Email errors 550

  • 31 August 2017
  • 3 reacties
  • 688 Bekeken

Beste,

Ik had reeds een support ticket aangemaakt bij mijn hosting provider (Versio). Echter stuurt deze mij door naar jullie, zeggende dat het probleem aan jullie kant ligt.

Hier onder het support ticket dat naar Versio verstuurd is geweest:
Één van onze klanten (Aventi) ondervind zeer veel problemen met hun mail.
Ze krijgen telkens emails terug binnen met foutboodschappen zoals (zie afbeelding in bijlage voor de mails):
host s01.spamexperts.axc.nl [185.182.56.9]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550 To contains invalid characters.

host mx101.skynet.be [195.238.20.25]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
550 #5.1.0 Address rejected.

bo.struyf@skynet.be
host mx101.skynet.be [195.238.22.25]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
550 #5.1.0 Address rejected.

Dit zorgt ervoor dat ze een heel aantal mails van hun klanten missen. Bij hun vorige website hosting provider hadden ze hier echter geen problemen mee. Dit doet mij vermoeden dat het mail server settings zijn die dit veroorzaken?
Kan hier met urgentie naar gekeken worden aub, aangezien de klant (uiteraard) niet tevreden is hier over...

Alvast bedankt!


Mvg,
Dennis

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Dennis, we gaan het bekijken en laten je nog iets weten. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Dennis, het mail adres dat je ons gaf staat op inactief omdat de klant dit blijkbaar niet gebruikt, dus het is normaal dat ze geen mails kregen. Had je nog andere voorbeelden? MVG, Wim
Reputatie 6
Badge +3
Wat mij wel opgevallen is dat er als anti-spam oplossing SpamExperts gebruikt wordt, terug te vinden in de error logfile. Een foute instelling kan er ook voor zorgen dat de gescande mails niet toekomen in de mailboxen van de klant. Een paar support artikels: https://kb.spamexperts.com/29942-incoming-filtering/227900-ensure-delivery-to-my-server , https://kb.spamexperts.com/29945-other/227904-helpful-troubleshooting-tips Dit is gewoon om te testen dat een foute configuratie er voor zorgt dat er geen mails binnenkomen. Hier kan ik terug vinden dat berichten die met een smtp 5XX foutmelding niet doorkomen in quarantaine staan: https://kb.spamexperts.com/29942-incoming-filtering/227845-spam-quarantine-web-imap

Reageer