firmware update ophalen

  • 7 January 2012
  • 34 reacties
  • 1662 Bekeken

Badge +1
hallo

Ik heb nog steeds een oude firmware staan op mijn bbox2 nl.:60R10C-60A05G. Nu op de blog van ricy staat dat je naar een nummer kan bellen en dan zullen ze de nieuwe firmware pushen. Dit staat hier. Dus ik heb gebeld naar dit nummer. Daar neemt een opgenomen stem op en zegt dat je je telefoonnummer moet intoetsen en dan zegt ze dat ze de nieuwe software zullen pushen en dat je je bbox na een 10-tal minuten moet uitzetten en terug aanzetten met de powerknop. Dus ik zet na een grote 10 minuten mijn bbox aan en af en de oude firmware staat er nog altijd op. Er is gewoon niks veranderd. Ik heb dan ook eens een factory reset gedaan en geen resultaat. Dan maar nog eens gebeld naar dit nummer en in plaats van de bbox aan en uit te zetten na een 10-tal minuten heb ik dan een factory reset gedaan maar nog altijd geen resultaat. Ik begin zo te denken dat deze dienst niet werkt 😛. (Dit alles heb ik gisteren gedaan en vandaag nog niks te zien.)

mvg

34 reacties

Inderdaad dit heb ik ook al een paar keer uitgeprobeerd maar de firmware is bij mij ook niet veranderd !

Ik vraag mij af of die service wel nog werkt mss kan Eva hier wat meer uitleg geven !?

mvg
@swimmer4

Kun je eens vertellen waarom je de nieuwste firmware wil hebben?

Mvg Jerom

na een factory reset van de modem worden normaal de nieuwste firmwaren opgehaald

mvg
@ jerom, Waarschijnlijk gewoon om de laatst versie te hebben.

@ xenne, Dat is juist de vraag eigenlijk wat is het verschil tussen het nummer opbellen en een factReset ?

Het nummer en meer staat hier op mijn blog
Reputatie 2
Badge +1
Misschien werkt het niet omdat het geen mandatory upgrade is (dus optioneel om een of andere reden)
Badge +1
@xenne factory reset heb ik al gedaan zoals ik zij en dit heeft niets uitgehaald.
Badge +1
@jerom Ik zou graag deze nieuwe firmware willen hebben omdat ik dan misschien terug fon zal hebben op mijn bbox2. In mijn e-services staat namelijk dat de firmware moet bijgewerkt worden voor fon.
@swimmer4

Heb jij soms een Factory reset gedaan en zo de hotspot kwijt gespeeld.

Mvg Jerom

mss dan toch eens met verschillende ssid's werken dan kan zelf kiezen welke je wilt nemen.
Badge +1
ja inderdaad. Maar nu staat er in de e-services dat min software moet bij gewerkt worden.
zie hier op mijn blog onder de titel : Opgepast bij factory reset van bbox2 waarvan fon actief staat
@swimmer4

Heb je reeds gebeld naar 0800 20 640

Om je hotspot te deactiveren ?

Mvg Jerom
Badge +1
Nee ik heb eigenlijk niet veel zin om daar weer een uur aan de lijn te hangen 😛. En dat ze niet verstaan wat het probleem is.
Badge +1
Ik heb dit wel al gevraagt aan eva maar ik krijg daar geen antwoord.
Ik denk toch dat bellen de enige manier is om je hotspot terug actief te krijgen.

Mvg Jerom
uur aan de lijn hangen? bellen naar 0800 20 640 is een volledig automatisch proces

mvg
Badge +1
Dit is gebeurd. Hoe activeer ik hem nu? Of moet ik een tijdje wachten tot dat hij in de e-services gedeactiveerd staat?
zie topic https:///posts/70634a95b2

ik heb gebeld naar 0800 20 640 en de hotspot gedeactiveerd. meteen daarna ga ik naar de webinterterface en heb ik térug de hotspot optie, die echter disabled staat. enabled en alles was terug zoals voor de factory reset

probleem was dus dat ik na de factory reset de hotspot optie niet meer had in webinterface van de modem.

mvg
Badge +1
Ik heb die in de webinterface van mijn bbox daar dus niet staan. En in de e-services is er ook niets veranderd.
in e-services staat er bij jou dat de firmware moet bijgewerkt worden voor fon, zeker? dit stond er bij mij destijds wel niet, dus mogelijks is dit een probleemfactor....

als ik nog eens thuis ben zal ik nog eens een factory reset doen om te zien wat het doet met mijn fon

mvg
Badge +1
Oke dank u voor de uitleg. Wil je dan wel eens kijken voordat je een factory reset doet welke firmware er op je bbox staat. Want als er al de nieuwe versie opstaat zal je fon waarschijnlijk gewoon blijven staan (Dit veronderstel ik toch. Aangezien een nieuwe firmware bugs zouden moesten verhelpen).
" als ik nog eens thuis ben "
Weeral op café hoe durf je Verrast
Badge +1
Haha :P
ondertussen thuis, maar ik vind het gaatje van de bbox2 niet meer, tzal dus voor morgen zijn

mvg
Badge +1
Ik heb nog een tellefoonnummer gevonden namelijk 080095055. Dit zou net hetzelfde moeten doen als dit nummer: 0800 95055(dit is het nummer die ik al eerder belde en op ricky zijn blog vond). Nu als ik belde naar dit nummer was het ook een automatisch nummer zoals het andere maar ook zonder resultaat. Ik vraag me af of deze diensten nog werken ik betwijfel het.

Reageer