Decoder V4: firmware update Charles1_2.7.2.240

  • 24 August 2012
  • 62 reacties
  • 1291 Bekeken


Toon eerste bericht

62 reacties

Reputatie 5
Badge +3
De 240 is vorige week met een nacht update gedownload in het Nederlands, enkel vandaag bij een FacR heb ik de taal terug in het Nederlands moeten zetten.

JDM,

Ik heb in bovenstaande post van mij een correctie (staat in 't rood) aangepast, 't was een bug in versie 1 en ze is er uitgehaald in versie 2 😉.

Dan was er toch al zeker één bug verwijdert in de 240 maar mss waren er 10 ander bijgekomen ;-))

Ja we zulle best nog wat geduld uitoefenen en hopen dat het toch uiteindelijk in orde zal koem !!

groetjes
Reputatie 1
Badge
Hier bleef de taal toch juist met die 240, dus misschien toch al 1 bug minder 😉.
Reputatie 7
Badge +1
Voor NV-A allicht de belangrijkste bug....Knipogen
Reputatie 5
Badge +3
PROBLEEM:
Na het bekijken vannamiddag van een film en na deze te wissen is nu ineens alles gewist, dus m.a.w. al mijn nog te bekijken opnames!!!
Ben nu terug bezig met een FacR, en ga bellen naar de helpdesk...hopelijk geven ze me een goede uitleg!
mvg
Reputatie 5
Badge +3
Na FacR staat mijn systeem terug op 240! de opnames zijn niet terug, ga nu bellen.
mss moeten ze bij u ook eens je profiel volledig wissen en terug opnieuw opstarten want blijkbaar kan er daar ook problmen door ontstaan !!!!

allemaal wel bizar als je het mij vraagt !

Hou ons op de hoogte (al doe je dit wel automatisch blijkbaar, waarvoor dank) wat ze gezegd hebben want is wel interessant voor iedereen met dergelijke problemen
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat ca. een maand geleden ook voorgehad...alle PVR-opnames kwijt...nooit meer teruggezien. Ik heb er nog steeds geen verklaring voor, tenzij dat er iets met dat wissen mis is (bij mij "alles wissen" bij serieopnames denk ik). Bij mij stond de HDD toen terug op 99% (leeg). Een FacR verdenk ik er nog steeds niet van. Sterkte !
Reputatie 5
Badge +3
Dus zoals gezegd mijn decorder staat terug in de 240 modus
Ik heb zojuist een vriendelijke operator aan de lijn gehad, het probleem zou zijn ontstaan doordat ik vanmorgen een FacR heb uitgevoerd omdat mijn dochter zei dat er een film in de lijst ontbrak die ze gisterenavond had opgenomen.
Merkwaardig stond ik toen terug op de 234, wat normaal niet kan zei de meneer, ook stonden er na de reset 2 films van voor de charles update opeens dubbel in de lijst...
Het is na het bekijken en wissen van één van die films dat de lijst volledig is gewist...
terug een noodgewongen FacR waardoor terug op 240 versie...
conclusie: de operator met volgens mijn mening wel wat ervaring gaf mij de raad als er bv. een opname niet in de lijst met de opnames voorkomt, DOE GEEN FACTRESET!! Kan met de huidige software waar nog fouten inzitten conflicten geven, zoals bij mij het geval was!
Een gewone spanning aan en uit reset kan geen kwaad...
Belangrijke info: De 240 versie is er gekomen enkel voor de hdmi problemen op te lossen, de externe firma die de charles software uitschrijft is volop bezig met de bugs eruit te halen!
Dit is allemaal wat ik van die man heb vernomen...weeral wat wijzer! maar toch met een lege opnamelijst!
mvg
Mooi voor de mensen met de HDMI problemen, zelf nooit problemen ondervonden hiermee :)

Ze mogen inderdaad wel eens een changelog plaatsen op het forum en me de fouten die ze dan in volgende update zullen oplossen

Dan hoeven wij dan niet telkens alles te herhalen als we zien wat ze zullen oplossen.

Bij iedere nieuwe update is het nu voor ons zelf om uit te zoeken wat er precies veranderd is en soms kan je echt wel lang zoeken hierachter ...
Het is nu de eertste keer dat ik problemen heb met nPVR opname onder Charles 234.

De opname was ik aan het bekijken zo een uur aan een stuk tot opeens het opgenomen film stopte en daarna kon ik deze niet meer opstarten.

Na een reset lukte het nog altijd niet.

Nu ga ik een factoryreset doen en afwachten wat het geeft.

Groetjes, Elsa

Het is nu de eertste keer dat ik problemen heb met nPVR opname onder Charles 234.

De opname was ik aan het bekijken zo een uur aan een stuk tot opeens het opgenomen film stopte en daarna kon ik deze niet meer opstarten.

Na een reset lukte het nog altijd niet.

Nu ga ik een factoryreset doen en afwachten wat het geeft.

Groetjes, Elsa


Na factoryreset kan ik terug mijn nPVR verder bekijken !

