Beantwoord

Ik krijg geen lijst opnames of planning meer (zondag 00.30) op beide decoders

  • 29 February 2016
  • 36 reacties
  • 1102 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik was naar een film aan het kijken en toen ik die stopte, rond 00.30 kreeg ik geen planninglijst of opnamelijst meer te zien op beide decoders. Internet en telefoon werken nog. Decoders ook bbox ook. Herstarten decoder helpt niet.
Is er ergens een panne op de DSlam dat PX TV op 01122 plat legt ? Ik heb alleen problemen met de EPG, gewoon naar zenders kijken lukt wel nog.
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 29 February 2016, 11:24

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Er is momenteel een algemene storing. Onze technische diensten zijn op de hoogte en werken aan het probleem. Dit is geen bijkomende bug van de NTE software, maar eerder een server probleem
https://twitter.com/proximus/status/704223789081563136

Groetjes,
Wim
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag zou er een algemeen probleem zijn wat betreft opnames op NTE decoders. Er zijn geen opnames meer zichtbaar in de PVR. Het zou iets te maken hebben met 29 februari…

Ze zijn aan het zoeken naar een oplossing. Het probleem zou zich sowieso morgen automatisch verhelpen.
Reputatie 5
Badge +1
Het zou iets te maken hebben met 29 februari… Het probleem zou zich sowieso morgen automatisch verhelpen.
Is dit 1 grap, of om te huilen?
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag zou er een algemeen probleem zijn wat betreft opnames op NTE decoders. Er zijn geen opnames meer zichtbaar in de PVR. Het zou iets te maken hebben met 29 februari…

Ze zijn aan het zoeken naar een oplossing. Het probleem zou zich sowieso morgen automatisch verhelpen.

Hopelijk noteren ze dan de oplossing zodat we binnen 4 jaar niet weer met hetzelfde probleem zitten.
Hoe zit dat eigenlijk bij de conculega's ? Hebben die ook dat probleem ?
PS. Ik zou graag zelf "het beste antwoord" willen selecteren, maar Samuel was me voor. 😠 Ik vind dat dat van Techno Turlinckx een beter antwoord is. Het heeft immers duidelijk te maken met de datum 29 februari, wat ik zelf ook al dacht om 00.30 uur vannacht, toen ik, na een opgenomen film bekeken te hebben, niet meer door de opnamelijst kon scrollen.

(edit Wim: bij deze beste antwoord gewijzigd ;-))
Reputatie 7
Badge +3
Neen, JST, als je geen verbinding hebt met de DS Lam (eindapparatuur in de centrale), dan kan je ook je opnames op de harde schijf niet bekijken.
Trouwens herinner je de millenniumbug, dat is ook zo iets dat in deze aard zit. Daar is Belgacom en Proximus toen goed voorbereidt, zonder kleerscheuren uit gekomen. Die 29/2 konden ze niet voorbereiden. Dat kon pas bekeken en opgelost worden toen het probleem zich al stelde.
Reputatie 7
Badge +3
Ben wat te rap geweest, maar wilde het niet te ingewikkeld maken voor JST. Ik bedoelde bepaalde delen van de DSLam, waar je opnames op staan. Voorbeeld: als je een abonnement hebt p vb. Scifi, dan kan je al je opnames van die zender bekijken. Zeg je je abonnement op, dan kan je die opnames niet meer bekijken. Ander voorbeeld: heb je een opname in HD opgenomen en zet je de HD uit, dan kan je die opname ook niet meer bekijken (channel no longer available). Zet je de HD terug op, dan is het probleem opgelost.:D
Reputatie 7
Badge +3
Dat zal bij de andere providers ook wel zo zijn. Geen actief abonnement, geen opname kunnen bekijken. Ik heb er geen ervaring mee, want ben altijd klant bij RTT/Belgacom/Proximus geweest.
Reputatie 7
Badge +3
Zelfde info als in de Morgen.
Reputatie 7
Badge +3
Voor mij is het probleem nu helemaal opgelost. Ik heb gisterenavond en nacht gezellig zitten ijken naar al mijn opgenomen programma's, zonder 1 probleem. Voor wie nog problemen zou hebben, misschien eens een restore doen van de decoder ?
Ik ben in ieder geval weer een tevreden klant en zeg nu zelf, wie maakt er nooit eens een fout ?

