Beste mede-Proximusfanaten,
Ik zou graag een vast IP willen toekennen voor men Synology NAS in men BBOX3.
Na heel wat zitten lezen en doen heb ik reeds 2 verschillende zaken geprobeerd :
- Via de BBOX3 mijn NAS d.m.v. het MAC adres het IP 192.168.1.200 te willen geven, maar als ik deze wil ingeven krijg ik de error dat ik niet in de private range zit?!
- Via de BBOX3 mijn NAS d.m.v. het MAC adres het IP 192.168.1.50 te geven, deze nam hij wel aan, maar na een reboot van men router bleek deze vast te zitten in de opstart en heb ik manueel een hard reset moeten doen...
Nu heb ik als tussenoplossing een vast adres toegekend aan men NAS via DSM, maar gemakkelijkheidshalve zou ik dit in men BBOX3 willen doen...
Wat moet ik doen of doe ik verkeerd ?
Alvast bedankt voor de hulp!
Beantwoord
Instellen van een vast IP adres op BBOX3
Beste antwoord door Techno Turlinckx
Als je zeker wil zijn dat je een vast IP krijgt op je NAS, MOET je dit via de NAS doen. clients (computers e.d.) zijn dominant tegen een DHCP.
Zoals Elsa al aankaartte kan je inderdaad beter hem instellen in de range van 192.18.1.100. Ik heb de mijne zelf op .50 gezet en dit gaf soms conflicten.
Bekijk origineelZoals Elsa al aankaartte kan je inderdaad beter hem instellen in de range van 192.18.1.100. Ik heb de mijne zelf op .50 gezet en dit gaf soms conflicten.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.