Elsa
Nog een fout:

Bij HD-zenders, bijvoorbeeld VTM, dan komt beeld iets eerder dan het geluid. Geluid gaat al optisch van de Digicorder naar Blu Ray Home Theater
Reputatie 7
Badge +1
Wat JDM schrijft is correct denk ik. Ik ben een paar weken geleden met Charles 234 ook een 8-tal PVR-opnames kwijtgespeeld door een aantal in de lijst van opgenomen programma's dubbel vermeldde opnames te wissen en daarna een FacR te doen. Ik doe dat sedertdien niet meer. In de lijst van geprogrammeerde opnames heb ik ondertussen al zeker 70 titels staan, waar het er hooguit 15 mogen zijn. Allemaal dubbel vermeldde en oude al lang vervallen series die blijven terugkomen. Ik ben er sedertdien afgebleven (niks meer van gewist) en heb geen problemen meer gehad.
Door een FacR zoëven ook Charles 240 binnengekregen. Omdat ik geen HDMI-problemen had, kan ik voorlopig geen verschil zien met 234. Online geprogrammeerde opnames komen nog steeds niet in de lijst van geprogrammeerde opnames v/d decoder; toch een van de hoofdproblemen denk ik. Het enige verschil misschien: je kunt nu nPVR-opnames stoppen en een bekeken nPVR-opname wissen na bekijken (terwijl nog een andere nPVR-opname bezig is) zonder een foutmelding te krijgen.
Dat zijn altijd kleine stapjes in de goede richting en zo komen we er nog wel ;-)

'k ga seffens nog eens een FacR proberen om onze beste vriend Charles...240 bij zijne colier binnen te trekken.

Elsa
't is gelukt 'k heb hem bij zijn colier kunnen pakken onze charles 240.

Ik moet wel nog altijd de taal terug instellen op Nederlands !!

Voor de rest nog niet veel opgemerkt en HDMI problemen had ik ook niet.

Ben wel benieuwd wat de grote update van september gaat oplossen of zal het blijven bij kleine stapjes in één keer te zetten!

We zien wel ...

groetjes, Elsa
Inderdaad!

Maar ik vind dat ze beter zouden personen nemen om nieuwe software te testen die effectief ermee bezig zijn, zoals wij hier op het forum :)

Ze geven dit uit aan verschillende families die hen dan hun bevindingen meedelen, maar sommige mensen zijn helemaal niet geïnteresseerd in het vinden van fouten of storen zich er totaal niet aan, mogelijk ook dat ze er niet opletten ook :)

Wij hier op het forum hebben toch allemaal 1 zaak gemeen, we willen gewoon een goeie interactieve manier van TV kijken
Reputatie 5
Badge +3
Elsa: vanwaar de info dat er in september een grote update uitgevoerd wordt? Hopelijk is het waar en zijn daarmee alle bugs eruit?
groetjes
dit is hier gepost geweest ergens op het forum in één of andere topic door iemand die problemen had met was het nu hdmi of met nPVR opnames ik weet al niet meer en die gebeld heeft naar tech helpdesk en de operator heeft hem dit gezegd.

Maar om dit nu direct terug te vinden waar dit ergens staat da 's wat anders. Er is hier al zoveel gepost geweest dat een mens er het bos door de bomen niet meer ziet.

In ieder geval heeft nog iemand anders van een operator te horen gekregen dat de firma die de software voor bgc geschreven heeft vollop bezeig is met de bugs eruit te halen.

groetjes,
Hier staat er ook iets van in september http://community.belgacom.be/posts/06f70cd592?lang=nl_NL

Reputatie 5
Badge +3
De snelheid van het zappen is opgelost, is zelfs nu wat sneller dan voor charles...zoals aangekondigd!
voor diegenen die het gemist hebben: na de update (13-8) had ik bij het zappen telkens een paar sec. zwart beeld...
een FactReset gedaan doch zonder resultaat, gisteren nogmaals geprobeerd, resultaat: opgelost!
mvg

Badge
Inderdaad! Ik was ook één van de mensen die last had van traag zappen sinds Charles zijn intrede maakte, maar nu weet ik toch één zaak die opgelost is met versie 240: het zappen gaat echt supersnel. Nu nog de 'geplande opnames' in de PVR in orde krijgen, en dan is de overgang naar Charles verteerd... (toch wat mij betreft)
Reputatie 5
Badge +3
Steven: ik had nochtans al een 10 dagen de versie 240 binnen doch het zappen bleef hetzelfde, het is maar pas door opnieuw een FacReset gisteren volledig opgelost!
De versie 240 is uitgerold voor de hdmi problemen...
groetjes
Badge
Ah, in dat geval lag de oplossing voor het trage zappen aan de server-kant. Wat natuurlijk niet betekent dat er geen aanpassingen voor nodig waren aan 'Charles', maar inderdaad, ik heb die '240' al een tijdje en ik had het snelle zappen nog niet opgemerkt, wat doet vermoeden dat het inderdaad pas heel recent opgelost werd, zonder een nieuwe versie te moeten uitrollen op de decoders. Het is wel zo dat ik geen FACr gedaan heb (heb ik nog nooit gedaan: buiten evt. een nieuwe softwareversie binnenhalen lijkt het me weinig meer op te lossen dan een 'gewone' herstart van de decoder)
Reputatie 5
Badge +3
Ik doe ook zelden een FactReset, behalve de laatste tijd nu iets meer door die charles perikelen, maar inderdaad, de mogelijkheid bestaat dat het opgelost werdt door een gewone BGC nachtupdate?
mvg

Reageer