internetsnelheid valt terug op 13%


Sinds 2 maanden heeft Proximus voor ons gebouw een 'ROP' kast geinstalleerd.
Sindsdien is m'n snelheid geen 70Mbps (download) meer maar 9Mbps!
Ik heb een pack internet + TV en gebruik internet professioneel.
M'n contacten met 0800 22 800 leveren niets op. Ze zeggen me dat ze gaan testen en over een half uurtje terugbellen, maar tevergeefs....
Blijkbaar heeft Proximus alle contacten op deze ROP kast op 'repair mode' gezet....
Ook het zogenaamde contacteren per 'email' is demagogie, want er is geen email systeem, maar een Proximus gecontroleerd communicatiesysteem dat enkel 1-richting communicatie toelaat en het dossier 'sluit', ook als het probleem niet opgelost is.
Wel kwam er feedback per 'email' dat 'standaard inhoud' bevat die niet relevant en niet correct is. Op deze email reageren wordt niet beantwoord.
Toen ik er in slaagde om telefonisch iemand aan de lijn te krijgen, zei die me dat er een brief met credit nota gestuurd is, maar die heb ik na meer dan 1 week nog altijd niet ontvangen.
De enige formele communicatie, waarbij de klant een bewijs heeft van z'n klacht is schriftelijk.
Ten einde raad ben ik nu bij de ombudsman te rade gegaan, want bij Proximus krijg ik geen gehoor.
Heeft iemand een tip om redelijke internetsnelheden te bekomen?

32 reacties

Kijk eens wat PX zegt op uw adres qua snelheidl op deze link ?

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html


zelfde voor binnen of buiten piekuren:
max 92,0 Mpbp download, 5,6Mbps uplodad
min 61,8 Mbps download - 5,6Mbps upload
Badge +4
Dat is zogezegd 100 Mbps vectoring op uw adres, dus idd met een bbox2 werkt dat niet !
Bbox 3 halen
Dat zou starten zijn met normaal een 70 Mbps en dan met DLM word dat in stappen opgetrokken naar 100 Mbps
Kijk eens wat PX zegt op uw adres qua snelheidl op deze link ?

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html

zelfde voor piekuren en buiten piekuren
min 61,8, max 92,0 Mbps download, 5,6 Mbps upload (min=max)
Je kan dus duidelijk van Vectoring genieten (als alles klaar is in de ROP ) en als je lijn vectoring actief gezet wordt, en zal je dan pas met de bbox3 onmiddellijk 70 Mbps krijgen en gaat de DLM je dan proberen om in stappen je lijnsnelheid te verhogen naar 85 of zelf tot 100/20 Mbps.
Als ze natuurlijk nog bezig zijn met de nieuwe ROP voor vectoring in orde te zetten ga je zoveel mogen proberen als je wilt het zal niet lukken

@Stefan welke software versie (runtime version) staat er op je bbox2 ?

Als de ROP op vectoring staat kan je altijd om deze reden eens bellen naar technische dienst en een ruilnummer vragen om je bbox2 te laten omruilen voor een bbox3 zodat je van de voordelen van Vectoring ten volle kunt genieten en ook van de hogere wifi snelheden wifi-ac die de bbox3 kan bieden.
NB: je hebt twee fabrikanten van de bbox3 dit sagemcom en technicolor deze hebben beiden ook twee versies V1 en V2 respectievelijk zonder en met wifi-ac (hogere snelheden mogelijk) ondersteuning.
Bij de sagemcom heb je het voordeel dat je met een bbox3 sagem tool (te vinden op userbase.be/forum) waar je de lijnsnelheid enz.. kunt uitlezen bij de technicolor kan je dit niet (beter beveiligd, lek nog niet gevonden zoals bij de sagemcom)
Reputatie 7
Badge +4
StefanS,

Kan je je nummer via privé bericht doorsturen naar Het Proximus Team (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)? Dan kijk ik alles eens voor je na.

Mvg,
Kim
Reputatie 3
Badge +1
Nog iets anders, ik den k me nog te herinneren dat je wel het onderscheid kunt maken tussen de terugval lijnsnelheid bij niet vectoring compatibele modems en een stub.
Ik dacht dat bij een stub het iets van 7,5 Mbps was, corrigeer mij als ik verkeerd ben.


Elsa

Bij een stub valt de lijn altijd terug naar 9Mb. De 7,5Mb waar jij van spreekt is als je bbox2 (of andere modem) NIET vector friendly of capable is.
Er is ook nog een uitzondering op 7,5Mb, namelijk een lijn die niet geconfigureerd staat door Proximus, maar daar kan je ook geen TV of internet op hebben.
Ok bedankt daarmee is het weer wat duidelijk, want op den duur geraakt men de tel kwijt 😉

Reageer