Geen TV meer na stroomonderbreking

  • 27 October 2015
  • 37 reacties
  • 3159 Bekeken

Gisteren na een korte stroomonderbreking geen TV meer. De 2 decoders geven de melding 'Start Sofware', maar blijven precies in een lus hangen. Eén decoder hard gereset, met nu melding op TV dat ik geen netwerk heb (Acquire IP, ...).


Internet wifiverbinding nog wel aanwezig.

37 reacties

Dus wat nu al zeker is, is dat het niet aan je ruckussen ligt.


Mss toch nog eens een factory reset van je bbox3 doen terwijl je nu toch met bbox3 verbonden bent met een utp kabel.


Heb je nu een bbox3 van technicolor of één van sagem zie mijn vraag, door te surfen naar => hier


Ik denk dat de kans groot wortdt dat je decoder defect is best ook eens naar Technische dienst 0800 22 800 bellen (7/7 tot 24u) om te zien of ze iets vaststellen op je decoder terwijl je hem aangesloten laat met de utp kabel
Aan uw uitleg te merken heb ik een Technicolor. Heb via 0800 95055 firmware laten pushen, maar probleem blijft op die ene decoder. Ik vermoed ook dat de decoder defect is. Vanavond eens 0800 22 800 proberen te bellen.
Dat zal inderdaad het best zijn van deze eens te laten omruilen, want dat het aan de bbox3/T bug lag, was al heel klein, gezien dat de andere decoder het wel doet en je bent ondertussen ook al zeker dat het de ruckussen er voor niks tussen zitten.
Gisterenavond contact gehad met 0800 22 800. Na uitleg en wat testen een omruilcode gekregen voor nieuwe decoder. Hopelijk vanavond terug TV. Ik laat nog iets weten.
Welke decoder is het die je gaat omruilen, een V4 of V5 (zie foto's van decodertypes, klik hier ==> decoder types )


Waarschijnlijk ga je een V5 krijgen als die nog in stock is en anders zal het een V5-compact worden !


Kan je eens vragen in de Proximus shop of je de V5 en de v5-compact nog kunt aankopen,

want op de site van Proximus staat er blijkbaar geen prijs en geen bestelknop meer om die aan te kopen

en zou het kunnen dat de decoder alleen nog maar te huren valt.

PS: Als ik het niet verkeerd voor heb is dit bij TN ook niet mogelijk om die aan te kopen.
Op de foto's te zien had ik zo'n v4-model. Weet niet wat ik ga hebben straks, want normaal passeert mijn vrouw nu langs de winkel (of is al gepasseerd).


UPDATE: even naar huis gebeld om te vragen wat er op staat. Mijn vrouw leest wat er op de doos staat: 'Ethernet, HDMI, RJ45 enz...'. Dus ik ben ook nog in het ongewisse door deze 'deskundige' uitleg ;-))
Einde topic in zicht. Nieuwe decoder meegekregen. Een v5, en niet echt ne mini denk ik, maar wel compacter dan de v4.


Aangesloten volgens handleiding, en bij start software een error 5... Volgens mededeling op TV-scherm moest ik decoder uitschakelen en terug aanzetten. En zie !!! Wij kijken terug TV !


Merci aan de forummers, 't was (achteraf gezien) een boeiende zoektocht.
Einde goed alles goed en nog een decoder van de laatste versie ja
Idd Elsa, maar met de nieuwe software blijkbaar er op geïnstalleerd. Is toch even wennen dat men bij 't opstarten altijd via een scherm moet passeren met o.a. 'Shop'. Hoop dat de kinderen hier niet te veel gebruik van maken achter mijn rug. Tenzij men dit scherm kan disablen. Ga nog even op zoek.
Daar heb ik ook nog niet achter gezocht of je dit kan dissablen, ik heb ook nog niks besteld via de schop, maar ik denk datje paswoord dan moet invullen en dit paswoord zou je kunnen aanpassen zodat de kinderen deze niet kennen, maar ik zou het ook allemaal eerst eens moeten uitvissen.
Ter info:



Ga naar instellingen kinderslot.

Om de toegang tot een deel van het aanbod te beperken werd

een aantal standaardinstellingen voorgeprogrammeerd.

Je kunt de instellingen op ieder ogenblik activeren, deactiveren of aan je voorkeur aan Pass'en.

Om wijzigingen te valideren en om toegang te krijgen tot het

geblokkeerde aanbod moet je een kinderslotpincode invoeren.


De kinderslotpincode is standaard 1234 (tenzij je die al heeft gewijzigd).


Er bestaan twee pincodes:

een kinderslotpincode en een pincode voor de aankopen.

Standaard zijn beide pincodes 1234.

Ga om ze te wijzigen of te desactiveren naar systeem veiligheid en privéleven pincodes instellen.




Oeps, ik ben mijn pincode kwijt…

Geen nood! Neem je klantnummer erbij (dat vindt je op je laatste factuur of op de bevestigingsbrief) en bel ons gratis op het

nummer 0800 22 800. Wij stellen je pincode opnieuw in op de standaardpincode.

Uiteraard kunt je die later weer wijzigen.

Reageer