Geen TV meer na stroomonderbreking

  • 27 October 2015
  • 37 reacties
  • 3163 Bekeken

Gisteren na een korte stroomonderbreking geen TV meer. De 2 decoders geven de melding 'Start Sofware', maar blijven precies in een lus hangen. Eén decoder hard gereset, met nu melding op TV dat ik geen netwerk heb (Acquire IP, ...).


Internet wifiverbinding nog wel aanwezig.

37 reacties


Er bestaan twee pincodes:

een kinderslotpincode en een pincode voor de aankopen.

Standaard zijn beide pincodes 1234.

Ga om ze te wijzigen of te desactiveren naar systeem veiligheid en privéleven pincodes instellen.




Oeps, ik ben mijn pincode kwijt…

Geen nood! Neem je klantnummer erbij (dat vindt je op je laatste factuur of op de bevestigingsbrief) en bel ons gratis op het

nummer 0800 22 800. Wij stellen je pincode opnieuw in op de standaardpincode.

Uiteraard kunt je die later weer wijzigen.

Ter info:



Ga naar instellingen kinderslot.

Om de toegang tot een deel van het aanbod te beperken werd

een aantal standaardinstellingen voorgeprogrammeerd.

Je kunt de instellingen op ieder ogenblik activeren, deactiveren of aan je voorkeur aan Pass'en.

Om wijzigingen te valideren en om toegang te krijgen tot het

geblokkeerde aanbod moet je een kinderslotpincode invoeren.


De kinderslotpincode is standaard 1234 (tenzij je die al heeft gewijzigd).

Daar heb ik ook nog niet achter gezocht of je dit kan dissablen, ik heb ook nog niks besteld via de schop, maar ik denk datje paswoord dan moet invullen en dit paswoord zou je kunnen aanpassen zodat de kinderen deze niet kennen, maar ik zou het ook allemaal eerst eens moeten uitvissen.
Idd Elsa, maar met de nieuwe software blijkbaar er op geïnstalleerd. Is toch even wennen dat men bij 't opstarten altijd via een scherm moet passeren met o.a. 'Shop'. Hoop dat de kinderen hier niet te veel gebruik van maken achter mijn rug. Tenzij men dit scherm kan disablen. Ga nog even op zoek.
Einde goed alles goed en nog een decoder van de laatste versie ja
Einde topic in zicht. Nieuwe decoder meegekregen. Een v5, en niet echt ne mini denk ik, maar wel compacter dan de v4.


Aangesloten volgens handleiding, en bij start software een error 5... Volgens mededeling op TV-scherm moest ik decoder uitschakelen en terug aanzetten. En zie !!! Wij kijken terug TV !


Merci aan de forummers, 't was (achteraf gezien) een boeiende zoektocht.
Op de foto's te zien had ik zo'n v4-model. Weet niet wat ik ga hebben straks, want normaal passeert mijn vrouw nu langs de winkel (of is al gepasseerd).


UPDATE: even naar huis gebeld om te vragen wat er op staat. Mijn vrouw leest wat er op de doos staat: 'Ethernet, HDMI, RJ45 enz...'. Dus ik ben ook nog in het ongewisse door deze 'deskundige' uitleg ;-))
Welke decoder is het die je gaat omruilen, een V4 of V5 (zie foto's van decodertypes, klik hier ==> decoder types )


Waarschijnlijk ga je een V5 krijgen als die nog in stock is en anders zal het een V5-compact worden !


Kan je eens vragen in de Proximus shop of je de V5 en de v5-compact nog kunt aankopen,

want op de site van Proximus staat er blijkbaar geen prijs en geen bestelknop meer om die aan te kopen

en zou het kunnen dat de decoder alleen nog maar te huren valt.

PS: Als ik het niet verkeerd voor heb is dit bij TN ook niet mogelijk om die aan te kopen.
Gisterenavond contact gehad met 0800 22 800. Na uitleg en wat testen een omruilcode gekregen voor nieuwe decoder. Hopelijk vanavond terug TV. Ik laat nog iets weten.
Dat zal inderdaad het best zijn van deze eens te laten omruilen, want dat het aan de bbox3/T bug lag, was al heel klein, gezien dat de andere decoder het wel doet en je bent ondertussen ook al zeker dat het de ruckussen er voor niks tussen zitten.
Aan uw uitleg te merken heb ik een Technicolor. Heb via 0800 95055 firmware laten pushen, maar probleem blijft op die ene decoder. Ik vermoed ook dat de decoder defect is. Vanavond eens 0800 22 800 proberen te bellen.
Dus wat nu al zeker is, is dat het niet aan je ruckussen ligt.


Mss toch nog eens een factory reset van je bbox3 doen terwijl je nu toch met bbox3 verbonden bent met een utp kabel.


