Skip to main content
Beste Proximus en klantendienst



Vandaag is er een artikel verschenen op jullie website (http://www.proximus.com/nl/news/its-incredible-all-things-you-can-do-proximus-tv) en hierin staat:

Proximus migreert geleidelijk, gratis en vanop afstand alle TV klanten. Op dit moment genieten reeds meer dan 350.000 klanten van de nieuwe ervaring. De 400.000 klanten die nog een verouderde decoder hebben krijgen gratis een nieuwe toegestuurd en worden hiervan verwittigd. Vandaag zijn al 80.000 decoders omgeruild. Proximus werkt hiervoor samen met bpost. Deze operatie zal afgerond zijn tegen de zomer van 2016.




Zoals het in dit artikel staat dan lijkt het dat iedereen ook mensen met een gekochte decoder gratis een nieuwe krijgen maar kunnen jullie dit eens bevestigen? Als het niet zo is dat klanten met een gekochte decoder gratis een nieuwe krijgen dan is dit pure onzin wat jullie schrijven. Graag had ik van de Proximus medewerkers gehad dat ze eens wat duidelijkheid hieromtrent brengen. En als mensen met gekochte decoders niet gratis een nieuwe krijgen dan mag Proximus hun communicatie ook eens grondig aanpassen.



Oja ter info: in het Proximus center bij mij in de buurt zeggen ze dat het voordeel van een decoder huren dat je altijd gratis een nieuwe kan komen halen als er een nieuw model uit is. Dit kan ik dus moeilijk geloven want dit is volgens mij enkel het geval bij een defect aan de decoder.
Het zou naïef zijn te denken dat ze gekochte decoders buiten garantie (2 jaar) gratis zouden vervangen. Waarom maken ze dan reclame voor huurdecoders met het argument dat die altijd gratis kunnen vervangen worden. En je hebt gelijk dat het een fabeltje is, dat je je gehuurde decoder bij uitkomen van een nieuw type, op eenvoudig verzoek zou kunnen omruilen. Dat was in het verleden ook niet zo, want dan zouden ze nu niet zo'n gigantische actie moeten doen, om al die verouderde V3-decoders te vervangen. Dat gratis vervangen is idd ingeval van defect of problemen.
Als het zo is dat gekochte decoders ouder dan 2 jaar niet gratis vervangen worden dan moet men ook niet communiceren dat iedereen gratis een nieuwe decoder krijgt vind ik. Dit zijn dan pure leugens om er goed uit te komen in de pers.
Ik denk dat een moeilijk discussie zal blijven, in ieder geval zie ik tot nu toe op alle sociale netwerken dat hun antwoord is van deze aard dat het enkel voor gehuurde decoders gaat, en daarnaast heb ik ook antwoorden gezien in de aard van dat Proximus over de gekochte nog aan het beraadslagen is over eventueel een regeling in verband met aangekochte en als er iets beslist wordt dat de klanten op de hoogte zullen gebracht worden.

Dus het is echt afwachten of Proximus nog voor de gekochte met een tegemoetkoming gaat afkomen !
Ik denk dat een moeilijk discussie zal blijven, in ieder geval zie ik tot nu toe op alle sociale netwerken dat hun antwoord is van deze aard dat het enkel voor gehuurde decoders gaat, en daarnaast heb ik ook antwoorden gezien in de aard van dat Proximus over de gekochte nog aan het beraadslagen is over eventueel een regeling in verband met aangekochte en als er iets beslist wordt dat de klanten op de hoogte zullen gebracht worden.

Dus het is echt afwachten of Proximus nog voor de gekochte met een tegemoetkoming gaat afkomen !


Ik denk ook dat het afwachten zal zijn maar ik vind het niet kunnen dat ze in een persbericht meedelen dat alle klanten die een oude decoder hebben gratis een nieuwe krijgen als dit waarschijnlijk niet zo zal zijn tenzij de helpdesk van Proximus dit hier anders komt vertellen?
Als het zo is dat gekochte decoders ouder dan 2 jaar niet gratis vervangen worden dan moet men ook niet communiceren dat iedereen gratis een nieuwe decoder krijgt vind ik. Dit zijn dan pure leugens om er goed uit te komen in de pers.

klopt. Je kunt er een z.g. gratis een in huur krijgen bedoelen ze denk ik...
Als het zo is dat gekochte decoders ouder dan 2 jaar niet gratis vervangen worden dan moet men ook niet communiceren dat iedereen gratis een nieuwe decoder krijgt vind ik. Dit zijn dan pure leugens om er goed uit te komen in de pers.

klopt. Je kunt er een z.g. gratis een in huur krijgen bedoelen ze denk ik...




