Beantwoord

ERROR 40 op de decoder

  • 17 May 2016
  • 8 reacties
  • 13229 Bekeken

We krijgen error 40 op de display
we hebben de decoder al op en af gezet en ook de stroom er al af gehad, maar er blijft altijd weer error 40 op komen
icon

Beste antwoord door Elsa 18 May 2016, 08:01

Bekijk origineel

8 reacties

Hey Martin,
Ik kreeg ook eerst een nieuwe modem aangeboden, maar ben die dan toch niet gaan oppikken, omdat het me ook eerder een decoder-probleem leek. Die blijkt nu idd stuk. De nieuwe komt in principe dinsdag toe in een Kiala-punt (niet meer in de proximus-winkels, oa wegens diefstallen) én ik zou naar 't schijnt mijn opnames behouden (Planet Earth 2 !!
Een paar jaar terug hebben ze dit bij ons thuis ook voorgehad en eerst moest mijn vader om een nieuwe b-box2 gaan, waarbij het probleem niet opgelost was. Dan kreeg hij te horen van (toen nog) Belgacom dat die fout betekende dat de decoder defect was en inderdaad na vervanging was die fout uiteindelijk verdwenen.
Nu is dit minder erg denk ik en ben je niet alles van je opnames kwijt aangezien de cloudopnames niet op de harde schijf staan zoals dit toen nog niet kon en alles op de schijf opgenomen werd.
Thx... en dus voor de zoveelste keer alle opnames kwijt dan.... We need a loooooooot a anger management... Is dat eigenlijk overal zo, of is dat een proximus-specialiteit ? En ja, dat was vroeger in de tijd van de dino's, véééél beter .. Als een apparaat stuk was had je nog al je opnames (heb - gelukkig 🙂 - nog 100-den videos liggen...)... En je had geen 3 toestellen nodig om naar een tv te kijken.
En je kan je opnames ook nergens anders opslaan dan op de decoder voor zover ik begrepen heb...?

& I won't shoot the messenger ! 😃 Eerder bedankt voor het supersnelle antwoord
Hey Chris,

Dit betekent als resetten niet helpt dat de decoder defect is en moet vervangen worden.
Dag Linda,

Hoe is het uiteindelijk afgelopen... ? Hier hetzelfde bericht. Maar ze sturen me een nieuwe modem, die ik liever niet heb .... (laat de elektronische afvalberg maar groeien ! ).
Krijg eigenlijk geen antwoord over wat er gaande is....
Begin te denken dat ze 't zelf saboteren om ons nieuwe toestellen op te solferen.
Hallo Linda,

Ik heb ondertussen al wat opgezocht op 't internet en inderdaad bij error 40 zie ik dat het antwoord iedere keer is nee heropstarten en factory reset helpen niet en werd het opgelost nadat de technische helpdesk had ingegrepen, blijkbaar moeten zij iets doen aan je persoonlijk instellingen.
Laar mss eens iets weten wat ze juist geantwoord en eventueel gedaan hebben , waarvoor dank, dan kunnen we mss nog iets opsteken ;-)
In ieder geval hoop ik dat het vlug in orde komt,
groetjes,
Elsa
Neen dat werkt ook niet
Ik zal de helpdesk bellen maar het zal er toch weer op uitdraaien dat ik de zoveelste andere decoder zal moeten gaan halen
doe het eens als volgt
zet stroom uit van je decoder en dan van je modem en na 10 sec zet je de modem terug op als de dsl led vooraan continu blijft branden en dus niet meer knippert
zet dan de decoder terug onder stroom.
als je draadloze oplossingen gebruikt tussen modem en decoder moet je deze eerst eens zonder spanning zetten vooraleer de decoder terug onder stroom te zetten .
als dit niet lukt bel naar de helpdesk 0800 22 800

Reageer