HD zenders

  • 15 June 2011
  • 6 reacties
  • 1336 Bekeken

Ik krijg de Franse HD zenders logisch voor Wallonië.

Wanneer krijg ik de Nederlandse HD zenders toch logisch voor Vlaanderen ?

6 reacties

Hier vindt je de link naar de lijst met de zenders voor onderander vlaanderen https:///posts/5915e45919#zenders" target="_blank

BGC-TV Beschikbaarheid & Aaansluitmogelijkheden
Voor wat meer duidelijkheid omtrent de beschikbaarheidstest kijk misschien eerst http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" target="_blank
Ik bedoel natuurlijk wanneer zijn de hollandse zenders die toch al lang in HD uitzenden beschikbaar in HD voor vlaanderen.
ivm Nederland 1 2 3 HD heb ik onderstaande eens zien staan

Geplaatst op 25 juli 2009
De HD-versies van Nederland 1, 2 en 3 zullen mogelijk niet via Telenet Digital TV en Belgacom TV beschikbaar komen. Dat meldt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Dit komt vanwege de auteursrechten. “De maatregel is om auteursrechtelijke redenen genomen. Wij hebben van de meeste sport en buitenlandse series alleen de rechten voor Nederland.”, zegt Merijn Werkhoven van de NPO.


ik vind dit nogal bizar omdat het hier toch een publieke omroep betreft, of zijn die HD uitzendrechten speciaal? in elk geval zitten die zenders wél bij TVV

en anderzijds heb ik ook onderstaande reactie gevonden:

Bram Vandeputte 04 | 08 | 2009
Beste, Zal het in de toekomst mogelijk zijn om ook in België te genieten van de Nederlandse Publieke Omroepen in HD? Nu wordt enkel bij TV Vlaanderen Nederland 1 HD aangeboden. Maar zullen Telenet en Belgacom ook deze zender aanbieden? Dank bij voorbaat, Bram

Redactie Publiekeomroep.nl 06 | 08 | 2009
@Bram: Het is niet aan ons om te bepalen of en wanneer kabelaars de HD-kanalen van de publieke omroep aan hun pakket zullen toevoegen. Zowel in Nederland als in België ligt die keuze bij de kabelaars zelf. Of er bij Telenet en Belgacom plannen zijn om de publieke HD-kanalen in de nabije toekomst aan te bieden kunnen wij daarom simpelweg niet weten. Om antwoord op uw vraag te krijgen kunt u het beste contact opnemen met de kabelaars zelf.

dus dat zijn twee tegenstrijdige berichten

mvg
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb ook eens een soortgelijk antwoord gekregen van de NPO, het kan dus wel maar er moet extra voor betaald worden hebben ze mij geschreven. Ik heb dit toen ook op dit forum gepost.
Auteursrechten? Is de programmatie op Nederland 1/2/3 HD anders dan op SD?

Dat kan natuurlijk, kijk maar naar de BBC of Discovery, maar van NL zou het mij toch verbazen.

Volgens mij is het puur een kwestie van $$$ (of €€€, zoals je wilt).
Waarom dan wel bij TV-vlaanderen in hun basic plus pakket ?

Reageer