Heb je nu een bbox3 van technicolor of één van sagem zie mijn vraag, door te surfen naar => hier


Ik denk dat de kans groot wortdt dat je decoder defect is best ook eens naar Technische dienst 0800 22 800 bellen (7/7 tot 24u) om te zien of ze iets vaststellen op je decoder terwijl je hem aangesloten laat met de utp kabel
O.K. de probleemdecoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel. Hard reset gedaan met toetsencombinatie.


Download saftware, checked software, write software (nog altijd ethernetconnectie), krijgt een IP-adres 192.168.1.65, maar dan 'launch dir' en de ethernetverbinding valt weg.


Daarna 'Start Softw', maar noppes...
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, maar dat is bijna nooit 'merkoverschrijdend'.
Wel spijtig dat je geen defecte ruckus door een nieuwe wifibridge kunt vervangen.
Reputatie 7
Badge +1
Ruckus is inderdaad een Wifibridge, ik heb er nog 2 liggen die nog perfect werken, maar heb nu een PLC-verbinding, die geen problemen heeft. Wat ik wilde zeggen is, dat je met een b-box3 een Wifibridge ontvanger kunt uitsparen en deze ook nog eens op het 5 Ghz-net werkt.
Johny, dat is een heel goed idee ;)


heb je eigenlijk wel een bbox3 van Technicolor die van Sagem ziet er zo uit




en de vier gele ethernetpoorten staan gescheiden twee aan twee en bij de bbox3 van Technicolor staan de alle vier mooi naast elkaar.

Als je ene van Sagem moest hebben dan moet je al aan die bug niet meer denken, want anders wordt het opsporen alleen maar ingewikkelder ;-)
Decoder die opgekomen is, is degene die enkel zonder stroom gezet is om te heropstarten. De decoder die de harde reset heeft gehad blijft 'hangen'. Achteraan deze decoder zie ik een oranje en groen ledje flikkeren tijdens downloaden en writen van de software, dus ik zou denken dat er dan toch connectie is. Tijdens 'starten software' vallen die ledjes achteraan de decoder uit.


Vanavond al eens rechtstreeks connecteren met lange netwerkkabel om te testen.
Heb enkele posten hierboven het daarom ook vermeld maar zijn eerste decoder is na de nodige harde reset hiervoor, in orde gekomen en de tweed niet .


Indien Johny het dan toch nog eens moet herhalen, zet ik het dan nogmaals hier:



Bug in BBOX 3 van Technicolor ( tv wil niet werken )


Heb je sync en werkt uw internet, maar je tv wil niet werken.

Dan heb je waarschijnlijk een BBOX3 van technicolor.

Technicolor kan je herkennen aan :

wireless key formaat bv: 1234ABCD

Is het formaat daarentegen bv: 1A2b3cD5A6se

Tijdelijke oplossing:

Factory reset van uw modem :

Achteraan op de modem is een rood pinnetje waar reset bij staat.

Druk ca20 seconden op deze knop, deze zal herstarten.

Modem configureerd normaal automatisch.

Als na 10 min het lampje van internet niet blauw brand, bel dan naar 0800 95 055.

Volg de stappen, geef uw lijnnr in en dan wordt er een config gestuurd.

(door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox.

Het probleem is gekend bij Proximus en wordt onderzocht.

Er staat ook een firmware update op het programma maar het is

nog niet bekend wanneer deze wordt uitgevoerd.

Reputatie 5
Badge +3
GEEN TV








Reputatie 5
Badge +3
Heb dit onlangs ook voorhad na een stroomonderbreking, 2 uren zonder TV gezeten, uiteindelijk is alles vanzelf terug opgestart, heb alles gereset, zonder resultaat. Zou te maken hebben met een bug in de bbox3 van technicolor.


Bug in BBOX 3 Technicolor ( tv wil niet werken )


mvg
Ik heb altijd een lange utp kabel bij als ik iemand de uit de nood moet helpen bij dergelijke problemen, zodat de foutdiagnose simpel blijft, bbox direct verbonden met decoder.
't is ook niet zeker dat het aan zijn ruckussen ligt, want eigenlijk is een ruckus ook een wifibridge.


Johny,


Ik weet niet of je het ziet zitten maar je zou je decoder beneden kunnen even boven zetten en de kabels die nu op de decoder boven zitten gewoon op de andere van beneden dan steken zo zou je al weten of het aan je decoder zelf ligt.


NB: of eventueel toch eerst even de ruckus aan je decoder beneden eens zonder spanning zetten en terug op zetten !
Reputatie 7
Badge +1
werkt de b-box3 niet simpeler met een Wifibridge? Daar is toch al een Wifibridgezender ingebouwd?
Alle lampjes geven normale groene kleur. ' t Zijn de ledjes aan de utp-aansluiting die weggevallen zijn.

Reageer