internetverbinding 2e laptop valt weg... en komt weer terug!!!

  • 13 September 2011
  • 65 reacties
  • 4817 Bekeken

onlangs heeft mijn vriendin haar eigen laptop waarmee ze op internet gaat. Met mijn laptop heb ik geen enkel probleem. Beiden Windows 7. Echter haar laptop maakt verbinding met de Bbox, maar haar toegang tot internet valt constant weg (voornamelijk wanneer je actief gaat surfen) en komt weer terug. Heel irritant. Wat heb ik reeds geprobeert:
- Bbox reset
- kanaal aangepast, van 8 naar 13 (buiten bereik buren)
- dns nummers toekennen
- van wpa2 naar wpa
- IPv6 uitgezet
- haar IPv4 192.168.1.4 mijn IPv4 192.168.1.2

Tot nu toe niets geholpen.

Wie o wie kan mij helpen...

65 reacties

Dat is heel goed nieuws want dit wil zeggen dat je op VDSL2 kan aangesloten worden .

Ik zou gewoon naar de klantendienst bellen 0800 22 800 en zeggen dat de belgacom webchec aangeeft dat je op VDSL2 kan aangesloten worden en dat je dit wenst te doen.

PS: anders ook deze eens doorsturen per persoonlijke post naar Eva van Belgacom.
laten we hopen dat de de online beschikbaarheidstest gelijk heeft. Ik heb Eva gemaild en zal weer eens gaan bellen.



alvast bedankt voor jullie hulp....wordt vervolgd.
bij overschakeling op vdsl2 zal je een nieuwe modem krijgen (bbox2) en hopelijk is jouw draadloos probleem dan ook van de baan.

succes, en tot op vdsl2

mvg
ik heb vdsl2 aangevraagd en het is gelukt..... de aanvraag dan! Nu is het wachten op de Bbox2 en kijken of het verbindingsprobleem verholpen is.


Echter moet ik €50 activatiekosten betalen en €4 verzendkosten. Is dit gebruikelijk als je al klant bent. Op dit forum staan veel tegenstrijdige dingen hierover.
De migratie naar VDSL2 is gratis en voor je bbox2 moet je ook niet betalen, dus ik zou eens terugbellen en hun dit zeggen dat er een vergissing moet zijn. 0800 22 800. Van de verzendingskosten daar durf ik mij niet over uitspreken,maar dit zal waarschijnlijk wel kloppen want je zal hem om gratis te zijn zelf moeten ophalen in een bgc teleboetiek.



nog maar eens gebeld en ook deze vriendelijke man kon me vertellen dat ik €50 moest betalen. Hem verteld van de posts op het forum en hij kwam uiteindelijk ook tot de conclusie dat het kosteloos is om de Bbox om te wisselen voor een Bbox2.


Ik blijf me verbazen dat er zoveel tegenstrijdigheid is bij de medewerkers van Belgacom. Vanaf de 30e kan ik jullie vertellen of er echt VDSL2 beschikbaar is bij mij in Stavelot. In ieder geval krijgt één van de medewerkers van Belgacom gelijk Knipogen


tot volgende week!
Reputatie 6
Badge +3
Dag ricy

De b-box 2 (sagem f@st 3464) modem uitvoering beschikt enkel maar over een een draadloze G module. De N-draadloze module is een optie waar Belgacom geen gebruik van heeft gemaakt. Je kan dit zien door achter wireless service te kijken. Of er moeten nieuwe versies op de markt zijn die wel over n beschikken.

Met vriendelijke groeten

familievandesype


Dag roontje


Een mogelijke verklaring kan zijn is dat de laptop van je vriendin automatisch gaat inloggen op naburige netwerken. Wat je kan proberen is enkel het draadloze netwerk bij u thuis bij voorkeursnetwerken plaatsen. Anders heb je ongewild dat de verbinding verbroken wordt omdat de laptop met een ander netwerkverbinding maakt. Dit kan je instellen in het netwerkcentrum.

Met vriendelijke groeten

familievandesype



Ik heb dit probleem dus ook. Heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en heb ook deze internetproblemen.

Ik weet me hier helemaal geen raad mee. Zou iemand me hierbij kunnen helpen ??
@ vandesype, bij sagem zeggen ze voor wifi het volgende :802.11 b / g / n draft 2.0

Is de versie dan aangepast voor BGC ?

waar moet je juist kijken voor wireless services ?
ik heb destijds een bbox2 open gesmeten en enkel een Alpha WMP-G09SA mini-PCI kaartje gevonden, geen N aan board dus.

op de site van Sagem staat hij echter wel met N bij in de specs. kan natuurlijk zijn dat belgacom dat eruit gelaten heeft kwestie van de prijs wat te drukken?

mvg
Hoi familievandesype

de laptop maakt echt alleen maar verbinding met ons eigen netwerk.


