Decoder V4: firmware update Charles1_2.7.2.248 (25/09/12)

  • 25 September 2012
  • 25 reacties
  • 2628 Bekeken


PS: vorige versie :


http://community.belgacom.be/posts/02dfa8a4f0" target="_blank (06 september 2012)


http://community.belgacom.be/posts/addd01806e" rel="nofollow


Voor de Nieuwe versie surf naar :

•KLIK HIER op onderstaande link http://community.belgacom.be/posts/81d3c4ebd8" rel="nofollow




Is WYPLAY dan de ontwerper van Charles :


WYPLAY aanvaardde deze ambitieuze uitdaging en ontwikkelde een complete oplossing, de invoering van al deze innovaties voor nieuwe tv van Belgacom STB,


Over Wyplay:


Onafhankelijke en internationaal erkende, Wyplay ontwikkelt software-oplossingen

voor IPTV, kabel, satelliet, ether exploitanten en omroepen over de hele wereld.

De technologie die is ontwikkeld in Wyplay stelt operators in staat gemakkelijk te selecteren,

configureren en oplossingen implementeren van de rijkste lijst van vooraf geconfigureerde functionaliteit

in de markt (Zapper, Recorder, Media Center, de thuisbasis connectiviteit, Social TV, HTML5, Android, OTT-platform, multi -scherm, multi-room ...).

Wyplay's is in staat om de gebruikerservaring die exact overeenkomen met en een aanvulling

op de exploitanten en omroepen een product-en ook marktstrategieën te creëren.

Wyplay is nu een strategische partner voor deze toonaangevende merken SFR, Vodafone en Belgacom omvatten.


meer te lezen op : http://www.businesswire.com/news/home/20120907005706/nl" rel="nofollow


http://www.wyplay.com/?page=customers" rel="nofollow






groetjes, Elsa

25 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Hier nog steeds Charles ...246. Doe voorlopig geen FacR (momenteel een PVR-opname bezig). Wat mij vooral interesseert is of het probleem met de online TV-gids opgelost is m.a.w. of online geprogrammeerde opnames nu automatisch ook in de lijst van decoder komen ZONDER FacR. De rest was al geleidelijkaan verbeterd. Bv. de cirkeltjes in de TV-gids v.d. decoder voor geprogrammeerde opnames (rood tijdens opname). Nu dat opgelost schijnt te zijn blijft voor mijn nog enkel het probleem met de online TV-gids over. Aan het uitzicht van de nieuwe interface gaan zo toch niks veranderen op korte termijn, en daar leer je na een tijdje mee leven. Bv. nPVR-opnames stoppen voor ze volledig zijn opgenomen, kan nog steeds niet, maar heeft niet écht veel belang omdat ze toch geen schijfruimte nemen. Ook de afvalbak van oude 'gewiste' series blijft daar zitten, maar het zal de meesten toch niet storen.

Reputatie 7
Badge +1


heb ondertussen een FacR gedaan, en dus ook Charles ...248 binnengekregen in het Frans. Wat er verbeterd is tegenover Charles 246 weet ik nog niet. Zal het wel opvolgen en uitproberen.



probleem met spoelen in nPVR opnames: opeens verdwijnt de indicatie boven de tijdsbalk (dus geen '2x>>', '16x>>', 'play', 'stop', 'pauze' symbool meer



Dit heb ik dus ook niet voor !!


welk profierl heb 30/6 of lager ?


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1


ik heb dat ook eens een keer voorgehad, maar was opgelost na een gewone herstart.



Elsa, lees je priveberichten eens a.u.b.?

Reputatie 7
Badge +1


Eerste ervaringen met Charles 248 niet direct positief...bij en PVR opname 3 keer voorgehad dat pauzeren niet werkte (tijdsbalk kwam er niet op), en nadat ik op stop drukte was het markeringspunt weg, dus alles weer van het begin doorspoelen. weet niet echt of het aan de nieuwste versie ligt. Zal het verder opvolgen. 2e vaststelling: scrollen in de geprogrammeerde opnames gaat heel traag. Duidelijk trager dan in de vorige versie. Verder voorlopig geen opmerkingen behalve dat online geprogrammeerde opnames nog STEEDS NIET in de lijst v. geprogrammeerde opnames v/d decoder komen. Ik zou denken dat zoiets prioritair is? We zien nog wel. Misschien in versie 268?

