Beantwoord

Internet valt weg bij gebruik vaste telefoon

  • 19 november 2017
  • 5 reacties
  • 774 Bekeken

Sedert vrijdag hebben we een tuttimus. ( vroeger enkel internet en dig.TV) Nu uitgebreid met vaste telefoon en mobiel.
Telkens we nu willen bellen met vaste lijn valt onze internetverbinding weg. ( telefoon gekocht in Proximus-winkel) We hebben nog een bbox-2.
Wat kan de oorzaak zijn ? En zeker de oplossing !

Alvast bedankt !
icon

Beste antwoord door Martin 19 november 2017, 10:14

Je telefoonaansluiting zal verkeerd zijn en heeft niks te maken of het een bbox2 is of bbox3.

je telefoon mag niet verbonden worden op de zelfde lijn waar je bbox modem aangesloten is.

Heb je een NTP2007/TF2007 (DSL splitter) als intro waar de proximus lijn binnenkomt.

Zie > installatiegids om te zien hoe je aansluiting van bbox en telefoon moet gebeuren.







Opmerking: daar moet inderdaad geen technieker voor aan huis komen om een telefoon aansluiting te kunnen gebruiken.

En als je dat wenst kan je ook altijd eens vragen of proximus je bbox2 wilt inruilen voor een bbox3, maar zoals reeds gezegd zal dit je probleem niet oplossen het is je binnenhuisinstallatie die niet zal in orde zijn met je telefoon aansluiting.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +4
Is er dan geen technieker moeten komen ??? Mocht zeker al die bbox 2 vervangen hebben voor een bbox 3 !
Vermoedelijk draadjes niet juist aangesloten.
Je telefoonaansluiting zal verkeerd zijn en heeft niks te maken of het een bbox2 is of bbox3.
je telefoon mag niet verbonden worden op de zelfde lijn waar je bbox modem aangesloten is.
Heb je een NTP2007/TF2007 (DSL splitter) als intro waar de proximus lijn binnenkomt.
Zie > installatiegids om te zien hoe je aansluiting van bbox en telefoon moet gebeuren.



Opmerking: daar moet inderdaad geen technieker voor aan huis komen om een telefoon aansluiting te kunnen gebruiken.
En als je dat wenst kan je ook altijd eens vragen of proximus je bbox2 wilt inruilen voor een bbox3, maar zoals reeds gezegd zal dit je probleem niet oplossen het is je binnenhuisinstallatie die niet zal in orde zijn met je telefoon aansluiting.
Ik had geen juiste splitter. Bedankt voor jullie antwoord !
Reputatie 7
Badge +6
Olivier Valcke, dit is inderdaad een splitter probleem zoals Martin hier heeft uitgelegd. Heb je de splitter nu geïnstalleerd? Werkt alles nu ok? Mocht je nog steeds problemen hebben, laat het ons zeker weten. Dan sturen we, indien nodig, een technicus ter plaatsen.
Het is opgelost. Bedankt voor de reacties.

Reageer