Geen TV meer na stroomonderbreking

  • 27 October 2015
  • 37 reacties
  • 3159 Bekeken

Gisteren na een korte stroomonderbreking geen TV meer. De 2 decoders geven de melding 'Start Sofware', maar blijven precies in een lus hangen. Eén decoder hard gereset, met nu melding op TV dat ik geen netwerk heb (Acquire IP, ...).


Internet wifiverbinding nog wel aanwezig.

37 reacties

Eerst een link die je beschrijft wat je kunt doen : procedure bijdecoder problemen

daar staat ook de uitleg wat je soms voor hebt bij stroomonderbreking : TV werkt niet heb het hier onder ook gezet onder 'FYI:'


Is het een bbox3 die je hebt, probeer dan eerst een factoryreset te doen van je bbox.


Best eerst de decoders zonder spanning zetten vooraleer je een factoryreset doet van de bbox en als de bbox volledig opgestart is

(als dsl lampje continu brandt)



NB: Als na 10 min het lampje van internet niet blauw brand, bel dan naar 0800 95 055.

Volg de stappen, geef uw lijnnr in en dan wordt er een config gestuurd.

(door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox.



dan pas beginnen met één decoder op te starten en als die volledig opgestart is

dan pas de volgende decoder.


FYI:



http://forum.proximus.be/posts/001ecf5215" rel="nofollow" target="_blank


Heb je sync en werkt uw internet, maar je tv wil niet werken.

Dan heb je waarschijnlijk een BBOX3 van technicolor.

Technicolor kan je herkennen aan :

wireless key formaat bv: 1234ABCD

Is het formaat daarentegen bv: 1A2b3cD5A6se

Tijdelijke oplossing:

Factory reset van uw modem :

Achteraan op de modem is een rood pinnetje waar reset bij staat.

Druk ca20 seconden op deze knop, deze zal herstarten.

Modem configureerd normaal automatisch.

Als na 10 min het lampje van internet niet blauw brand, bel dan naar 0800 95 055.

Volg de stappen, geef uw lijnnr in en dan wordt er een config gestuurd.

(door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox.

Het probleem is gekend bij Proximus en wordt onderzocht.

Er staat ook een firmware update op het programma maar het is

nog niet bekend wanneer deze wordt uitgevoerd. Geen TV.

de linken (aangeduid in 't rood) om deze factory resets uit te voeren vind je hier ==>> procedure bij decoder problemen


(daar staat ook als je draadloze oplossingen hebt hoe je ze kunt resetten.)
Inderdaad Bbox3 die ik heb. Zal vanavond thuis eens een poging ondernemen. Decoders ontvangen via Ruckus (draadloos dus).
Info: Wifi-Bridge Resetten

Druk op de power-knop aan de achterkant van de Wifi Bridge

om die uit te zetten, druk er nogmaals op om die terug op te zetten.

Doe dit voor elke Wifi-Bridge.
brand het powerlampje op alle ruckussen?




Zo niet, dan in deze defect.
dat beide ruckussen zouden defect zijn, zou wel straf zijn natuurlijk!


zie ook: ▬► betekenis lampjes ruckus
Elsa,


Als de zender ( wit deksel ) defect is, Dan is het R.I.P. Voor heel de setup wetende de ruckussen niet meer gecommercialiseerd worden.


Moest dit het geval zijn dat een ruckus defect is dan ga je beter naar een proximus center voor de omruiling van de apparaten.


Als dit via tech gebeurd is dat een forf. herstel van 85 eur + de aankoop van 2 wifi bridgen (2x 50 eur)


Via de winkel betaal je gewoon de prijs van de bridgen., Via de webshop heb je een pakket met 2 bridgen voor 80 eur. Ik weet niet of ze deze paketjes in de winkel hebben van PX.


Moesten je ruckussen nog onder garantie zijn ( aankoopbewijs meenemen ! ) dan kan dit zelfs gratis omgeruild worden maar dan moet je naar 080022800 bellen voor een omruilingnummer voor de teleboetiek.
Sorry Davy,


Je hebt inderdaad 100% gelijk ik, zat verkeerd te redeneren en dacht alleen aan ontvanger ruckussen zoals bij wifi-bridges.

Als zijn ruckus zender kapot is zal hij inderdaad met twee wifi-bridges moeten werken.
Mmm... Effe doorgevoerd wat Elsa voorstelde. Modem Bbox3 'hard reset' met de reset-knop. Decoder boven waar ik weinig aan gedaan heb, dus geen hard-reset met de toetsencombinatie 'back - ok - menu', mooi heropgestart en TV boven doet het perfect.


