Vraag

Geen internet

  • 1 January 2017
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

De bbox2 heeft geen internet... Het gaat omtrent de bbbox van mijn schoonmoeder. Een aantal maanden viel haar wifi signaal regelmatig weg, ze had naar de support van belgacom gebeld daar hebben ze haar 'geholpen'... Nu viel het me op dat haar wifi signaal niet beveilgd was met passwoord! Toen ik het passwoord wou instellen via de instellingen van de router viel haar wifi signaal weer weg... Nu heb ik de bbox geboot maar nu heb ik totaal geen internet meer ook niet via LAN... Wat zou ik nog kunnen doen? Iemand een idee

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je zal de standaardinstellingen moeten herstellen,
hierbij de procedure:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html#/section2

mvg.
Reputatie 1
Ik zou bellen naar technische dienst om een nieuwe bbox(3). deze worden opgestuurd of via kiala geleverd dacht ik.

Je gaf al aan dat er al problemen waren met de wifi wat even verholpen is maar uiteindelijk blijkt terug te komen.

Wat ze vanuit het callcenter vermoedelijk gedaan hebben is een modem reset van op afstand; waarbij alle instellingen gewist worden;
Aangezien je aangeeft dat hij niet standard blijkt te zijn beveiligd vermoed ik dat je modem al enige leeftijd heeft; (of deze al even geleden is gemaakt - lees begin van bbox2- )

De redden waarom je hierna geen internet meer hebt (kan) ligt aan die (vermoedelijke) reset; dan zijn nl alle gegevens weg en moet het system deze er terug in "duwen". Dit kan enige tijd duren; maar zou intussen al zeker moeten zijn opgelost.
Idd... Heb zelf al een reset gedaan van de morgen, probleem was niet opgelost ... Iemand van de callcenter aan de lijn ghad (niet echt vriendelijk, ik zou graag eens die mens zijn/haar reactie zien als er iemand moest bellen die er totaal geen kennis van heeft (zoals mijn schoonmoeder), maar soit dat doet er nu niet toe) ze gaan haar de bbox3 opsturen via kiala...

Reageer