Reputatie 7
Badge +1


Devolo of Ruckus of ethernetkabels zijn er niet in het spel bij het afspelen van PVR opnames denk ik toch, want er wordt geen stream voor gebruikt. nPVR-opnames spelen vlot af en spoelen vlot door, en daar speelt de streaming wél een rol. Dus daar ligt het vlgs. mij niet aan. Het kan enkel aan de ingeladen sofware liggen die alle functies doet werken. Ik heb trouwens maar één decoder (V4) met Ruckusadapters, en die hebben altijd goed gewerkt zonder storingen. Bovendien heb ik sedert een maand of zo een 50/6 profiel.



Het trager functioneren van de bediening van de lijst geprogrammeerde opnames ligt dus wél aan de software, want bij de opgenomen programma's gaat het wél vlot.



Nog eens iets uitgeprobeerd, De decoder een kwartier zonder stroom gezet, dan een gewone herstart van 2 minuten, en nu scrollt hij wel vlotter door de lijst de geprogrammeerde opnames. Raar maar waar...we blijven alert !



Bij beiden PVR en nPVR-opnames worden nu correct markeringen van 'laatste afgespeeld' onthouden, ook na maar bv. 5 minuten afspelen...ik stel dat nu vast, maar blijf afwachten of dat zo blijft. Met de cirkeltjes (voor geprogrammeerde of lopende opnames) in de TV-gids is het alleszins nog niet in orde.

Reputatie 7
Badge +1


De play-functie werkt idd vlotter. Na de tekst 'Bedankt. Uw programma zal dadelijk starten' begint het afspelen bijna onmiddellijk bij nPVR-opnames. Maar dat was al sterk verbeterd toen ik van een V3 naar een V4 overstapte. Ik weet dus niet of dit door Charles komt. De bediening v/d decoder, vooral met nPVR-opnames is verbeterd (o.a. het onthouden v. herinneringspunten na minder dan 15minuten).Toch blijven er nog belangrijke mankementen zoals het online programmeren, en de asnduiding van opnames in de TV-gids met een cirkeltje.

Reputatie 7
Badge +1


vanavond ook iets raar voorgehad: kon in nPVR-opnames niet doorspoelen. Alleen tijdsbalk, geen aanduiding v. 2x 16x enz. kon niet pauzeren of terug afspelen. Een gelijktijdig opnemende PVR-opname had rare kuren. Rec-lichtje ging aan en uit met intervallen v. 1 seconde. De opname was blijkbaar al een 12-tal keer gestart en stond bij de opgenomen programma's als een serie met 12 afleveringen v. 1 seconde...en de opname stoppen ging ook niet want alles blokkeerde. Alleen een herstart kon helpen, maar bracht geen oplossing want die bewuste opname begon telkens terug met starten en stoppen.Dan maar een FacR geprobeerd. Toen lukte het wel en kon ik de foute opname met de optie 'alles wissen' verwijderen en kon alles (PVR en nPVR) terug normaal afgespeeld worden. Heel vervelende bug!

Reputatie 7
Badge +1


vanavond ook iets raar voorgehad: kon in nPVR-opnames niet doorspoelen. Alleen tijdsbalk, geen aanduiding v. 2x 16x enz. kon niet pauzeren of terug afspelen. Een gelijktijdig opnemende PVR-opname had rare kuren. Rec-lichtje ging aan en uit met intervallen v. 1 seconde. De opname was blijkbaar al een 12-tal keer gestart en stond bij de opgenomen programma's als een serie met 12 afleveringen v. 1 seconde...en de opname stoppen ging ook niet want alles blokkeerde. Alleen een herstart kon helpen, maar bracht geen oplossing want die bewuste opname begon telkens terug met starten en stoppen.Dan maar een FacR geprobeerd. Toen lukte het wel en kon ik de foute opname met de optie 'alles wissen' verwijderen en kon alles (PVR en nPVR) terug normaal afgespeeld worden. De PVR-opname was dan wel weg, maar ik had ze op tijd ook 'online' ingegeven voor nPVR-opname, waardoor ik ze niet moet missen. Toch heel vervelende bug!