Gratis is dat niet hé. 7 euro per maand (voor eerste huur decoder) is nog altijd 84 euro per jaar dus een beetje meer dan een jaar en je hebt dat ding betaald.
Als het zo is dat gekochte decoders ouder dan 2 jaar niet gratis vervangen worden dan moet men ook niet communiceren dat iedereen gratis een nieuwe decoder krijgt vind ik. Dit zijn dan pure leugens om er goed uit te komen in de pers.

klopt. Je kunt er een z.g. gratis een in huur krijgen bedoelen ze denk ik...




Gratis is dat niet hé. 7 euro per maand (voor eerste huur decoder) is nog altijd 84 euro per jaar dus een beetje meer dan een jaar en je hebt dat ding betaald.


hoe kom jij aan die 7€? dat is toch 8€ voor een eerste? 5€ voor een 2e
Als het zo is dat gekochte decoders ouder dan 2 jaar niet gratis vervangen worden dan moet men ook niet communiceren dat iedereen gratis een nieuwe decoder krijgt vind ik. Dit zijn dan pure leugens om er goed uit te komen in de pers.

klopt. Je kunt er een z.g. gratis een in huur krijgen bedoelen ze denk ik...




Gratis is dat niet hé. 7 euro per maand (voor eerste huur decoder) is nog altijd 84 euro per jaar dus een beetje meer dan een jaar en je hebt dat ding betaald.


hoe kom jij aan die 7€? dat is toch 8€ voor een eerste? 5€ voor een 2e


Aja juist 7 euro was het vroeger 😛 dan is het zelf 96 euro per jaar dan het je dat ding nog sneller betaald.
Klopt wel degelijk hoor. Alle V3 decoders worden tot voorjaar 2016 gratis vervangen door een V5 of V5 compact, gratis. Mijn vader had nog een V3. Heeft een brief gekregen. Vanaf 2de kwartaal 2016 zouden de V3 niet meer werken aangezien deze niet krachtig genoeg zijn om over te schakelen op de nieuwe Proximus TV interface.
@KevinenJess Jou vader huurt deze decoder veronderstel ik en heeft deze niet gekocht dan is het logisch dat hij een gratis nieuwe krijgt.
V3 zullen van de lijn geschrapt worden waarschijnlijk in de tweede helft van 2016 dus voor de klanten met een gekochte decoder zullen dan wel verplicht zijn van een V5-c te huren, of Proximus moet nog met een regeling afkomen voor de gekochte v3's !!??
Ik hoop nog steeds dat ze met een voorstel afkomen. Ze zullen allesinds nog een brief moeten sturen veronderstel ik voordat ze die van de lijn kunnen schrappen.
Mijn vader heeft destijds een Tilgin V2?? aangekocht voor ik denkt destijds 49,- EUR?. Deze is een aantal jaar terug GRATIS vervangen naar een V3 omdat de Tilgin nog een SD decoder was. Nu heeft hij GRATIS een V5 gekregen. Dus niks huur, gewoon een ruil... Is trouwens niet de eerste keer dat Proximus dit doet. Zoals gezegd heeft mijn vader reeds de 2de maal GRATIS een vernieuwd model gekregen.



Ik dacht dat dit trouwens voor iedereen duidelijk was? Staat toch ook zo op de site vermeld.
Hier vindt u nog wat info ivm het vorige ruilprogramma



http://www.golb.be/belgacom-vervangt-tilgin-decoders/
Ik hoop dat het waar mag zijn en dat ik dan snel die decoder mag ruilen want dat ding werkt echt traag. En moet iedere dag wel minstens 1 maal herstart worden
KevinenJess , ik begin hier door die uitleg het bos door de bomen niet meer te zien !

Wat ik altijd van de Proximus medewerkers gehoord / gelezen heb is het volgende.

Alleen gehuurde V3's worden omgeruild door V5C/V5 , dus loopt je huur toch gewoon verder en blijft het een huurdecoder.

Voor aangekochte V3's zou er eventueel nog een regeling kunnen komen, tot op heden hebben ze daar nog geen nadere informatie over gekregen.