Decoder beneden die ik wel een 'hard-reset' heb gedaan gisteren, begint mooi aan downloaden, en writen van de software. Daarna bij 'Starten software' blijkt de ethernetverbinding na enkele minuten te verdwijnen (oranje en groen led achteraan de decoder vallen weg).Is dit normaal in het opstartproces van volledig 'hard-geresetted decoder' ? Staat nu al een uurtje te draaien 'Software starten'...
branden de lichtjes normaal op de ruckus beneden ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenislampjesruckus" rel="nofollow
De leds op de Ruckus-zender of -ontvanger geven u de status van de voeding,

de aansluiting via de ethernetkabel, de verbinding met een ander Ruckus-toestel en de kwaliteit van het draadloze signaal.


Hier volgt een overzicht van de verschillende verklikkerlampjes:



Voeding Verklikkerlampje voor de voeding (Power)


  • Lampje aan: de Ruckus[/i] staat aan.
  • Lampje uit: de Ruckus[/i] staat af. Controleer of de voedingskabel op het stoontact is aangesloten.
    [/list]
    Aansluiting via ethernetkabel Verklikkerlampje voor aansluiting via ethernetkabel (WAN Connectivity)


    • Lampje aan: de Ruckus[/i] is via de ethernetkabel aangesloten.
    • Lampje uit: de Ruckus[/i] is niet aangesloten via de ethernetkabel. Controleer of de grijze ethernetkabel is aangesloten.
      [/list]
      Draadloze verbinding tussen de Ruckus-zender en de Ruckus-ontvanger Verklikkerlampje voor de verbinding tussen de zender en de ontvanger (Wireless Device Association)


      • Lampje blijft aan: de wifi-poort werd geïnitialiseerd en is actief. De zender is draadloos met de ontvanger verbonden.
      • Lampje knippert: de wifi-poort werd geïnitialiseerd en is actief. De zender is draadloos met de ontvanger verbonden en er vindt momenteel datatransmissie plaats (hoe sneller het knippert, hoe sneller de datatransmissie).
        [/list]
        Kwaliteit van het draadloze signaal Verklikkerlampje voor de kwaliteit van het draadloze signaal (Air Quality)


        • Lampje blijft branden: het draadloze signaal is uitstekend en de videostreaming zal van goede kwaliteit zijn.
        • Lampje knippert regelmatig (aan gedurende 0,25 seconden en daarna even lang uit): het draadloze signaal is aanvaardbaar en de videostreaming zal van wisselende kwaliteit zijn.
        • Lampje knippert onregelmatig (aan gedurende 0,03 seconden en daarna 1 seconde uit): het draadloze signaal is slecht en videostreaming zal onmogelijk zijn.
          [/list]
eventueel proberen de ruckus benedsen te heropstarten door zijn voeding even weg te nemen


en als dit ook niet helpt de ruckus eventeel eens resetten


Als je een lange utp kabel moest liggen hebben (mag 100 m lang zijn 😉 dan zou je even de decoder beneden rechtstreeks met de modem kunnen verbinden, om te zien of het dan wel werkt



Hoe kunt uw Ruckus heropstarten?


  1. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 1ste Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-zender, naast de modem) en sluit hem opnieuw aan.
  2. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 2de Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-ontvanger, naast de decoder) en sluit hem opnieuw aan.
  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Hoe kunt uw Ruckus resetten?


  1. Druk met de punt van een balpen gedurende 10 seconden op de knop die zich helemaal rechts op de achterzijde van een van beide apparaten bevindt.
  2. Doe hetzelfde op het 2de apparaat.
  3. Breng vervolgens om het even welk van beide apparaten met zijn elektrische kabel (zwarte kabel) in de nabijheid van het andere apparaat.
  4. Ontkoppel de (zwarte) elektrische kabels op de achterzijde van beide apparaten.
  5. Verbind de beide Ruckus-apparaten onderling met behulp van een (witte) netwerkkabel.
  6. Koppel de elektrische kabel van de Ruckus-zender opnieuw aan. De Ruckus-zender heeft een wit deksel terwijl de Ruckus-ontvanger een orange deksel heeft. Ruckus-zender (links, model: Access Point AF2821) en Ruckus-ontvanger (rechts, model: Adapter VF2121)
  7. Koppel nu de elektrische kabel van de Ruckus-ontvanger opnieuw aan.
  8. Wacht gedurende 2 minuten tot de 4 lampjes van de Ruckus-ontvanger groen branden (Wat betekenen de controlelampjes op uw Ruckus?). Als dat niet het geval is, herbegint u bij stap 4 (d.w.z. ontkoppel de elektrische kabels).
  9. Zodra deze lampjes branden, koppelt u de Ruckus-apparaten opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aan (vergis u niet wat de volgorde betreft: de zender bij de modem en de ontvanger bij de decoder).
  10. Indien u over een 3de Ruckus beschikt moet u nog het volgende doen: [list=1]
  11. Druk gedurende 10 seconden op de kleine knop achteraan op het 3de Ruckus-apparaat (alleen op dit 3de apparaat!).
  12. Plaats dit Ruckus-apparaat nabij de Ruckus-zender.
  13. Ontkoppel de (zwarte) elektrische kabels van beide apparaten.
  14. Verbind de beide Ruckus-apparaten onderling met behulp van een (witte) netwerkkabel.
  15. Koppel de (zwarte) elektrische kabel van de Ruckus-zender opnieuw aan.
  16. Koppel nu de (zwarte) elektrische kabel van het 3de Ruckus-apparaat aan.
  17. Wacht tot de 4 lampjes van het 3de Ruckus-apparaat allemaal branden (dit kan tot 2 minuten duren).
  18. Zodra deze lampjes branden, koppelt u de Ruckus-apparaten opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aan (de zender bij de modem en de ontvangers bij de decoder).