Reputatie 7
Badge +1


Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Er is geen andere waarop ze gepusht wordt

Reputatie 7
Badge +1


Momenteel loopt alles normaal. Zowel PVR als nPVR-opnames spelen vlotjes af en het doorspoelen & onthouden van markeringen blijft werken; hout vasthouden...

Blijft de niet-communicatie tussen de online-programmering en de decoder (tenzij na telkens een FacR), en de afvalbak van oude (vervallen) programma's in de lijst van geprogrammeerde opnames. Ik zit nu al aan 224 items...

Reputatie 7
Badge +1


Die 224 items staan wél op de server hé Elsa...(zoals zowat alles wat je op de menuschermen ziet) al heeft de HDD van de V4 natuurlijk inderdaad wél dubbel zoveel capaciteit als die van de V3 (320 i.p.v; 160GB).

Reputatie 7
Badge +1


Ik vraag me nu af of die problemen met mijn lijn een maand of zo geleden ook niet daarmee te maken hadden. Ik stond toen plots op een repairprofiel, en dat kon niet met een lijntest, of van in de centrale opgelost worden. Ze hadden wel in de wijk aan de kast (ROP?) gewerkt. Er is dan een technieker langsgeweest en die heeft er doodleuk een telefoonsplitter tussenuitgehaald (notabene geplaatst door een andere technieker 3,5 jaar geleden bij overzetten op VDSL2). Het probleem was hiermee opgelost, en ik stond een week later zelfs ineens op een 50/6 profiel. Ik ben een tijdje daarvoor ook een heel deel PVR-opnames kwijtgespeeld na het wissen van dubbelopnames in de lijst.

Reputatie 7
Badge +1


Fiber to Home zal ook investeringen van de comsument vergen om al die koperdraad door glasvezel te vervangen in huis..Bij nieuwbouw of verbouwingen is dat anders natuurlijk.



VDLS2 (met vectoring) is een veel goedkoper alternatief dan die laatste honderden meter glasvezel doortrekken



Dat klopt maar dan krijgt iedereen nog geen 50 Mbps (of meer) en moeten ze toch nog veel investeren in andere tussenoplossingen om dit te kunnen bereiken.


We zien wel wat het wordt.


gr Elsa
Reputatie 7
Badge +1


Charles heeft weer kuren...In de lijst van geprogrammeerde opnames staan alleen die van vandaag en morgen. Al wat later komt is verdwenen (ook de series). Ik programmeer alles terug, doe een deel via de online TV-gids, doe een FacR, en alles is terug verdwenen, en ook de online geprogrammeerde opnames zijin niet binnengekomen....Wéér iets nieuws !

Reputatie 7
Badge +1


Natuurlijk treedt er na enige tijd een zekere berusting/gewenning op. Je blijft niet altijd maar op diezelfde nagel kloppen. Opnemen en bekijken/doorspoelen geven de laatste tijd bij mij ook geen problemen meer. Maar wat mij blijft ergeren is, dat je niet meer op een betrouwbare manier online kunt programmeren. Het wordt blijkbaar wél opgenomen, maar je hebt geen controle meer omdat ze niet in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder komen. Bij mijn laatste FacR zelfs niet meer via een facR. Ik was toen wél al mijn serieprogrammaties (PVR) kwijt, echter gelukkig geen opnames.

Reputatie 7
Badge +1


Versie 249 of ineens 256?? Ik zie al weken niet veel meer veranderen/verbeteren. Nog eens een rare bug gehad. Een nPVR-opname bleef maar doordraaien, ook na 5 uur opnemen. Was niet te stoppen of te wissen. Zelfs een FacR hielp niet. Zal wel een serverprobleem geweest zijn. Het bekijken was ook problematisch: na 10 minuten bleef het beeld hangen (''freeze'), maar het geluid liep door...Gelukkig hebben we nog 3/4 rechstreeks kunnen zien. Ook bleef de balk de hele tijd op 0 staan als ik doorspoelde. 's Anderendaags kon ik ze wél wissen. Heb het wel maar één keer voorgehad. Voor de rest werkt alles relatief goed. Online programmeren doe ik voorlopig niet meer tot die bug er uit is. Ook het serieopnamesysteem (18 letters?) heeft zo zijn kuren (staat soms in 2 of 3 groepjes i.p.v. in een groep, maaf nà opname staan ze meestal terug bijeen), maar alles wordt toch opgenomen.

