internetverbinding 2e laptop valt weg... en komt weer terug!!!

  • 13 September 2011
  • 65 reacties
  • 4817 Bekeken


Toon eerste bericht

65 reacties

ik heb de Bbox2 aangesloten en voor zover werkt het goed. Draadloos internet werkt, tv werkt. Morgen moet ik ook HD kunnen kijken.... eerst zien dan geloven. Of de laptop van mijn vriendin ook goed blijft werken icm de Bbox2 is even afwachten. Ik houd jullie op de hoogte
Reputatie 6
Badge +3
Dag ricy


Surf naar 192.168.1.1,ga naar advanced settings,wireless,achter wireless network service tussen () staat enkel 802.11G vernoemd. Bij een N router kan je nog kiezen of hij enkel in N moet uitzenden of mixed A,B,G,N. Ikzelf heb een duurdere N router aangeschaft. Vanwege dikke betonnen muren. Wat de signaal sterkte enorm verslechterde. Ook de locatie van de modem/router speelt een belangrijke rol. Liefst op een centrale plaats en niet in kelder met dikke muren.


Groeten

familievandesype


Dag roontje

Om te controleren of de afstand laptop modem niet de oorzaak is. Plaats de laptop zo dicht mogelijk bij de b-box 1 of 2 modem.

Lukt het dan wel dan ligt het probleem aan de ingebouwde antennes van de laptop.


Welk beveiliginsprogramma is er geïnstalleerd op de laptop van je vriendin? Een firewall of webscanner kan ook voor connectieproblemen zorgen.


Met vriendelijke groeten

familievandesype


lucky you Knipogen
Inderdaad ik heb gevonden bij Sagem dat de N een optie is dus het zal kloppen en 't zal iets goedkoper geweest zijn voor BGC.
In ieder geval ik heb er geen last van dat er geen N insteekt het werkt prima op G.
Hoi familievandesype

de laptop maakt echt alleen maar verbinding met ons eigen netwerk.


Ik heb vandaag de Bbox2 ontvangen, vanaf de 30ste zou het VDSL2 geactiveerd worden. Dan gaan we zien of het er beter op wordt.


Weet Eva niet of de Bbox2 de N-module aan boord heeft? Ik zie hier weer tegenstrijdige verhalen.


Gr
ik heb destijds een bbox2 open gesmeten en enkel een Alpha WMP-G09SA mini-PCI kaartje gevonden, geen N aan board dus.

op de site van Sagem staat hij echter wel met N bij in de specs. kan natuurlijk zijn dat belgacom dat eruit gelaten heeft kwestie van de prijs wat te drukken?

mvg
@ vandesype, bij sagem zeggen ze voor wifi het volgende :802.11 b / g / n draft 2.0

Is de versie dan aangepast voor BGC ?

waar moet je juist kijken voor wireless services ?
Ik heb dit probleem dus ook. Heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en heb ook deze internetproblemen.

Ik weet me hier helemaal geen raad mee. Zou iemand me hierbij kunnen helpen ??
Reputatie 6
Badge +3
Dag ricy

De b-box 2 (sagem f@st 3464) modem uitvoering beschikt enkel maar over een een draadloze G module. De N-draadloze module is een optie waar Belgacom geen gebruik van heeft gemaakt. Je kan dit zien door achter wireless service te kijken. Of er moeten nieuwe versies op de markt zijn die wel over n beschikken.

Met vriendelijke groeten

familievandesype


Dag roontje


Een mogelijke verklaring kan zijn is dat de laptop van je vriendin automatisch gaat inloggen op naburige netwerken. Wat je kan proberen is enkel het draadloze netwerk bij u thuis bij voorkeursnetwerken plaatsen. Anders heb je ongewild dat de verbinding verbroken wordt omdat de laptop met een ander netwerkverbinding maakt. Dit kan je instellen in het netwerkcentrum.

Met vriendelijke groeten

familievandesype



nog maar eens gebeld en ook deze vriendelijke man kon me vertellen dat ik €50 moest betalen. Hem verteld van de posts op het forum en hij kwam uiteindelijk ook tot de conclusie dat het kosteloos is om de Bbox om te wisselen voor een Bbox2.


Ik blijf me verbazen dat er zoveel tegenstrijdigheid is bij de medewerkers van Belgacom. Vanaf de 30e kan ik jullie vertellen of er echt VDSL2 beschikbaar is bij mij in Stavelot. In ieder geval krijgt één van de medewerkers van Belgacom gelijk Knipogen


tot volgende week!
De migratie naar VDSL2 is gratis en voor je bbox2 moet je ook niet betalen, dus ik zou eens terugbellen en hun dit zeggen dat er een vergissing moet zijn. 0800 22 800. Van de verzendingskosten daar durf ik mij niet over uitspreken,maar dit zal waarschijnlijk wel kloppen want je zal hem om gratis te zijn zelf moeten ophalen in een bgc teleboetiek.



ik heb vdsl2 aangevraagd en het is gelukt..... de aanvraag dan! Nu is het wachten op de Bbox2 en kijken of het verbindingsprobleem verholpen is.


