Skip to main content
Beantwoord

Geen internet meer via Powerline, wel via Wi-Fi


Net geen maand geleden overgeschakeld van Wi-Fi naar powerline voor onze PC's en PS4. Heeft foutloos gewerkt tot gisteren. Alle kabels zitten goed, lampjes op powerline (Devolo dLan 550 Duo+) branden wit zoals het hoort maar er komt dus niets door... Modem (Bbox2) gereset en deed niets, powerline ff uitgetrokken en terug ingestoken deed ook niets. Na een 20-tal minuten resette de modem zich een tweede keer op eigen initiatief en na een tweede keer de powerline uit te trekken was het probleem opgelost. Tot het vandaag weer gebeurde :(
Is onze modem de geest aan het geven?

EDIT: Wij werken nog met Windows 7 want ik zie dat er problemen zijn met Windows 10.

Beste antwoord door Wim VL

Dag Jonas,

ik vermoed inderdaad dat er een probleem met de bbox is. Deze kan omgeruild worden via kiala. Kan ik via privé een k-code krijgen van een kiala punt in je buurt (www.kiala.be), dan sturen we een nieuwe op. Vergeet niet van de oude bbox met stroomkabel dan ter plaatse af te leveren in een dichtgekleefde doos.

MVG,

Wim
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 121 reacties
  • 14 december 2016
Het is een Bbox2 zeg je, dan vrees ik er voor dat die modem inderdaad zijn beste tijd heeft gehad en het stilletjes aan tijd wordt dat je die omruilt voor een Bbox3.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 368 reacties
  • 14 december 2016
Met een bbox3 kan je terug via een bridge op Wi-Fi werken.

Martin
  • 34245 reacties
  • 15 december 2016
Hey jonas,

Laat die b-box2 gewoon omruilen voor een b-box3

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 409 reacties
  • 15 december 2016
Dag Alexander, kan je mij via privébericht je klantnummer, vaste lijn nummer en gsm-nummer even doorsturen? Ik zal dit nadien even bekijken. Mvg, Andy

  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 15 december 2016
AndyM schreef:
Dag Alexander, kan je mij via privébericht je klantnummer, vaste lijn nummer en gsm-nummer even doorsturen? Ik zal dit nadien even bekijken. Mvg, Andy
Hey Andy, ik neem aan dat dit voor mij bedoeld is 🙂 Ik zal het doorgeven zodra ik thuis ben. Alvast bedankt 😉

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 409 reacties
  • 15 december 2016
Dag jonas85, je hebt gelijk 🙂 was voor u bedoeld . Groeten, Andy

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • Antwoord
  • 15 december 2016
Dag Jonas,

ik vermoed inderdaad dat er een probleem met de bbox is. Deze kan omgeruild worden via kiala. Kan ik via privé een k-code krijgen van een kiala punt in je buurt (www.kiala.be), dan sturen we een nieuwe op. Vergeet niet van de oude bbox met stroomkabel dan ter plaatse af te leveren in een dichtgekleefde doos.

MVG,

Wim

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • 15 december 2016
Jonas,

je ontvangt een sms eens de nieuwe bbox ter plaatse is.

MVG,

Wim

  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 15 december 2016
Super!!

Alvast bedankt en prettige feestdagen

Jonas

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • 15 december 2016
Geen probleem en voor jou het zelfde.