TOPIC MAG GESLOTEN WORDEN. ONDERWERP IS VOORBIJGESTREEFD;
Klopt gisteren ook meegemaakt al de opnames zijn weg en herstarten help niet.
Deze morgen nog altijd geen opnames te zien en decoder heropstart en nog altijd geen opnames te zien.

Straks voor de zoveelste keer bellen naar de helpdesk.
Reputatie 7
Badge +6
Hier idem dito: alle opnames, behalve de laatste (die er nu dubbel op staat) verdwenen en ook de hele planning riebedebie.
We are not amused. 😠
Marleen helpt het niet als je decoder en modem spanningsloos zet en na 20 sec eerst de modem opzet en wacht tot zijn dsl led continu blijft branden om dan de decoder pas terug onder spanning te zetten om hem te laten heropstarten of anders om hem te laten factory-resetten
Hebben deze nacht update gedaan met deze grote flater.

Toen ik de technische dienst wilde bellen speelde al bij PX een bandopname af met de boodschap betreffende de opnames. Bij PX kunnen ze niet zeggen als het vandaag opgelost geraakt moeten geduld hebben zegt die man.

Heb paar dagen geleden de vraag gesteld hoe testen jullie de software. https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/testen-jullie-de-software-nieuwe-looks-33933

Maar update uitbrengen dat gans België niet meer de opgenomen programma's kan bekijken dat is software uitbrengen in mijn ogen die niet getest is.
Ik stel toch niks abnormaal vast met mijn opname, blijkbaar kan ik toch opnemen, het zal ergens een panne zijn met bepaalde servers waarschijnlijk, maar daarom niet direct iets met de NTE software zal te maken hebben, enfin dat kan ik er precies toch uit concluderen.
Nu al maanden dat wij niets anders doen dan zagen en klagen over bug's en geraak maar niet in orde. Het kan wel bij jullie collega's daar horen wij nooit klachten over opnames.

Jullie moeten ZEER DRINGEND eens mensen ontslaan en de juiste mensen aanvaarden op de software testers 😞
Opnemen lukt mij ook Elsa maar probeer eens om opgenomen programma te bekijken

grtt
Reputatie 7
Badge +4
Beste ,

Er is momenteel een algemene storing, de betrokken diensten zijn op de hoogte en lossen dit zo snel mogelijk op.
TOF Wim voor de snelle reactie en met een antwoord waar de fout is, THX.
Ik dacht dat het een bug was en ik was verkeerd.
Dit is dan de zoveelste storing sinds ik enkele maanden mijn nieuwe decorder heb
Ik denk dat ik bij de volgende factuur ook een storing zal hebben
Het wordt tijd dat Proximus eens een compensatie geeft aan zijn klanten voor de ongemakken de laatste tijd
en als het niet beterd word ik een Telenetter
TOF Wim voor de snelle reactie en met een antwoord waar de fout is, THX.
Ik dacht dat het een bug was en ik was verkeerd.

Dus nog eens het bewijs dat het klopt wat ik altijd beweerd heb dat twitter het vlugst werkt.
https://twitter.com/ralphiliano/status/704238164915953664
Ik had zondagnamiddag al problemen en toen waren we nog geen 29feb
waarom alleen met NTE software en niet met deze op de V4 of loopt de klok daar een dag achteruit :-)))
Reputatie 7
Badge +6
We hebben er toch weer een mooi nieuw woord aan over gehouden: de schrikkelbug. Het lijkt wel de naam van een of andere dans. ;)

Oei, ik denk dat de lente bij mij toeslaat. 😳
Ik had zondagnamiddag al problemen en toen waren we nog geen 29feb
Dat kan je dan weer op twitter niet zien aangezien Prox Medewerkers dan op zondag niet antwoorden, en moet je dan op Facebook gaan kijken of er mensen dit probleem gemeld hebben gisteren (zondag)
Reputatie 7
Badge +6
Ook op ons Facebook account zijn er klachten over dit probleem, begrijpelijk.
Nogmaals mensen, onze engineering crew doet er alles aan om dit euvel zo spoedig mogelijk op te lossen!

https://twitter.com/proximus/status/704312868301361153

Groeten,
Wim

Reageer