Echter moet ik €50 activatiekosten betalen en €4 verzendkosten. Is dit gebruikelijk als je al klant bent. Op dit forum staan veel tegenstrijdige dingen hierover.
bij overschakeling op vdsl2 zal je een nieuwe modem krijgen (bbox2) en hopelijk is jouw draadloos probleem dan ook van de baan.

succes, en tot op vdsl2

mvg
laten we hopen dat de de online beschikbaarheidstest gelijk heeft. Ik heb Eva gemaild en zal weer eens gaan bellen.



alvast bedankt voor jullie hulp....wordt vervolgd.
Dat is heel goed nieuws want dit wil zeggen dat je op VDSL2 kan aangesloten worden .

Ik zou gewoon naar de klantendienst bellen 0800 22 800 en zeggen dat de belgacom webchec aangeeft dat je op VDSL2 kan aangesloten worden en dat je dit wenst te doen.

PS: anders ook deze eens doorsturen per persoonlijke post naar Eva van Belgacom.

Resultaat
































Product Belgacom TV
Lijnnummer 080xxxxxxx
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

voilá
inderdaad foute info...en dan nog die verwarrende info over hd wel of niet beschikbaar....

wat zegt de online beschikbaarheidstest?

---> http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

mvg
Normaal kan een 802.11n netwerkkaart overweg met 802.11g (zoals de bbox)
De Atheros AR5B97 ondersteunt 802.11 b + g + n dus haar uitleg klopt niet !

Spijtig dat je geen referenties hebt van die aardig man! zodat je hem terug zou kunnen contacteren!

Als je nog veel goesting en moed hebt zou ik nog eens bellen vandaag en vragen of vdsl2 mogelijk is mss heb je deze keer iemand die kennis heeft van zaken .

PS: de bbox2 heeft ook de 802.11n standaard in huis.
vrijdagavond gebeld. Kreeg een hele aardige man aan de lijn die me vertelde dat ik alle mogelijke oplossingen al geprobeerd had. Hij zou het navragen aan collega's en zou me die zelfde avond of zaterdagochtend terugbellen. Daarnaast kon hij mij vertellen dat HD mogelijk was en dat ik zelfs dicht bij een kast woon.

zaterdagmiddag heb ik zelf maar teruggebeld. Ditmaal een aardige vrouw aan de lijn die mijn telefoontje niet kon terugvinden in het systeem...nog een keer probleem uitgelegd en ditmaal kreeg ik de opmerking dat de netwerkkaart te nieuw zou zijn ivm B, G en N signalen. Mijn kaart zou alleen maar N-only zijn, terwijl de Bbox B en G zendt. Klopt dit??? En zo ja, hoe kan ik er achter komen of mijn netwerkkaart N-only is (Atheros AR5B97, Win7 64bit) en kan ik deze "downgraden"?

Deze mevrouw vertelde mij dat er gewoon adsl draad ligt, en dus geen HD. Belgacom weet het zelf niet eens!! Kwalijke zaak.

Misschien juist daarom eens bellen naar 0800 22 700 en als ze bevestigen dat vdsl2 mogelijk is dan krijg zowiezo een bbox2.
Anders kan je het altijd vragen ook aan de technische dienst 0800 22 700 of je de bbox kunt omruilen !


Als je hem getest hebt in een ander netwerk was dit dan een netwerk met een bbox2 ?

pfff ik heb te vroeg gejuicht. Wederom wanneer ik surf valt ie weg en duurt het een halve minuut voordat ie terug is. Ik word er een beetje simpel van...


is omruilen geen optie?
Anders kan je het ook eens vragen voor alle zekerheid aan de technische helpdesk of VDSL2 mogelijk is via het gratis nummer 0800 22 700 en dit tot 22 uur,

mvg,
heb de softwarematige reset gedaan, kanaal op 6 en wpa2. Dus dusver werkt het goed, geen onderbrekingen.


Hartstikke bedankt voor je hulp RicyLachen


wat betreft HD signaal: op de site staat dat ik HD heb maar in de Belgacom winkel ontkennen ze het!! Iets klopt er niet
u zegt: we hebben ook nog steeds geen HD! Iemand enig idee wanneer men in Stavelot HD signaal krijgt?)

dit kan via onderliggende link checken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
Hardwarematige Reset had ik al geprobeerd

softwarematige Reset ga ik vanmiddag proberen wanneer ik thuis ben...wordt vervolgd


het gaat hier wel om een BBox (niet de BBox2, want we hebben ook nog steeds geen HD! Iemand enig idee wanneer men in Stavelot HD signaal krijgt?)

Reageer