Geluid Decoder

  • 28 April 2011
  • 5 reacties
  • 996 Bekeken

Wij hebben thuis 3 tv's aangesloten op belgacomtv.

De decoder op onze slaapkamer maakt constant een geluid precies of hij is aan het opstarten of updaten ofzo,

zelfs als hij niet aanstaat, is dit normaal ?

5 reacties

Reputatie 2
Badge
Het is blijkbaar "normaal". Ik vind het ook vervelend maar gelukkig staat mijn decoder niet in mijn slaapkamer.
Het is ganz zeker niet normaal, dat een ontvanger meer of minder is 24/24 ingeschakelt, de harde schijf draait constant en het apparaat verbruikt stroom, zelfs wanneer deze niet gebruikt. Maar met BGC-TV is het "normaal".
@ Drielander,

Met ingeschakeld bedoel ik dat we hem wel afzetten met de powerknop (dus eigenlijk standby)

maar alles blijft wel aangekoppeld natuurlijk !!
de harde schijf draait normaal gezien niet altijd, als die in standby staat.
WEL zal die af en toe op starten om "updates" binnen te krijgen enzo.

Mocht dit te vervelend zijn, dan kan je -met de nieuwe software- nu gemakkelijker uw decoder gewoon volledig afzetten (geen power meer geven), en dan start deze opnieuw in 3 minuutjes. Dan zal je helemaal niks meer horen..
Reputatie 2
Badge
Van tijd tot tijd hoor ik de decoder opstarten en waarschijnlijk een update binnenhalen, dit is best aanvaardbaar. Wat vervelend is is dat in standby de harde schijf van decoder nog geluid maakt. Ik kan het zoemen nog verdragen in mijn woonkamer maar zou het niet willen in mijn slaapkamer. Helemaal afzetten is inderdaad een optie nu het herstarten "maar" 3 minuten is.

Reageer