Als dat niet klopt is het hoog dringend dat die uitleg niet van mij of van gelijk wie komt maar echt van iemand van PX zelf komt die degelijk op de hoogte is dus iemand van de dienst zelf die deze beslissen doorvoert ; zodat er niet altijd tegenstrijdige berichten komen van ik heb van die of van een ander gehoord dit en dat etc....
Ik ben het volledig met je eens Elsa. Hopelijk komt er een duidelijke uitleg van Proximus.
Ik doe niet open als de koerier komt !
Je kan ook kiezen om zelf af te halen als je dit beter vindt
@ Elsa



Zoals reeds meegedeeld. "elke" V3 decoder wordt vervangen. Of dit nu een gehuurde is of een gekochte. Staat toch zwart op wit hierboven beschreven (copy paste vanop de Proximus site) Mijn vader heeft zoals gezegd reeds jaren geleden een Tilgin SD decoder gekocht voor een 49,- EUR. Deze werd een aantal jaar terug GRATIS geruild door een V3 nadat hij hier een brief van had gekregen... Nu heeft hij een brief gekregen om zijn V3 te ruilen en heeft hij een V5 gekregen. 2x verlopen via KIALA punt.



Het is toch ook vrij logisch dat een gehuurde decoder ALTIJD vervangen wordt...

Het is minder logisch dat een aangekochte decoder die plots niet meer op hun netwerk zal werken door middel van een ruilprogramma gratis zal worden vervangen. Dit is dan ook de reden waarom dit op hun site vermeld staat. Herinner u de commotie rond Telenet toen ze oude SD boxen van hun net gingen schrappen en al die mensen een nieuwe HD box moesten kopen. Dit is wat Proximus hiermee wil vermijden. Dit was een paar terug zo met de oude SD Tilgin decoders en dit is nu weer zo!



Voorbeeld: u huurt een V4 decoder. U belt naar de technische dienst en u zegt dat die harde schijf ratelt en die lichtjes flikkeren. Ze geven u een ticketnr mee (dat ze eigenlijk in een center niet nodig hebben) en je gaat GRATIS een V5 compact halen. Ik woon nu 2 jaar op mijn nieuwbouwadres en had eerst een V5 en een V4 (2de decoder), omwille van problemen V5 geruild. Nog steeds problemen dus V4 gevraagd op eigen initiatief. Half jaar later de V5 nog een kans gegeven, op eigen initiatief 2x V5 gevraagd en gekregen. Naar aanleiding van haperingen beide door V5 compact vervangen. Dit was nog Belgacom versie en aangezien problemen niet werden opgelost nogmaals 2x nieuwe V5 compact (Proximus versie) gaan halen op eigen initiatief zonder ticketnr.



We kunnen nu veel zeggen over Proximus maar dat ze moeilijk doen in die zaken zoals bij Telenet wel het geval is, kan je niet zeggen. Bij Telenet worden zelfs de digicorders eerst getest in een center alvorens een nieuwe of gereviseerde van het "hetzelfde model" mee te geven.



Conclusie: ALLE V3's gaan van het net omdat deze te oud zijn voor de nieuwe interface. Tegen dat al deze decoders vervangen zijn door middel van het ruilprogramma zal ook de software klaar zijn voor de V4 decoders. Zo zal midden 2016 normaal iedereen overgeschakeld zijn op de nieuwe Proximus TV interface.
je zegt : Zoals reeds meegedeeld. "Elke" decoder wordt vervangen



Maar het gaat hem erover, waar je dit ergens officieel van Proximus kan lezen dat het ook duidelijk om gekochte gaat.

want als dit zo duidelijk op het forum staat als je beweert waarom dan al die twijfel op het forum en waarom spreken ze elkaar dan elkaar zo tegen als het allemaal zo duidelijk is voor iedereen wat op het forum staat. Dat ze er dan duidelijk bijzetten ook gekochte decoders worden vervangen.

En niet wat jij en ik en anderen doen, vertellen wat we gehoord hebben in een Proximus winkel, van medewerkers op dit forum, Facebook, twitter, van een vriend die bij Proximus werkt, iemand die in PX center werkt, van iemand die je kent dat ze zijn gekochte decoder vervangen hebben en ga zo maar verder.

