Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding met DNS server


Mijn vaste pc stond vroeger met telenet in verbinding met powerlines, nu lukt dit niet meer, de powerlines zijn gesynced en op mijn netwerkstatus staat er verbonden, maar als ik mijn browser open komt er een scherm dat ik geen verbinding heb met. De DNS server. Wat kan ik hieraan doen of hoe kan dit opgelost worden?

Beste antwoord door Wilin

Die error geeft in principe aan dat er wel verbinding is, maar dat de dns server niet bereikbaar is. Heb je ooit de dns server van telenet handmatig ingesteld op je PC?

Indien niet, herstart inderdaad eens de volledige keten zodat de DHCP van de modem zijn werk kan doen.
Zet alles eerst uit, dan startop modem, PLC, PC terug op (in die volgorde) zie ook hieronder.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 167 reacties
  • 5 januari 2017
Dag Bluelce,

Op dit moment is er een algemeen probleem in jouw regio. Het is mogelijk dat je hier bij bent betrokken.

Mvg,Robrecht

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 5 januari 2017
Is het dan normaal dat ik op TV en via wifi geen problemen heb met verbinding?

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 167 reacties
  • 5 januari 2017
Ons algemeen probleem is op dit moment opgelost. Kan je nog is kijken of het nu in orde is ? Zijn je PLC's van telenet nog met elkaar verbonden ? Mvg,Robrecht

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 5 januari 2017
Het is nog steeds hetzelfde, ik heb de powerlines gereset en opnieuw gesynced maar geen verandering. In bijlage een foto vanblijn scherm

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 471 reacties
  • 5 januari 2017
Op uw foto de onderstaande optie, windows netwerkcontrole eens laten lopen ?

Martin
  • 34060 reacties
  • 5 januari 2017
netwerk adapter eens disabelen en terug enabelen.

bijgewerkt:
zal misschien ook vanzelf gebeuren als je RedsFan zijn methode uitvoert.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 5 januari 2017
Heb ik allemaal gedaan en ik krijg dan een melding dat het een DNS probleem is en dat ik mijn provider moet contacteren.

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 471 reacties
  • 5 januari 2017
Je kan ook nog eens proberen de DNS cache te ledigen, Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.

http://nl.wikihow.com/De-DNS-cache-leegmaken

Als dit niet meteen helpt vermoed ik dat die PLC's van telenet er voor iets tussen zit.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 5 januari 2017
Werkt ook niet, ik zal morgen eens andere powerlines pribeten, ik heb nog een setje liggen dat niey van telenet afkomstig is. Alvast bedankt en hopelijk is het dan opgelost. Mss tot later

Martin
  • 34060 reacties
  • 5 januari 2017
En de b-box eens herstarten/resetten zou misschien ook nog een oplossing kunnen zijn, maar als het wel werkt als je direct verbonden bent met de b-box (zonder plc's) heeft herstarten/resetten geen zin.
dns server controleren

Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 35 reacties
  • Antwoord
  • 6 januari 2017
Die error geeft in principe aan dat er wel verbinding is, maar dat de dns server niet bereikbaar is. Heb je ooit de dns server van telenet handmatig ingesteld op je PC?

Indien niet, herstart inderdaad eens de volledige keten zodat de DHCP van de modem zijn werk kan doen.
Zet alles eerst uit, dan startop modem, PLC, PC terug op (in die volgorde) zie ook hieronder.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 januari 2017
Ik heb er geen gedacht van als ik dat ooit handmatig heb aangepast bij telenet, waar doe je dat en hoe moet deze dan juist ingesteld zijn?

Martin
  • 34060 reacties
  • 6 januari 2017
Je kan ook eens als test de dns op je pc zelf instellen op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 om te zien of het dan lukt.
zie hier
zie ook dns instellen

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1004 reacties
  • 6 januari 2017
Het eenvoudigste is om eens met een andere browser te testen, lukt het wel om op internet te gaan als je met de smartphone op de wifi bent verbonden, of als je de pc rechtstreeks aansluit op de modem?

Met vriendelijke groeten,

Samuel

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 januari 2017
Probleem opgelost 😃,
alvast bedankt aan iedereen voor jullie bijdrage.
Ik heb mijn DNS opnieuw manueel ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en nu werkt het.

Grtz,
Johnny