dat cPVR ook in nPVR opgenomen wordt vind ik ook een groot voordeel.

NB; ter info dit is de uitleg door engineer ivm met opnames
http://bgctv.skynetblogs.be/#CloudPVRSoftware

van PVR-opnames worden al een hele tijd nog een server-kopie (nPVR) gemaakt die dan afspeelbaar wordt op de Px TV app. (eventueel te casten naar TV) of op een 2e decoder.Voor harde schijf-decoders zal de mogelijkheid om nPVR 60 dagen opnames om e zetten naar langere opslag er wel nooit komen, omdat die dan maar op de harde schijf hadden moeten gebeuren. Maar daar wringt het schoentje: je kunt niet écht zelf bepalen dat iets in PVR moet opgenomen worden, tenzij je die avond niks anders opneemt. Al is dat zelfs in het week-end niet altijd zo. Het voorbije week-end is bv. weer alles in nPVR opgenomen, ook conflictvrije programma's...

Reageer