Vraag

Kan film die vanavond speelt niet opnemen & help functie werkt niet

  • 13 August 2016
  • 44 reacties
  • 756 Bekeken

Reputatie 1
Hey,

Ik ben tamelijk nieuw bij Proximus, dus ben niet zeker of ik in het juiste subforum zit met mijn vragen.

Vanavond speelt op 2BE HD Fast&Furious Tokyo Drift. Als ik in de tv gids deze film selecteer en ik druk op opnemen gebeurt er niets, de film komt niet bij mijn geplande opnames te staan. Het is enkel bij deze film op het HD kanaal, andere programma's kan ik wel programmeren. Ik heb een Samsung Full HD LED SMART TV.

Ik heb net de demovideo "Ontdek Proximus TV" bekeken op m'n tv, op het einde van het filmpje wordt er vermeldt dat als je een gebruiksaanwijzing wilt lezen je op de knop HELP op de afstandsbediening moet duwen. Als ik hierop duw gebeurt er niets, ook niet na herhaaldelijk duwen.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +6
thx, dan wacht ik tot morgen 🙂 twitter gebruik ik niet
Ik ook niet, tot ik bij Proximus kwam. 🆒 Sorry, flauw grapje. Ik heb geen reden tot klagen.
Reputatie 7
Badge +4
Sayagata ,

Ik heb het doorgegeven aan de betrokken dienst.

Van zodra ik meer weet laat ik je hier iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
denk dat er tijdens de vakantieperiode ook wel stagairs in dienst genomen worden, 'k heb mij in mijn binnenste ziek gelagen in 't weekend toen ik uitleg vroeg in een proximus winkel i.v.m. met de swipebox, maar ik had er op den duur compassie mee, ze kunnen er tenslotte niks aan doen want is ook onmogelijk dat ze reeds van alles op de hoogte zouden zijn, dus 't is zeker geen steen dat ik gooi, maar het was wel fantastisch hoe ze zich uit de slag trok en 't was nog leuk ook, er is dan wel een oude rat in 't vak er tussen gesprongen want die had blijkbaar het gesprek mee gevolgd 😉
Reputatie 7
Badge +6
Een goede raad, vraag het anders morgen, dinsdag, eens op Twitter, daar zal men je nog het vlugst kunnen helpen. Nu, allicht reageert men hier morgen ook opnieuw, want de medewerker hier kon toen niet verder, omdat je moest vertrekken, als ik me goed herinner. Enfin, het is nog maar eens een tip. :8
Reputatie 1
thx, dan wacht ik tot morgen 🙂 twitter gebruik ik niet
Reputatie 1
En plots staat de film bij mijn opnames , wel niet de HD-versie maar tis beter dan niets e 🙂
Reputatie 1
als dit probleem zich nogmaals voordoet verwacht ik een nieuwe box & decoder, mijn inziens kan het echt niet dat deze toestellen na slechts 2 weken gebruik foutief werken..
Reputatie 7
Badge +6
Hallo, heb je al eens geprobeerd of het probleem niet opgelost geraakt door je decoder eens 5 seconden zonder stroom te zetten (met de knop achteraan) en hem dan opnieuw op te starten?
Reputatie 1
al verscheidene malen tv en decoder uitgezet, maar deze tip (stroom uit) ga ik nu uitproberen 🙂
Reputatie 1
fck, me mijn grote vingers ist onmogelijk da klein knopke uit te zette zonder stroomkabel te moeten losmaken 😛
Reputatie 7
Badge +6
Stroomkabel even uittrekken is ook goed.:-)
Reputatie 1
ok, even geprobeerd dus, maar het probleem blijft hetzelfde
Reputatie 1
Ook is er voor 2BE HD geen zendercatalogus beschikbaar in het menu van de tvgids, bij veel andere zenders zie ik dit wel verschijnen. Of is dit normaal?
bel gewoon de helpdesk ze zullen u wel verder helpen - 0800 22 800 (7/7 tot 22u )
Als je liever niet belt volg dan de procedure volledig


Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder: Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
Reputatie 7
Badge +6
Bij 2BE zie ik ook geen catalogus dus dat zal wel normaal zijn. Je kan dus wel HD zenders bekijken?
Probeer dan eens het volgende: zet je decoder af zoals hierboven, zet dan je modem af (via de knop achteraan), wacht zo'n 15 seconden, zet dan je modem weer aan en wacht tot alle nodige lampjes branden. Zet dan je decoder weer aan.
Als dat niet helpt zal je de technische klantendienst moeten bellen: 0800 22800, voor TV tot middernacht, behalve op feestdagen.
Elsa was me voor, maar we geven allebei de zelfde raad. :-)))
Reputatie 1
ok, even de esurvey verder afmaken (stel dat zo dadelijk heel mijn systeem ni meer werkt 😛 ) en dan probeer ik het bovenstaande
Reputatie 1
heb het bovenstaande geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.
Reputatie 1
ik denk dat ik de klantendienst maar weer eens ga bellen.
Reputatie 7
Badge +6
Dan zal je toch eens contact moeten opnemen met de klantendienst op het nummer dat we hierboven gegeven hebben.
Nu ben jij me voor. ;-)))
Succes en laat ons weten of/hoe het gelukt is.
Ja Marleen als het dan nog niet lukt met de hulp van de helpdesk dan laat ik het aan u over zulle 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben gewoon nieuwsgierig wat de oorzaak was. 🙂
Ze kunnen natuurlijk bepaalde settings doen en dan vragen herstart eens en het lukt dan bv, dan denk je natuurlijk ach toch gelukt door een reset te doen, maar dan moet de operator je wel de uitleg geven of hij/zij iets gedaan heeft op voorhand, dus soms moeilijk om daar conclusies uit te trekken, maar laat ons hopen dat het een operator is die het in geuren en kleuren uitlegt.
Reputatie 1
Ok, ik heb 'even' 20 minuten en 29 seconden gebeld met de klantendienst, telefonist kon me niet helpen moest hulp vragen aan zijn coach, om tot hetzelfde te komen als jullie, decoder uitzetten met de schakelaar en bbox de stekker uittrekken, 3 seconden wachten en terug insteken, opstart zou weeral zo'n 10 minuten duren en het probleem zou verholpen zijn. Indien dit niet het geval was mocht ik terugbellen.
Heb nu tweemaal proberen terug te bellen, menuutjes doorlopen, per gesprek tweemaal mijn gsmnummer moeten ingeven, om vervolgens het wachtmelodietje te krijgen onderbroken met de uitleg dat je je decoder wel eens kunt herstarten, dan terug muziek, nogmaals een onderbreking met uitleg voor de rukus-toestellen gevolgd door nog een beetje muziek, muziek stopt en de verbinding wordt verbroken. Eerste poging duurde 6 min. 49sec., tweede poging werd afgebroken na 5 min. 34 sec. Ondertussen dus al dik half uur aan de lijn gehange om tot niets te komen 😞
Reputatie 1
en om nog even terug te komen op mijn eerste bericht, hier vroeg ik ook naar de HELP-knop op de afstandsbediening.. deze knop werkt ondertussen, maar is volslagen nutteloos, een link naar de demovideos die ook al in de shop terug te vinden zijn en de mogelijkheid om de handleiding van Proximus TV te bestellen, dewelke ik bij de installatie ook al heb ontvangen. Veel HULP hoef ik dus niet te verwachten van de HELP-knop..
je zou het altijd eens kunnen proberen door een privébericht te sturen
en de link naar je topic start meegeven ook :
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/film-vanavond-speelt-niet-opnemen-help-functie-werkt-niet-35367
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'

Reageer