Vraag

E-mail via extern programma (SMTP)

  • 5 December 2017
  • 5 reacties
  • 475 Bekeken

Ik heb een programma waarin ik via VB script automatisch mails wil sturen naar een verantwoordelijke. Ik gebruik hiervoor een bestaande e-mail account van proximus.

Het automatisch versturen van mails lukt, zolang de bestemmeling een proximus e-mail account is, als ik naar andere mailboxen wil e-mailen, dan gebeurt er niks en ik krijg ook geen foutmelding.

Iemand een idee of dit een beveiliging is die je kan uitschakelen in de e-mail account?

mvg,

Kris

5 reacties

gebruik je de volgende mailinstellingen in je mail programma
Adres server uitgaande mail (SMTP): relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Ik gebruik idd die instellingen,

enkel die starttls kan ik niet aanvinken, enkel SSL
Reputatie 6
Badge +4
Hi Kris,

Het VB script gebruikt in feite de SMTP server van je provider om een email uit te sturen. Dat wil ook zeggen dat als je het script geschreven hebt, en het werkt perfect bij jouw thuis, je het niet zomaar op school of bij iemand anders kan uitvoeren. Dan moet je altijd de SMTP-server van dat netwerk zoeken, en die instellen.

Gebruik je dit dus enkel thuis via een Proximus netwerk

is dit zoals Martin zegt:

Uitgaande e-mail (SMTP): 587


Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.


Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

  1. Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
  2. Aanmelden met: selecteer deze optie.
  3. Gebruikersnaam: vul uw e-mailadres in.
  4. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.

Of

  1. Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist: vink dit vakje aan.
  2. Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te versturen en ontvangen: vink dit vakje aan.

Dus ik denk indien dit niet werkt naar andere providers toe, niet direct iets te maken heeft met de uitgaande server instellingen,

maar iets in het VB script zelf war je misschien als standaard ontvanger enkel Proximus configureerde??

Mvg sabine
het probleem is dat het programma dat ik gebruik (Siemens TIA portal) een vrij beperkte instructieset heeft qua e-mail voor VB script.

Er is een algemene instelling voor SMTP login en in de scripts zelf heb ik enkel een voorgeprogrammeerd commando 'SendEmail', waarbij ik ontvanger, header, boodschap en verzender meegeef.

Ik heb deze functie al getest met Gmail, maar die protesteert op het feit dat er soms een pak e-mails kort opeen worden verstuurd (anti-spamming) (en ik vind geen setting om dit uit te schakelen)

Hotmail gaf ook hetzelfde probleem.

tot nu toe geeft proximus geen probleem, buiten dan het feit dat die enkel wil versturen naar proximus adressen...
Reputatie 6
Badge +4
https://helloacm.com/how-to-send-email-using-vbscript-and-gmail-ssl/

Reageer