firmware update ophalen

  • 7 January 2012
  • 34 reacties
  • 1662 Bekeken

Badge +1
hallo

Ik heb nog steeds een oude firmware staan op mijn bbox2 nl.:60R10C-60A05G. Nu op de blog van ricy staat dat je naar een nummer kan bellen en dan zullen ze de nieuwe firmware pushen. Dit staat hier. Dus ik heb gebeld naar dit nummer. Daar neemt een opgenomen stem op en zegt dat je je telefoonnummer moet intoetsen en dan zegt ze dat ze de nieuwe software zullen pushen en dat je je bbox na een 10-tal minuten moet uitzetten en terug aanzetten met de powerknop. Dus ik zet na een grote 10 minuten mijn bbox aan en af en de oude firmware staat er nog altijd op. Er is gewoon niks veranderd. Ik heb dan ook eens een factory reset gedaan en geen resultaat. Dan maar nog eens gebeld naar dit nummer en in plaats van de bbox aan en uit te zetten na een 10-tal minuten heb ik dan een factory reset gedaan maar nog altijd geen resultaat. Ik begin zo te denken dat deze dienst niet werkt 😛. (Dit alles heb ik gisteren gedaan en vandaag nog niks te zien.)

mvg

34 reacties

Als ik dit lees, moet ik annemen dat u ook geen succes heeft: "... Inderdaad dit heb ik ook al een paar keer uitgeprobeerd maar de firmware is bij mij ook niet veranderd !"

Ik heb dus niet voor fw-links in de blog gezoekt - ricy/wicky/ricky.
Dank u nogmaals


Groeten

Drielander/Drielander
Ter info:
die linken om firmware te downloaden vind je ook op mijn blog klik hier (Wicky/ricky Tong uitsteken )

Door te klikken op het respectievelijk hartje (symbool) start de download

alleen voor de S versie heb ik nog geen link

mvg
Voor degenen onder u die nog steeds geen bbox2-update ontvangen hebben, hier is een link, die het update in twee stappen mogelijk maakt: http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A05E.img.secure

Na het manuele flash via de pc (admin-status in de bbox2) krijgt het box2 automatisch eerst de versie G en vervolgens de versie S (incl. twee reboots).




Dank aan Wicky/userbase-forum, die dit uiteindelijk mogelijk maakte.
Ik heb de 0800 95095 ook geprobeerd, maar had geen succes met de update. De helpdesk 0800 44700 wist deze methode niet, maar zal morgen terug bellen (de mensen in St. Vith zijn erg vriendelijk en behulpzam!!).

Is er iemand, waar de push-dienst werkte?
Badge +1
Ah zo. Ik vond dit al raar.
Reputatie 7
Badge +1
Zolang niet alle B-boxen door Belgacom aangepast zijn, kunnen ze dat moeilijk gaan controleren.
beste

voorlopig wordt er nog niet gecontroleerd of je fon wel of niet actief staat, als jouw fon niet actief is krijg je echter enkel toegang tot de Belgacom Fonspots. na de overgangsfase van de uitrol zal je Fon actief moeten zijn wil je gebruik maken van andere Fon Hotspots

mvg
Badge +1
Ik had dus gebelt om mijn fon te deactiveren gisteren en probeer vandaag op een fon in te loggen en dit lukt zonder problemen. Is het niet normaal als je de fon deactiveerd dat je niet meer op een fon ergens anders kan inloggen? Raar maar waar. Ik vind het ook raar dat de hotspot ook nog steeds niet in mijn webpagina terug is verschenen. Ook staan mijn accounts van fon nog altijd in de e-services.
Ik vraag het mij ook af, maar dat antwoord zou Eva van Belgacom toch moeten kunnen geven.

mvg
Badge +1
Ik heb nog een tellefoonnummer gevonden namelijk 080095055. Dit zou net hetzelfde moeten doen als dit nummer: 0800 95055(dit is het nummer die ik al eerder belde en op ricky zijn blog vond). Nu als ik belde naar dit nummer was het ook een automatisch nummer zoals het andere maar ook zonder resultaat. Ik vraag me af of deze diensten nog werken ik betwijfel het.
ondertussen thuis, maar ik vind het gaatje van de bbox2 niet meer, tzal dus voor morgen zijn

mvg
Badge +1
Haha :P
" als ik nog eens thuis ben "
Weeral op café hoe durf je Verrast
Badge +1
Oke dank u voor de uitleg. Wil je dan wel eens kijken voordat je een factory reset doet welke firmware er op je bbox staat. Want als er al de nieuwe versie opstaat zal je fon waarschijnlijk gewoon blijven staan (Dit veronderstel ik toch. Aangezien een nieuwe firmware bugs zouden moesten verhelpen).
in e-services staat er bij jou dat de firmware moet bijgewerkt worden voor fon, zeker? dit stond er bij mij destijds wel niet, dus mogelijks is dit een probleemfactor....

als ik nog eens thuis ben zal ik nog eens een factory reset doen om te zien wat het doet met mijn fon

mvg
Badge +1
Ik heb die in de webinterface van mijn bbox daar dus niet staan. En in de e-services is er ook niets veranderd.
zie topic https:///posts/70634a95b2

ik heb gebeld naar 0800 20 640 en de hotspot gedeactiveerd. meteen daarna ga ik naar de webinterterface en heb ik térug de hotspot optie, die echter disabled staat. enabled en alles was terug zoals voor de factory reset

probleem was dus dat ik na de factory reset de hotspot optie niet meer had in webinterface van de modem.

mvg
Badge +1
Dit is gebeurd. Hoe activeer ik hem nu? Of moet ik een tijdje wachten tot dat hij in de e-services gedeactiveerd staat?
uur aan de lijn hangen? bellen naar 0800 20 640 is een volledig automatisch proces

mvg
Ik denk toch dat bellen de enige manier is om je hotspot terug actief te krijgen.

Mvg Jerom
Badge +1
Ik heb dit wel al gevraagt aan eva maar ik krijg daar geen antwoord.
Badge +1
Nee ik heb eigenlijk niet veel zin om daar weer een uur aan de lijn te hangen 😛. En dat ze niet verstaan wat het probleem is.
@swimmer4

Heb je reeds gebeld naar 0800 20 640

Om je hotspot te deactiveren ?

Mvg Jerom
zie hier op mijn blog onder de titel : Opgepast bij factory reset van bbox2 waarvan fon actief staat
Badge +1
ja inderdaad. Maar nu staat er in de e-services dat min software moet bij gewerkt worden.

Reageer