Reputatie 7
Badge +1


Het geluid moet bij HD altijd een beetje bijbenen bij zappen of afspelen/doorspoelen, maar dan komt het wel terug gelijk.

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb het ook al een paar keer voorgehad dat bij het afspelen van PVR-opnames en even terugspoelen de tijdsbalk en de snelheidsaanduiding verdwijnt. Ik kan dan zelfs soms niet meer verder afspelen (de playtoets werkt niet meer) en het spoelen loopt dan door. Enkel de stoptoets helpt dan en dan terug afspelen gaat dan, zelfs van de plaats waar laatst afgespeeld werd. Gebeurt eerder zelden, maar dan is het toch vervelend. Ze mogen met die volgende update/upgrade/bugfixversie stilaan gaan komen vind ik. Het is 'oorverdovend' stil op dat front...



De problemen met het online programmeren blijven, ook het ontbreken van cirkeltjes in de TV-gids bij geprogrammeerde opnames (soms wel soms niet, dus niet betrouwbaar). Als het al geprogrammeerd is (en je blijft in de TV-gids en er staat geen cirkeltje) en je probeert het toch te programmeren,, dan krijg je een foutmelding, wat logisch is, maar het is toch handiger. als dat cirkeltje er wél staat.



nPVR pushen op de decoder is dan weer wél gemakkelijker, want je kunt eerst een niet gewenst programma PVR plannen, dan een of meerdere ermee samenvallende programma's nPVR plannen, en daarna gewoon vanuit de TV-gids van het niet gewenst programma de opname wissen. Dat moet je dus niet meer in de lijst van geprogrammeerde opnames doen. Ik gebruik daarom al een hele tijd het online programmeren niet meer.



Ik heb ook gemerkt dat afspeelproblemen zowel bij nPVR (heel soms willen die niet starten) als bij PVR met een gewone herstart opgelost worden, en die duurt toch maar 2 minuten.

Reputatie 7
Badge +1


Dat wordt inderdaad al wel eens (?) vergeten...



Hoe zit het eigenlijk met de 'bugfixes' van Charles ??? na versie 248 (maanden geleden) geen enkele verdere evolutie meer? of wordt dat een kerst-of Nieuwjaarsgeschenk ?indecision









werd de ingeleverde V3 decoder reeds verwijderd uit het systeem? best bel je eens met de 0800 22 800 om dat te checken



Dat kan in ieder geval de reden niet zijn dat hij geen 4 programma's kan opnemen want dit gebeurd dan toch in nPVR, maar eens laten checken kan natuurlijk nooit kwaad.


Ja Sinjoor het is inderdaad heel stilletjes op gebied van de Charles update !


en of het een geschenk gaat worden? Hopelijk! als het maar geen vergiftigd geschenk wordt ;-)


groetjes



Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de info Janick, beter laat dan nooit, en hopelijk dan een 'grote' upgrade met een oplossing voor alle problemen! Ze zouden nu hun lesje toch al stilaan moeten geleerd hebben...indecision Vooral de verbinding tussen decoder en online TV-gids bij het online programmeren is een vervelend probleem. Maar het programmeren op de decoder gaat behoorlijk goed, ook het nPVR pushen door idd. bv. eerst op VierHF of VijfHD (maar ook een buitenlandse zender) in PVR te programmeren en de rest daarna. Ook de knop voor het oplossen van conflicten in het PVR-menu is handig eens je het systeem gesnapt hebt.

Reputatie 7
Badge +1


Charles 2-2.7.5.62?? rare sprong !

Reputatie 7
Badge +1


Na een FacR helaas nog steeds op Charles 1_2.7.2.248. Computerken, het doet me plezier dat dit belangrijk probleem van interconnectie tussen online programmeren en decoder nu opgelost lijkt, want dat was wél het hoofdprobleem vond ik, inzover zelfs dat ik het nooit meer gebruikte..



Nu maar afwachten wanneer het hier gepusht wordt!

Reageer