Ik heb vandaag de Bbox2 ontvangen, vanaf de 30ste zou het VDSL2 geactiveerd worden. Dan gaan we zien of het er beter op wordt.


Weet Eva niet of de Bbox2 de N-module aan boord heeft? Ik zie hier weer tegenstrijdige verhalen.


Gr
Inderdaad ik heb gevonden bij Sagem dat de N een optie is dus het zal kloppen en 't zal iets goedkoper geweest zijn voor BGC.
In ieder geval ik heb er geen last van dat er geen N insteekt het werkt prima op G.
lucky you Knipogen
Reputatie 6
Badge +3
Dag ricy


Surf naar 192.168.1.1,ga naar advanced settings,wireless,achter wireless network service tussen () staat enkel 802.11G vernoemd. Bij een N router kan je nog kiezen of hij enkel in N moet uitzenden of mixed A,B,G,N. Ikzelf heb een duurdere N router aangeschaft. Vanwege dikke betonnen muren. Wat de signaal sterkte enorm verslechterde. Ook de locatie van de modem/router speelt een belangrijke rol. Liefst op een centrale plaats en niet in kelder met dikke muren.


Groeten

familievandesype


Dag roontje

Om te controleren of de afstand laptop modem niet de oorzaak is. Plaats de laptop zo dicht mogelijk bij de b-box 1 of 2 modem.

Lukt het dan wel dan ligt het probleem aan de ingebouwde antennes van de laptop.


Welk beveiliginsprogramma is er geïnstalleerd op de laptop van je vriendin? Een firewall of webscanner kan ook voor connectieproblemen zorgen.


Met vriendelijke groeten

familievandesype


ik heb de Bbox2 aangesloten en voor zover werkt het goed. Draadloos internet werkt, tv werkt. Morgen moet ik ook HD kunnen kijken.... eerst zien dan geloven. Of de laptop van mijn vriendin ook goed blijft werken icm de Bbox2 is even afwachten. Ik houd jullie op de hoogte
nou, snel gezien. Nog steeds hetzelfde probleem. Huilen


Ben ten einde raad. Wat ik nog kan proberen is er een router tussen plaatsen. Mocht dat niet helpen... eens bij VOO gaan kijken
ik had stiekem gehoopt dat het vlekkeloos zou verlopen. Maar Belgacom is aan haar stand verplicht dat er problemen zijn. Ik heb geen telefoon en tv meer. "Error -5, Abonnement niet actief" Contacteer Belgacom. Lekker handig met een dode telefoonlijn Verstomd
Je hebt nog internet alleen dan of begrijp ik het verkeerd .?

Heb je een gsm want je kunt ook gratis bellen naar de helpdesk 0800 22 700
ik heb alleen internet. En op tv een aantal zenders in de 600 en 999. Ik ga weer eens bellen.


Thanx voor je vlugge reactie
je hebt de full-rate splitter en de BBOX2 aangesloten veronderstel ik. Je VDSL2 zal nog niet aangesloten zijn en ook nog niet actief, hebben ze een datum opgegeven wanneer dit zou gebeuren ?
ik heb de decoder opnieuw opgestart en heb alle zenders...behalve de HD zenders.


Ik heb gebeld naar Belgacom voor een onderzoek naar de lijn. Dit zal de komende 20 min. plaats vinden. Ik neem aan nu ik de Bbox2 heb, verder niets hoef in te stellen? Iets mij niets over verteld iig.
geen hd zenders? dan sta je mogelijk op een repair profiel

check eens de download/upstream via http://192.168.1.1/

mvg
je hebt de full-rate splitter en de BBOX2 aangesloten veronderstel ik.

Je VDSL2 zal nog niet aangesloten zijn en ook nog niet actief,
hebben ze een datum opgegeven wanneer dit zou gebeuren ?
(of is dit al gebeurd want ik kan het niet duidelijk concluderen uit bovenstaande posten)



































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 28.4 dB
Downstream line rate 9064 kbps
Upstream line rate 552 kbps
TX total power 3.5 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 3.1 ms

ze hebben me beloofd vanaf de 30ste HD te "schenken"


full-rate splitter? Ik heb de adapter op aansluitpunt en vervolgens de VDSL2-splitter
Dan zal je op een repair profiel staan .
Heb je maar één 5-pins telefoonaftakdoos in huis staan of nog meer?

Reageer