[/list]
Alle lampjes geven normale groene kleur. ' t Zijn de ledjes aan de utp-aansluiting die weggevallen zijn.
Reputatie 7
Badge +1
werkt de b-box3 niet simpeler met een Wifibridge? Daar is toch al een Wifibridgezender ingebouwd?
't is ook niet zeker dat het aan zijn ruckussen ligt, want eigenlijk is een ruckus ook een wifibridge.


Johny,


Ik weet niet of je het ziet zitten maar je zou je decoder beneden kunnen even boven zetten en de kabels die nu op de decoder boven zitten gewoon op de andere van beneden dan steken zo zou je al weten of het aan je decoder zelf ligt.


NB: of eventueel toch eerst even de ruckus aan je decoder beneden eens zonder spanning zetten en terug op zetten !
Ik heb altijd een lange utp kabel bij als ik iemand de uit de nood moet helpen bij dergelijke problemen, zodat de foutdiagnose simpel blijft, bbox direct verbonden met decoder.
Reputatie 5
Badge +3
Heb dit onlangs ook voorhad na een stroomonderbreking, 2 uren zonder TV gezeten, uiteindelijk is alles vanzelf terug opgestart, heb alles gereset, zonder resultaat. Zou te maken hebben met een bug in de bbox3 van technicolor.


Bug in BBOX 3 Technicolor ( tv wil niet werken )


mvg
Reputatie 5
Badge +3
GEEN TV








Heb enkele posten hierboven het daarom ook vermeld maar zijn eerste decoder is na de nodige harde reset hiervoor, in orde gekomen en de tweed niet .


Indien Johny het dan toch nog eens moet herhalen, zet ik het dan nogmaals hier:



Bug in BBOX 3 van Technicolor ( tv wil niet werken )


Heb je sync en werkt uw internet, maar je tv wil niet werken.

Dan heb je waarschijnlijk een BBOX3 van technicolor.

Technicolor kan je herkennen aan :

wireless key formaat bv: 1234ABCD

Is het formaat daarentegen bv: 1A2b3cD5A6se

Tijdelijke oplossing:

Factory reset van uw modem :

Achteraan op de modem is een rood pinnetje waar reset bij staat.

Druk ca20 seconden op deze knop, deze zal herstarten.

Modem configureerd normaal automatisch.

Als na 10 min het lampje van internet niet blauw brand, bel dan naar 0800 95 055.

Volg de stappen, geef uw lijnnr in en dan wordt er een config gestuurd.

(door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox.

Het probleem is gekend bij Proximus en wordt onderzocht.

Er staat ook een firmware update op het programma maar het is

nog niet bekend wanneer deze wordt uitgevoerd.

Decoder die opgekomen is, is degene die enkel zonder stroom gezet is om te heropstarten. De decoder die de harde reset heeft gehad blijft 'hangen'. Achteraan deze decoder zie ik een oranje en groen ledje flikkeren tijdens downloaden en writen van de software, dus ik zou denken dat er dan toch connectie is. Tijdens 'starten software' vallen die ledjes achteraan de decoder uit.


Vanavond al eens rechtstreeks connecteren met lange netwerkkabel om te testen.
Johny, dat is een heel goed idee ;)


heb je eigenlijk wel een bbox3 van Technicolor die van Sagem ziet er zo uit




en de vier gele ethernetpoorten staan gescheiden twee aan twee en bij de bbox3 van Technicolor staan de alle vier mooi naast elkaar.

Als je ene van Sagem moest hebben dan moet je al aan die bug niet meer denken, want anders wordt het opsporen alleen maar ingewikkelder ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ruckus is inderdaad een Wifibridge, ik heb er nog 2 liggen die nog perfect werken, maar heb nu een PLC-verbinding, die geen problemen heeft. Wat ik wilde zeggen is, dat je met een b-box3 een Wifibridge ontvanger kunt uitsparen en deze ook nog eens op het 5 Ghz-net werkt.
Wel spijtig dat je geen defecte ruckus door een nieuwe wifibridge kunt vervangen.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, maar dat is bijna nooit 'merkoverschrijdend'.
O.K. de probleemdecoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel. Hard reset gedaan met toetsencombinatie.


Download saftware, checked software, write software (nog altijd ethernetconnectie), krijgt een IP-adres 192.168.1.65, maar dan 'launch dir' en de ethernetverbinding valt weg.


Daarna 'Start Softw', maar noppes...

Reageer