firmware update ophalen

  • 7 January 2012
  • 34 reacties
  • 1662 Bekeken

Badge +1
hallo

Ik heb nog steeds een oude firmware staan op mijn bbox2 nl.:60R10C-60A05G. Nu op de blog van ricy staat dat je naar een nummer kan bellen en dan zullen ze de nieuwe firmware pushen. Dit staat hier. Dus ik heb gebeld naar dit nummer. Daar neemt een opgenomen stem op en zegt dat je je telefoonnummer moet intoetsen en dan zegt ze dat ze de nieuwe software zullen pushen en dat je je bbox na een 10-tal minuten moet uitzetten en terug aanzetten met de powerknop. Dus ik zet na een grote 10 minuten mijn bbox aan en af en de oude firmware staat er nog altijd op. Er is gewoon niks veranderd. Ik heb dan ook eens een factory reset gedaan en geen resultaat. Dan maar nog eens gebeld naar dit nummer en in plaats van de bbox aan en uit te zetten na een 10-tal minuten heb ik dan een factory reset gedaan maar nog altijd geen resultaat. Ik begin zo te denken dat deze dienst niet werkt 😛. (Dit alles heb ik gisteren gedaan en vandaag nog niks te zien.)

mvg

34 reacties

Ik vraag het mij ook af, maar dat antwoord zou Eva van Belgacom toch moeten kunnen geven.

mvg
Badge +1
Ik had dus gebelt om mijn fon te deactiveren gisteren en probeer vandaag op een fon in te loggen en dit lukt zonder problemen. Is het niet normaal als je de fon deactiveerd dat je niet meer op een fon ergens anders kan inloggen? Raar maar waar. Ik vind het ook raar dat de hotspot ook nog steeds niet in mijn webpagina terug is verschenen. Ook staan mijn accounts van fon nog altijd in de e-services.
beste

voorlopig wordt er nog niet gecontroleerd of je fon wel of niet actief staat, als jouw fon niet actief is krijg je echter enkel toegang tot de Belgacom Fonspots. na de overgangsfase van de uitrol zal je Fon actief moeten zijn wil je gebruik maken van andere Fon Hotspots

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Zolang niet alle B-boxen door Belgacom aangepast zijn, kunnen ze dat moeilijk gaan controleren.
Badge +1
Ah zo. Ik vond dit al raar.
Ik heb de 0800 95095 ook geprobeerd, maar had geen succes met de update. De helpdesk 0800 44700 wist deze methode niet, maar zal morgen terug bellen (de mensen in St. Vith zijn erg vriendelijk en behulpzam!!).

Is er iemand, waar de push-dienst werkte?
Voor degenen onder u die nog steeds geen bbox2-update ontvangen hebben, hier is een link, die het update in twee stappen mogelijk maakt: http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A05E.img.secure

Na het manuele flash via de pc (admin-status in de bbox2) krijgt het box2 automatisch eerst de versie G en vervolgens de versie S (incl. twee reboots).




Dank aan Wicky/userbase-forum, die dit uiteindelijk mogelijk maakte.
Ter info:
die linken om firmware te downloaden vind je ook op mijn blog klik hier (Wicky/ricky Tong uitsteken )

Door te klikken op het respectievelijk hartje (symbool) start de download

alleen voor de S versie heb ik nog geen link

mvg
Als ik dit lees, moet ik annemen dat u ook geen succes heeft: "... Inderdaad dit heb ik ook al een paar keer uitgeprobeerd maar de firmware is bij mij ook niet veranderd !"

Ik heb dus niet voor fw-links in de blog gezoekt - ricy/wicky/ricky.
Dank u nogmaals


Groeten

Drielander/Drielander

Reageer