Beantwoord

Ik krijg geen lijst opnames of planning meer (zondag 00.30) op beide decoders

  • 29 February 2016
  • 36 reacties
  • 1102 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik was naar een film aan het kijken en toen ik die stopte, rond 00.30 kreeg ik geen planninglijst of opnamelijst meer te zien op beide decoders. Internet en telefoon werken nog. Decoders ook bbox ook. Herstarten decoder helpt niet.
Is er ergens een panne op de DSlam dat PX TV op 01122 plat legt ? Ik heb alleen problemen met de EPG, gewoon naar zenders kijken lukt wel nog.
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 29 February 2016, 11:24

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat zal bij de andere providers ook wel zo zijn. Geen actief abonnement, geen opname kunnen bekijken. Ik heb er geen ervaring mee, want ben altijd klant bij RTT/Belgacom/Proximus geweest.
Badge +4
Artikel op HLN

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/2631794/2016/02/29/Schrikkeldag-stuurt-decoders-Proximus-TV-in-de-war.dhtml?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#link_time=1456761581
Reputatie 7
Badge +3
Zelfde info als in de Morgen.
Trouwens herinner je de millenniumbug, dat is ook zo iets dat in deze aard zit. Daar is Belgacom en Proximus toen goed voorbereidt, zonder kleerscheuren uit gekomen. Die 29/2 konden ze niet voorbereiden. Dat kon pas bekeken en opgelost worden toen het probleem zich al stelde.

Dit is gewoon een ECHT BELACHELIJK argument. Men wist niet vooraf dat 29 februari er ging aankomen? Kunnen ze dan zelfs geen kalender lezen bij de SW ontwikkeling van Proximus Digitale TV?

Ik begin te beseffen dat ze daar incompetent zijn, maar zoooooo incompetent.... neen. Ik denk dat dit antwoord eerder te maken heeft met (incomptent) ten alle prijze in in bescherming van een minderwaardig product.

P.S. ikzelf ben jaren bezig geweest met millennium projecten. Vanaf zo ongeveer 1998 of vroeger.... Een testje in een afgesloten omgeving met de datum op 29 feb 2016, dat kan al lang, heel lang (tenzij ze natuurlijk geen testomgeving hebben bij Proximus Digitale TV, wat dan weer een ander aspect van hun minderwaardigheid aangeeft).
Dat zal bij de andere providers ook wel zo zijn. Geen actief abonnement, geen opname kunnen bekijken. Ik heb er geen ervaring mee, want ben altijd klant bij RTT/Belgacom/Proximus geweest.

Dat heeft er toch niks mee te maken dat het totaal fout is... En bovendien is (waarschijnlijk) een foute veronderstelling: het staat me voor dat ik vrolijk nog alle opnames heb bekeken op mijn Telenet decoder, nadat ik de kabel al had uitgetrokken.
Ben wat te rap geweest, maar wilde het niet te ingewikkeld maken voor JST. Ik bedoelde bepaalde delen van de DSLam, waar je opnames op staan. Voorbeeld: als je een abonnement hebt p vb. Scifi, dan kan je al je opnames van die zender bekijken. Zeg je je abonnement op, dan kan je die opnames niet meer bekijken. Ander voorbeeld: heb je een opname in HD opgenomen en zet je de HD uit, dan kan je die opname ook niet meer bekijken (channel no longer available). Zet je de HD terug op, dan is het probleem opgelost.:D

Dit geeft alleen maar aan wat ik in een vorig antwoord reeds aangaf: PX heeft bij het ontwerp van zijn SW voorrang gegeven aan de controles die bepalen of je een opnames alsnog mag bekijken. Het geeft geen voorrang aan de eindgebruikersbeleving.

In het laatste geval zou je gewoon stellen: als je op het moment van de weergave de test niet kan doen (omdat het netwerk onbeschikbaar is) dan geef je de gebruiker het voordeel van de twijfel, en geef de de opname weer. Er is tenslotte (bij een goede design) al een test geweest bij opname (want dan was het netwerk beschikbaar anders kan je niet op de harde schijf opnemen).

Ook bij je voorbeeld van HD is PX in hetzelfde bedje ziek. Kan de decoder HD aan? Ja. Kan de TV HD aan? ja, waarom moet dat het inkomend signaal van die zender in HD beschikbaar zijn vooraleer je een opname in HD zal weergeven? Weer staat in deze redenering de eindgebruiker niet centraal. We haeln hier de ene na de andere fout tegen klantgericht ontwerpen naar boven!

Vanuit het standpunt van de eindgebruikersbeleving is Proximus Digitale TV dus van een minderwaardig ontwerp.

P.S. ik heb het steeds over opnames op de harde schijf van de set-top box! Dat opnames die op de server staan niet kunnen weerggeven worden als de server down is, tja... die zou niet down mogen zijn is het enige juiste antwoord.
Het is opgelost zeggen betreffende de opnames gisteren zeg PX.

Deze morgen heb ik mijn opnames gecontroleerd en inderdaad wat ik geprogrammeerd hebt zie ik staan in mijn lijst dus daar waar jullie van jullie woord.
Wat ik niet snap is dat ik nu ook opnames zie staan van reeksen die geprogrammeerd staan die ik nooit hebt geprogrammeerd. Heb deze morgen uur bezig geweest met te verwijderen van die ongevraagde series opnames , was verplicht om aflevering per aflevering te verwijderen.

En vanaf vandaag als ik op de toets radio druk blijf mijn scherm zwart zie niet meer op welke zender ik sta. wens veel geluk aan de mensen met de mini die kunnen nu in geheel niet meer zien op welke radio zender ze staan.

Ik ben het beu vandaag bellen naar Mobistar om te luisteren wanneer ze hun diensten aanbieden in mijn streek. Heb als klant genoeg geduld gehad met PX. Meer dan 30 jaar klant bij PX en hopelijk leef ik nog 20 jaar bij andere aanbieder
Pas op die zien mss niet goed meer maar die horen wel nog goed 🆒

veel geluk aan de mensen met de mini die kunnen nu in geheel niet meer zien op welke radio zender ze staan
🙂 je hoor wel op welke zender je staat na 5 minuten Elsa :-)

Als ik nu ga op twitter en Facebook zonder account daar te hebben en op bv. userbase en hier op het forum lees ik maar een ding dat iedereen de nieuwe look minderwaardig vind en zeer ongebruikvriendelijk is.

Komaan zeg nu al maanden bezig betreffende de opnames bij PX en het geraakt maar niet opgelost. Mooiste voorbeeld is bij Telenet of andere aanbieders horen daar nooit klachten over betreffende opnames . Daar lukt het wel bij PX niet
Ieder firma denk enkel aan winst simpel. De bazen willen jaarlijks winst en geen klachten van de klanten dan is het een Win/Win situatie voor beide partijen.

Er moeten dringend ontslagen vallen bij PX bij de mensen die de software en de look ontwerpen en vers bloed aanvoeren, komaan PX horen nooit klachten bij jullie collega's betreffende opnames.

En bij jullie duurt het nu al maanden en het geraakt maar niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +3
Voor mij is het probleem nu helemaal opgelost. Ik heb gisterenavond en nacht gezellig zitten ijken naar al mijn opgenomen programma's, zonder 1 probleem. Voor wie nog problemen zou hebben, misschien eens een restore doen van de decoder ?
Ik ben in ieder geval weer een tevreden klant en zeg nu zelf, wie maakt er nooit eens een fout ?

TOPIC MAG GESLOTEN WORDEN. ONDERWERP IS VOORBIJGESTREEFD;

Reageer