Beantwoord

E mail account wachtwoord vergeten voor belgacom.net email adressen

  • 20 September 2016
  • 7 reacties
  • 2453 Bekeken

Ik heb een nieuwe computer gekocht en wil daar mijn email accounts activeren
Het gaat over imail op een macbook

Bij de installatie vraagt hij je "mailadres" en een wachtwoord
Ik heb op mijn belgacom account 4 e mail adressen allemaal eindigend op "belgacom.net"

maar mijn proximus account geeft als adres fbXXXXX@skynet.be en een aantal van mijn e mail adressen eindigend op skynet.be
Ik vermoed dat ik dat adres moet invullen zonder het @skynet.be.... ( of is er voor de belgacom.net accounts iets anders) ( ik heb al eens geprobeerd maar dat lukte niet)
Maar wat is het wachtwoord ?

Ik heb ooit voor belgacom internet een login code en paswoord gekregen maar ook dit lijkt niet te lukken

Of moet ik iets totaal anders doen ?

Weet iemand waar ik hulp kan krijgen of waar ik de gegevens kan terugvinden

Hartelijk dank

Julie
icon

Beste antwoord door sabineb 26 September 2016, 12:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd_mailset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/wachtwoord-van-uw-mailbox.html
Reputatie 4
Badge +1
DE "xxx@belgacom.net" mailadressen, waren destijds vrije mailacounts bij belgacom. je hoefde er geen klant voor te zijn. Ze moeten dus ten allen tijde werken (de mijne werken nog), mits juiste naam en paswoord te gerbuiken.
Jou skynet mailadres is gekoppeld aan je proximus abonnement, en zal niet meer werken zodra je dat abonnement verbroken hebt, maw niet zo permanent als het belgacom.net mailadres :-)
PS: die belgacom.net zijn wel POP acounts !, géén imaps !
Reputatie 3
Ben je daar dan zo zeker van Fonz!
Nog niet zo lang geleden werd hier nochtans door proximus supportmedewerkers iets anders verteld over die belgacom.net mail accounts, als je het abonnement opzegt.

En nog iets als je zegt "Jou skynet mailadres is gekoppeld aan je proximus abonnement, en zal niet meer werken zodra je dat abonnement verbroken heb......." is ook niet correct, je mailbox blijft namelijk nog 18 maanden actief
Reputatie 4
Badge +1
Van de belgacom.net ben ik 100 % zeker; Dat heeft niets te maken met klant of niet ( dat werkte destijds, toen ik klant was bij telenet voor telefonie, en is niet gekoppeld aan een telefoon-nummer !, want het toen opgegeven adres en telefoon bestaat nu gewoon niet meer, en het werkt nog steeds)
2e punt(... 18 maanden, ja en dan foetsie, dus is wél gekoppeld aan klant én telefoon-nr). Om die reden gebruik ik NOOIT e-mail acounts van providers, maar steeds onafhankelijke , zoals Hotmail, Gmail etc...(onafhankelijk !?!?, nou ja , heeft ook z'n nadelen uiteraard), en bewaar' NOOIt e-mails op de servers van de providers)
(Je mailbox blijft bij alle providers een tijd actief na opzeg, dat is dus niet uniek.)
Reputatie 3
Beste Fonz,

Ik moet nochtans Philippe_0113 gelijk geven mijn broer was overgestapt naar TN en na een tiijd werkte zijn belgacom.net niet meer, na bellen en veel vijven en zessen niet meer in orde gekregen om die terug open te zetten.
Zelfs volgens het BIPT blijven Belgacom/Proximus adressen 18 maanden actief na het opzeggen van een abo ... wat uiteindelijk een mooi geschenk is voor niet-klanten .. bij andere providers vlieg je er meteen uit ... voor niets schijnt inderdaad enkel de zon ! 😛
Reputatie 6
Badge +4
Klopt..wanneer je bij een provider een internet abonnement opzegt kan de mailbox max tot 18 maanden na de opzeg open blijven staan, nadien wordt die verwijderd.

Het is de bedoeling om in die 18 maanden de klant de tijd te geven zijn contactpersonen te VT van zijn nieuwe adres.Een Prx emailadres is gelinkt aan een abonnementsnummer.

Bij hotmal, etc bijvoorbeeld gebeurt dit aan de hand van de activiteit.

gebruik je het adres gedurende een 3 tal maanden niet wordt het inactief geplaatst..

mvg sabine Proximus medewerkster

Reageer