Beantwoord

draadloos internet + online gamen op de bovenverdieping

  • 14 January 2016
  • 10 reacties
  • 508 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Hallo,

Op de benedenverdieping hebben we perfecte wifi met de bbox3, maar op de bovenverdieping is er amper signaal. Een wifi-versterker installeren heeft daardoor geen zin.
We hebben geprobeerd met een powerline, maar die geeft storing met de Proximus-ethernetadapter voor de TV (op de bovenverdieping). Hoe kunnen we nu in hemelsnaam boven fatsoenlijk internet krijgen dat sterk genoeg is om online te gamen en tegelijkertijd boven te surfen (zou mijn kantoor graag verhuizen naar de bovenverdieping)?
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 21 January 2016, 14:34

Bekijk origineel

10 reacties

Een repeater zetten "halfweg" nl daar waar je nog voldoende signaal hebt om te versterken ...
Je kan inderdaad dit op die manier oplossen en je kan met één wifi-bridge werken die ze bij Proximus verkopen
een repeater haalt niet genoeg snelheid om online te gamen. En die wifi-bridge zou geen storing geven op de digitale TV-adapter?
Persoonlijk heb ik daar geen testen genoeg voor gedaan om dit te bevestigen, alleen ga ik af op de talrijke reacties die ik overal lees en hoor en dat de meesten meer problemen ondervinden met PLC's zeker als er over deze plc's de beide signalen IPTV en Internet lopen. Maar ik kan daar maar één goede en praktische raad over geven en de rest is eigenlijk uitleg (daarom geen verkeerde uitleg hoor) dat je dit best zelf uitprobeert in je eigen situatie, want je gaat er altijd hebben die beweren dat plc's geen problemen geven, maar dat wil nooit zeggen dat je 100% zeker bent dat dit ook voor uw situatie het geval zal zijn wat ze ook beweren.
Het praktisch uittesten kan allen maar 100% uitsluitsel geven.
Reputatie 3
Badge +1
llu

De beste oplossing voor jouw probleem is om een Wifi Extender bij ons te kopen. Deze zijn 100% compatibel met jouw huidige PLC's.
Dit toestel zend zelf wifi uit en zal je dus op de bovenste verdiepingen naargenoeg perfect ontvangst hebben.
Je kan meer info vinden op onze website of in een Proximus winkel.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten
Technieker Antwerpen
Er zijn nochtans veel mensen die melden dat ze problemen hebben in beeld als ze via de plc zowel met decoder en pc werken, dat dab hun beeld gestoord wordt.
Maar ja je kan maar proberen en de praktijk zal het wel uitwijzen zeker 😉
Reputatie 3
Badge +1
Er zijn nochtans veel mensen die melden dat ze problemen hebben in beeld als ze via de plc zowel met decoder en pc werken, dat dab hun beeld gestoord wordt.
Maar ja je kan maar proberen en de praktijk zal het wel uitwijzen zeker ;-)


Hij moet deze extender niet bij zijn TV zetten. Hij kan de extender ook ergens anders in die ruimte plaatsen. Zo zal hij TV en Internet gescheiden houden. De decoder gaat dus geen hinder ondervinden.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten
Technieker Antwerpen
Het is niet de extender zelf die stoort het is het feit dat als men begint op de pc te downloaden dat de problemen beginnen, volgens de uitleg die ik van velen hoor en lees.
Op zich zou dit zeker geen problemen mogen geven maar de getuigen zijn, maar ja ik herhaal, zet ze en probeer en je zult wel zien of het goed of slecht is, niks gaat boven cut and try :-))
Reputatie 3
Badge +1
Zeer vreemd. Ik kijk thuis op mijn decoder via PLC naar TV en tegelijk surf ik met zowel vaste als mobiele aparaten via een wifi extender.

Maar het beste is inderdaad nog altijd eerst eens testen en bekijken.


Met vriendelijke groeten
Technieker Antwerpen
Valt inderdaad niet bij iedereen voor bv mijn broer heeft er ook geen problemen mee

Reageer