Beantwoord

Hoe proximus klant worden als je enkel kabel van telenet hebt???

  • 7 March 2016
  • 5 reacties
  • 46132 Bekeken

Beste,

Wij hebben vorig jaar gebouwd en hebben toen enkel de kabel van telenet binnen gelegd.
Wat moet ik doen om toch van Proximus tv en internet te kunnen genieten?
De dame van de klantendienst zei om naar een doe het zelf zaak te gaan en een kabel door de aansluitbocht te trekken tot aan de rooilijn (8m), proximus doet de rest zei ze.
Kan proximus die kabel zelf niet trekken(mits betaling)???
En moet er aan de huidige binneninstallatie ook nog iets veranderd worden? Ik heb naast mijn tv 2 ethernet toegangen en de kabel komt er ook toe.
icon

Beste antwoord door KoenN 9 March 2016, 15:17

Bekijk origineel

5 reacties

FYI: Kijk alvast ook eens op de proximus site aansluiting
een de Proximus koperparen binnen komen op de intro bv in de garage, waar je bbox3/modem/router kan aangesloten worden en vandaaruit kan je met draadloze oplossingen verder werken om je decoders met signaal te voeden vanuit de bbox3/modem/router
Voor een overzicht van toestellen , ook draadloze oplossingen) kan je hier eens op de proximus site een kijk nemen
-> http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv.html
verder ter info:
dit is wat hier vroeger nog gepost geweest is:

Wat je zelf kan voorzien:

Zorg ervoor dat het mogelijk is om de proximus-kabel vanaf de rooilijn
tot aan de plaats waar de aansluiting moet komen, te plaatsen
– ofwel met een aanwezige trekdraad door een bestaande wachtbuis
- ofwel door plaatsing in een open sleuf (60 cm diep).

Voorzie een houten montageplaat van minimaal 50 x 50 cm
voor het plaatsen van het aansluitpunt, in een goed bereikbare ruimte
vlakbij de plaats vanwaar de aansluitbuizen naar de andere kamers vertrekken.
In de onmiddellijke omgeving moeten zich ook twee stopcontacten 230 V bevinden.

NB: Normaal gezien ligt de buis niet beschermd in de grond, ook niet met afdekschaaltjes.
Mogelijk wel in een buis aan de invoer bij het huis zelf, omdat dit gemakkelijker is bij aansluiting.
Dan kloppen ze die buis gewoon door de muur.
Dus kan je gewoon een lege regenbuis langs de huidige kabel leggen.
Je kan de huidige kabel immers niet doorknippen.
Tip: Neem dan een foto, dan weet je juist waar die buis ligt.
Als er dan nieuwe kabel moet getrokken worden, gebruiken ze de buis en knippen de oude kabel gewoon weg.
Normaal moet de kabel op 70cm diep liggen en 50cm van de electriciteitskabel, om interferentie/storingen te voorkomen.
Je mag zelf niet aan de invoerkabel werken, dat is het gedeelte waar Proximus voor instaat.

Reputatie 7
Badge +4
Dag Opelman,

Zoals Elsa reeds vermeld heeft kan je via de link alle info vinden op onze website.

Wat vooral moet voorzien zijn is dat de wachtbuis vanaf de rooilijn tot aan de woning open ligt.

Ook best met een buis en trekdraad om de kabel te trekken.

Indien wij de graafwerken op het privégedeelte moeten uitvoeren is dit extra te betalen.

Met vriendelijke groeten

KoenN
Beste Koen,

Ik heb inderdaad enkele wachtbuizen die tot aan de rooilijn lopen, maar daar zit water, gas, elektriciteit en telenet in. Voor de rest zijn er geen meer vrij.

Mag jullie kabel mee in een andere wachtbuis? Of gaat dit storing geven?

Opmerkelijk is dat de proximus winkel EN de klantendienst per telefoon zeggen dat ik een kabel moet gaan kopen in een brico of zo en zelf trekken, dat proximus niet op privé terrein werkt. Enkel na telefonisch contact met technische dienst zeiden ze dat jullie dit ook doen voor 90€. Maar dat plannen moeten opgevraagd worden van de gemeente en dat dit 3 weken kan duren.

2de punt dat ik opmerkelijk vind, jullie zeggen dat het mogelijk is in mijn straat, maar mijn elektricien heeft gebeld met jullie dienst en die zei dat het niet mogelijk is voorlopig.

Door dit heb ik schrik om over te stappen, om enerzijds slecht beeld of slecht signaal internet te hebben. Of gewoon als jullie de telenet diensten stoppen dat ik totaal niets meer zou hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Het is altijd het beste om de kabel via een aparte buis binnen te leggen. Dit om eventuele problemen te voorkomen in de toekomst.

Het binnenleggen van de kabel doet Proximus, het is enkel als wij de graafwerken moeten doen op het privégedeelte dat er extra kosten bijkomen.

Indien je geen aansluiting van producten of diensten neemt kost de vooraanleg 90 EUR anders zijn deze inbegrepen met de aanvraag.

Als je mij een contactnr geeft laat ik je de bevoegde dienst contacteren voor alle info en ook de controle op de beschikbaarheid.

Je kan dit via onderstaande link doorsturen naar het Proximus Team

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,

Koen
Beste Koen,

Ik heb alles doorgegeven via de link.

Mvg

Reageer