Dus dit is geen verwijt dat je dat doet en hier post wat je via een bepaalde weg opgestoken hebt, want ik doe trouwens net het zelfde,

het probleem is dat ze elkaar dan nog tegenspreken,

De forumlezers (en zeg maar alle klanten) willen een duidelijke uitleg van iemand van Proximus zelf van bijvoorbeeld van iemand van de commerciële dienst, waar de beslissing tenslotte genomen wordt.

Als ze dit duidelijk op hun Proximus site vermelden dan ga je hier al die uitleg niet iedere keer opnieuw moeten doen of enkel duidelijk kunnen verwijzen naar het forum waar het staat en dan is al die twijfel definitief achter de rug.



nogmaals neem dit niet verkeerd op het is totaal geen verwijt naar u toe omdat je post wat je via een bepaalde bron weet, want ik doe net het zelfde en wat je gepost heb had ik ook al via vele wegen opgestoken maar ook tegenstrijdigheden opgestoken.
Als we even de puntjes op de i zetten en de letter van de wet volgen:



Ik citeer:



De 400.000 klanten die nog een verouderde decoder hebben krijgen gratis een nieuwe toegestuurd en worden hiervan verwittigd.



Wat kan of moet Proximus hier nu nog meer uitleg over geven? Het staat zwart op wit, dat alle verouderde decoders zijnde de V3's (momenteel de oudste) GRATIS zullen worden vervangen...



Ik geef ook een praktijkvoorbeeld van mijn eigen vader die al 2x "GRATIS" een andere decoder heeft verkregen door middel van een ruilprogramma.
Dan moeten ze elkaar ook niet tegenspreken en kunne ze van Proximus uit, duidelijk hierop reageren om de klanten gerust te stellen dat hun gekochte decoder vervangen wordt zodat deze twijfel definitief achter de rug is.

https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/klanten-verouderde-decoder-krijgen-gratis-nieuwe-toegestuurd-33247?postid=534491
Helemaal mee eens Elsa. Vandaar dat ik de vraag nog maar eens stel in de hoop de proximus hier eens een antwoord komt geven. Het is nu geen weekend meer dus ik verwacht dat Proximus nu kan antwoorden?
Beste Proximus en klantendienst



Vandaag is er een artikel verschenen op jullie website (http://www.proximus.com/nl/news/its-incredible-all-things-you-can-do-proximus-tv) en hierin staat:

Proximus migreert geleidelijk, gratis en vanop afstand alle TV klanten. Op dit moment genieten reeds meer dan 350.000 klanten van de nieuwe ervaring. De 400.000 klanten die nog een verouderde decoder hebben krijgen gratis een nieuwe toegestuurd en worden hiervan verwittigd. Vandaag zijn al 80.000 decoders omgeruild. Proximus werkt hiervoor samen met bpost. Deze operatie zal afgerond zijn tegen de zomer van 2016.




Zoals het in dit artikel staat dan lijkt het dat iedereen ook mensen met een gekochte decoder gratis een nieuwe krijgen maar kunnen jullie dit eens bevestigen? Als het niet zo is dat klanten met een gekochte decoder gratis een nieuwe krijgen dan is dit pure onzin wat jullie schrijven. Graag had ik van de Proximus medewerkers gehad dat ze eens wat duidelijkheid hieromtrent brengen. En als mensen met gekochte decoders niet gratis een nieuwe krijgen dan mag Proximus hun communicatie ook eens grondig aanpassen.



Oja ter info: in het Proximus center bij mij in de buurt zeggen ze dat het voordeel van een decoder huren dat je altijd gratis een nieuwe kan komen halen als er een nieuw model uit is. Dit kan ik dus moeilijk geloven want dit is volgens mij enkel het geval bij een defect aan de decoder.




Beste swimmer4,



•Gehuurde V3-decoder: de klant hoeft niets te betalen, de omruiling is volledig gratis.

•Gekochte V3-decoder: de klant moet een V5 of V5 Compact huren. ◦Normale huurprijs: € 8.

◦Als het een 2de of 3de decoder is in een (Bizz) Pack (Comfort of Maxi), zal slechts € 5/maand aangerekend worden (ongeacht het type decoder).

◦Als de klant geen (Bizz) Pack (Comfort of Maxi) heeft, zal hij € 8/maand betalen (ongeacht het type decoder).



Met vriendelijke groeten,

Joel

Reageer